SME

Skúšame BMW X6 ActivHybrid. Má drahé kone

Ráno síce býva múdrejšie ako večer, avšak model X6 ActivHybrid zatiaľ ostáva v tme, pretože deň patrí spaľovacím motorom BMW. V prípade modelu X6 určite.

Priemerná spotreba 11,3 l/100 kilometrov na trase z Brezna do Bratislavy nezodpovedá údajom výrobcu, ale vzhľadom na výkonové parametre ju považujeme za dobrý signál. Otázne však je, či by podobný výsledok nedosiahla čisto benzínová verzia.Priemerná spotreba 11,3 l/100 kilometrov na trase z Brezna do Bratislavy nezodpovedá údajom výrobcu, ale vzhľadom na výkonové parametre ju považujeme za dobrý signál. Otázne však je, či by podobný výsledok nedosiahla čisto benzínová verzia. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO, BRATISLAVA. Názor na hybridné BMW menil podobu počas celého testu, napokon hybridná technika tiež ide kľukatými cestami a vývojom. BMW, ktoré desaťročia experimentuje s vodíkom a ukazuje svetu ako efektívne možno využiť kvapku paliva bez dopadu na dynamiku jazdy, vstupuje medzi hybridy. Multimediálna prezentácia modelov ActivHybrid na stránke BMW dokazuje, že príchod hybridu je viac-menej prestížna záležitosť a povinná jazda značky. Tak sa nám totiž javil model X6 ActivHybrid v praxi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nie a nie pochopiť Možno samotné označenie hybrid v každom evokuje túžbu po extrémne nízkej spotrebe a nedovoľuje pochopiť spojenie obrovského výkonu a elektrického pohonu, ale každý za hybridom čaká Prius. A to aj vtedy ak sa pri prvých pár rozjazdoch z miesta okamžite aktivuje prepĺňaný osemvalec a za chrbtom vodiča božsky znejú koncovky výfuku.

Počas prvých kilometrov sme čakali viac elektrickej akcie a častejšie zapínanie čisto elektrického pohonu. Napokon chyba nebola iba v aute, ale tiež v spôsobe stláčania akcelerátora.

Nový tvar prednej kapoty naznačuje, že v motorovom priestore je poriadne tesno.

Keď s ním vodič narába extrémne jemne, potom sa pohne z križovatky na elektriku a občas na nej dosiahne 50 kilometrov za hodinu. Tu nastáva otázka, či by pri takomto opatrnom pridávaní nedosiahol rovnakú spotrebu bežný benzínový model X6 35i a možno aj X6 50i. Možno ešte dozrie čas, aby sme hybrid tohto typu vedeli pochopiť. To by však musela byť paleta verzií X6 úzka a cena hybridu nižšia.

SkryťVypnúť reklamu

Na šetrení paliva majú podiel disky kolies. Komfortu a využitiu v ľahkom teréne by pristali pneumatiky s vyšším profilom.

Žijeme v časoch, kedy každý hybrid displejom ukazuje vodičovi všetky prebiehajúce procesy. Teda kedy zaberajú elektromotory, kedy sa zmenia na generátor a kedy nastupujú všetky sily spoločne. To všetko je tu iba preto, aby sa dostal hybrid ľuďom pod kožu. Veď ktoré auto dnes na displeji ukazuje natočenie lopatiek turbodúchadla?

Podľa nás tieto procesy majú prebiehať tak, aby o nich vodič ani nevedel a výsledok uvidel iba na spotrebe. A presne tak sme sa na X6 Activhybrid pozerali a hľadali, v čom hybridná technika jazdu obmedzuje a čo prináša. Na stratu výkonu vplyvom hybridu sa sťažovať nedá. Skôr naopak, pretože v porovnaní s BMW X6 50i, hybrid ešte pridáva 77 koní a 180 Nm. Avšak hybrid je o 260 kilogramov ťažší a pridaný výkon spotrebuje na nadváhu. Nová technika zo základného objemu kufra neuberá a sposobila efektnú vypuklinu na prednej kapote.

SkryťVypnúť reklamu

Prekážal nám pocit pri stlačení brzdového pedálu. Kým v hybridnom Lexuse vodič pri brzdení necíti zmenu medzi brzdením generátorom a hydraulikou, v BMW áno.

Hoci by vodič indikátor činností hybridného systému na displeji vypol, v brzdovom pedále jasne pocíti prepínanie brzdného režimu z generátora na hydrauliku. Jednoducho tak neohrabané (samozrejme účinné) brzdenie by v hybridnom Lexuse neprešlo.

Najnegatívnejší dopad ActivHybridu je na financie, pretože X6 ActivHybrid stojí o 42 900 eur viac ako základný naftový model X6 30d s ešte nižšou spotrebou. Napokon cena 103 400 eur takmer dorovnáva o 4600 eur drahšiu verziu X6 M. V náväznosti na to sme si dali otázku, či je rozdiel v spotrebe až taký brutálny. V pvej časti testu a istej radosti z jazdy sa spotreba ustálila na hodnote 16,6 litra. Z praxe nám bolo jasné, že Activ Hybrid je v meste úspornejší ako X6 50i. V druhej časti testu, na ceste z Brezna do Bratislavy, sme dosiahli spotrebu 11,3 litra na 100 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Má svoje čaro Koncepcia modelu X6 dosiahla svoje. Dobre sa predáva a vyvoláva rozruch. Niektorí sa cez BMW X6 predvádzajú, iní sa s ním tešia a ďalší ho považujú za nezmysel. Priznávame, je to zvláštne BMW, ale určite nie hodné opovrhnutia. Batožinový priestor ponúka rozhodne viac než mnohé SUV a šikmá strecha ho príliš neobmedzuje.

Rovná podlaha vzadu bez vysokého tunela a množstvo praktických odkladacích priestorov sú na pomery BMW nezvyčajné.

Dozadu sa posadia dvaja, ale majú rovnú podlahu a slušné miesto na nohy. Namiesto trápneho miesta v strede si majú kde položiť drobnosti na cestu.

V odkladacích pristoroch okolo vodiča je X6 na tom mnohonásobne lepšie ako nové BMW 5 a na pomery výšky a hmotnosti jazdí výborne. Akurát výhody zdolávania ľahkého terénu nevyužije ten, kto si kúpi obrie nízkoprofilové pneumatiky. Model ako taký nám pasuje od chvíle prvej jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Masívny vzhľad a šírka nie sú iba výsledkom optického efektu. BMW X6 ActivHybrid sa v umývycej linke ledva vmestí do vymedzujúcich koľajničiek.

Efektívna dynamika vyhráva Schopnosť BMW postaviť excelentné a navzdory dynamike úsporné motory zatieňuje prvé hybridné počiny. Vzhľadom na cenu, hmotnosť, naladenie bŕzd a tiež iné prednosti značky BMW nás X6 ActivHybrid neočaril. Navyše výkonové spektrum verzií X6 je také pestré, že si vybere každý aj bez hybridu. Kto chce šetriť palivo, objedná si X6 35i alebo X6 30d. Komu srdce piští po výkone, má k dispozícii X6 50i alebo X6M.

V čase písania testu X6 ActivHybrid však máme za sebou skúsenosť s trochu inak poňatým hybridným pohonom v limuzíne BMW 7. Tam sme nadobudli úplne inú skúsenosť z oveľa efektívnejšieho a nie zbytočne nadneseného riešenia. Video aj dojmy prinesieme čoskoro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre Model X6 ActivHybrid

Cena (eur) 103 400

Usporiadanie/valce/ventily na val.

V/8/4

Zdvihový objem (cm3) 4395

Výkon (kW/k) 357/485*

Krútiaci moment (Nm) 780*

Emisie CO2 (g/km) 231

Rázvor náprav (mm) 2933

Dĺžka (mm) 4877

Šírka (mm) 1983

Výška (mm) 1697

Rozchod kolies vpredu (mm) 1660

Rozchod kolies vzadu (mm) 1672

Priemer otáčania (m) 12,8

Pohotovostná hmotnosť (kg) 2525

Objem palivovej nádrže (l) 85

Objem batož. priestoru (l) 570

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,6

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálna rýchlosť (km/h) 236/250**

Spotreba mesto (l/100 km) 10,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 9,4

Kombinovaná spotreba 9,9

*výkon hybridného systému

**len s "high-speed set up"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 450
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 257
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 680
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 390
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 555
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 838
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 782
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu