BRATISLAVA. Päťdverové SUV disponuje mierami 4440 x 1855 x 1635 mm a rázvorom osí kolies na úrovni 2640 mm. Je teda dlhšie, širšie i nižšie ako predchodca. Jedným dychom dodávame, že aj omnoho atraktívnejšie. Veľká maska chladiča, úzke svetlomety spolu s malou plochou bočného presklenia autu dodávajú dynamický výraz. V predných svetlometoch nechýbajú LED diódy pre denné svietenie. Koncové svetlá použitie diódovej techniky iba predstierajú.
Jeden zážihový a jeden vznetový motor (zatiaľ)
Platformu i paletu poháňacích jednotiek Sportage zdieľa s koncernovým súrodencom, Hyundaiom ix35. Počas zahájenia predajov sú k dispozícii dva dvojlitrové agregáty. Zážihový „Theta II“ disponuje výkonom 118 kW (163 k) a najvyšším krútiacim momentom 195 Nm, dostupným pri 4600 ot./min. Turbodiesel CRDI dosahuje 100 kW (136 k) a 319 Nm krútiaceho momentu pri 1800 ot./min.
Zážihový motor výrobca štandardne kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, diesel so šesťstupňovým „manuálom“. Pre oba agregáty je k dispozícii aj šesťstupňový automat. Neskôr ponuku obohatí zážihový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva 1,6 GDI a turbodiesel 1,7 CRDI.
Zákazník si má možnosť zvoliť verziu vybavenú pohonom predných kolies alebo „štvorkolku“ s elektrohydraulickým prerozdeľovaním krútiaceho momentu medzi obe nápravy.
Dva stupne výbavy
Sportage, okrem iného, štandardne obsahuje stabilizačný systém VSM, asistent pri zjazde z kopca (DBC), asistent pre rozjazd do kopca (HAD), airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy predných sedadiel, hlavové airbagy, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, imobilizér a alarm.
Základný výbavový stupeň LX ďalej ponúka výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, prednú lakťovú opierku, manuálnu klimatizáciu, klimatizovanú a osvetlenú schránku spolujazdca, elektrické ovládanie predných a zadných okien, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, tempomat, palubný počítač, rádio s CD a MP3, šesť reproduktorov, USB a AUX vstup s i-Pod káblom, delené a sklopné operadlá zadných sedadiel v pomere 60:40 vrátane lakťovej opierky a plnohodnotné rezervné koleso s diskom z ľahkej zliatiny.
Za "automat" sa pripláca 1600 eur
Luxusný variant EX k základnej výbave pridáva zliatinové disky s priemerom 17 palcov, kontrolu tlaku v pneumatikách, predné hmlové svetlomety s „Corner“ funkciou, predné svetlomety s LED denným svietením, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá s integrovanými ukazovateľmi smeru jazdy, vyhrievané predné sklo v oblasti stieračov, stmavené sklá od B - stĺpikov, zadný parkovací senzor, strešné lyžiny, vyhrievané predné a zadné sedadlá, kožou potiahnutý volant, hlavicu radiacej páky a ručnú brzdu, metalický dekor stredovej konzoly, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, dažďový senzor alebo sieť v batožinovom priestore.
Priplatiť si treba napríklad za automatickú prevodovku (1600 eur) Dodáva sa k verziám 2,0 CVVT 2WD/4WD a 2,0 CRDI 4WD.
Záruka na vozidlo predstavuje sedem rokov alebo 150 000 najazdených kilometrov. Prvé tri roky nie sú obmedzené počtom kilometrov.
typ pohonu | LX | EX | |
2,0 CVVT (120 kW/163 k) | 2WD | 20 190 eur | 22 540 eur |
2,0 CVVT (120 kW/163 k) | 4WD | 21 590 eur | 23 940 eur |
2,0 CRDI (100 kW/136 k) | 2WD | 21 990 eur | 24 340 eur |
2,0 CRDI (100 kW/136 k) | 4WD | 23 390 eur | 25 740 eur |
Autor: fg