SME
Utorok, 22. september, 2020 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky
TESTUJEME NAJSILNEJŠIE HYBRIDNÉ SUV

Skúšame BMW X6 ActivHybrid. Má drahé kone

Ráno síce býva múdrejšie ako večer, avšak model X6 ActivHybrid zatiaľ ostáva v tme, pretože deň patrí spaľovacím motorom BMW. V prípade modelu X6 určite.

Priemerná spotreba 11,3 l/100 kilometrov na trase z Brezna do Bratislavy nezodpovedá údajom výrobcu, ale vzhľadom na výkonové parametre ju považujeme za dobrý signál. Otázne však je, či by podobný výsledok nedosiahla čisto benzínová verzia.Priemerná spotreba 11,3 l/100 kilometrov na trase z Brezna do Bratislavy nezodpovedá údajom výrobcu, ale vzhľadom na výkonové parametre ju považujeme za dobrý signál. Otázne však je, či by podobný výsledok nedosiahla čisto benzínová verzia. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO, BRATISLAVA. Názor na hybridné BMW menil podobu počas celého testu, napokon hybridná technika tiež ide kľukatými cestami a vývojom. BMW, ktoré desaťročia experimentuje s vodíkom a ukazuje svetu ako efektívne možno využiť kvapku paliva bez dopadu na dynamiku jazdy, vstupuje medzi hybridy. Multimediálna prezentácia modelov ActivHybrid na stránke BMW dokazuje, že príchod hybridu je viac-menej prestížna záležitosť a povinná jazda značky. Tak sa nám totiž javil model X6 ActivHybrid v praxi.

Nie a nie pochopiť

Možno samotné označenie hybrid v každom evokuje túžbu po extrémne nízkej spotrebe a nedovoľuje pochopiť spojenie obrovského výkonu a elektrického pohonu, ale každý za hybridom čaká Prius. A to aj vtedy ak sa pri prvých pár rozjazdoch z miesta okamžite aktivuje prepĺňaný osemvalec a za chrbtom vodiča božsky znejú koncovky výfuku.
Počas prvých kilometrov sme čakali viac elektrickej akcie a častejšie zapínanie čisto elektrického pohonu. Napokon chyba nebola iba v aute, ale tiež v spôsobe stláčania akcelerátora.

35_MALE_X6.jpg
Nový tvar prednej kapoty naznačuje, že v motorovom priestore je poriadne tesno.

Keď s ním vodič narába extrémne jemne, potom sa pohne z križovatky na elektriku a občas na nej dosiahne 50 kilometrov za hodinu. Tu nastáva otázka, či by pri takomto opatrnom pridávaní nedosiahol rovnakú spotrebu bežný benzínový model X6 35i a možno aj X6 50i. Možno ešte dozrie čas, aby sme hybrid tohto typu vedeli pochopiť. To by však musela byť paleta verzií X6 úzka a cena hybridu nižšia.

3333_MALE_X6.jpg Na šetrení paliva majú podiel disky kolies. Komfortu a využitiu v ľahkom teréne by pristali pneumatiky s vyšším profilom.

Žijeme v časoch, kedy každý hybrid displejom ukazuje vodičovi všetky prebiehajúce procesy. Teda kedy zaberajú elektromotory, kedy sa zmenia na generátor a kedy nastupujú všetky sily spoločne. To všetko je tu iba preto, aby sa dostal hybrid ľuďom pod kožu. Veď ktoré auto dnes na displeji ukazuje natočenie lopatiek turbodúchadla?
Podľa nás tieto procesy majú prebiehať tak, aby o nich vodič ani nevedel a výsledok uvidel iba na spotrebe. A presne tak sme sa na X6 Activhybrid pozerali a hľadali, v čom hybridná technika jazdu obmedzuje a čo prináša. Na stratu výkonu vplyvom hybridu sa sťažovať nedá. Skôr naopak, pretože v porovnaní s BMW X6 50i, hybrid ešte pridáva 77 koní a 180 Nm. Avšak hybrid je o 260 kilogramov ťažší a pridaný výkon spotrebuje na nadváhu. Nová technika zo základného objemu kufra neuberá a sposobila efektnú vypuklinu na prednej kapote.

31_MALE_X6.jpg

Prekážal nám pocit pri stlačení brzdového pedálu. Kým v hybridnom Lexuse vodič pri brzdení necíti zmenu medzi brzdením generátorom a hydraulikou, v BMW áno.

Hoci by vodič indikátor činností hybridného systému na displeji vypol, v brzdovom pedále jasne pocíti prepínanie brzdného režimu z generátora na hydrauliku. Jednoducho tak neohrabané (samozrejme účinné) brzdenie by v hybridnom Lexuse neprešlo.
Najnegatívnejší dopad ActivHybridu je na financie, pretože X6 ActivHybrid stojí o 42 900 eur viac ako základný naftový model X6 30d s ešte nižšou spotrebou. Napokon cena 103 400 eur takmer dorovnáva o 4600 eur drahšiu verziu X6 M. V náväznosti na to sme si dali otázku, či je rozdiel v spotrebe až taký brutálny. V pvej časti testu a istej radosti z jazdy sa spotreba ustálila na hodnote 16,6 litra. Z praxe nám bolo jasné, že Activ Hybrid je v meste úspornejší ako X6 50i. V druhej časti testu, na ceste z Brezna do Bratislavy, sme dosiahli spotrebu 11,3 litra na 100 kilometrov.

Má svoje čaro

Koncepcia modelu X6 dosiahla svoje. Dobre sa predáva a vyvoláva rozruch. Niektorí sa cez BMW X6 predvádzajú, iní sa s ním tešia a ďalší ho považujú za nezmysel. Priznávame, je to zvláštne BMW, ale určite nie hodné opovrhnutia. Batožinový priestor ponúka rozhodne viac než mnohé SUV a šikmá strecha ho príliš neobmedzuje.

3222_MALE_X6.jpg

Rovná podlaha vzadu bez vysokého tunela a množstvo praktických odkladacích priestorov sú na pomery BMW nezvyčajné.

Dozadu sa posadia dvaja, ale majú rovnú podlahu a slušné miesto na nohy. Namiesto trápneho miesta v strede si majú kde položiť drobnosti na cestu.

V odkladacích pristoroch okolo vodiča je X6 na tom mnohonásobne lepšie ako nové BMW 5 a na pomery výšky a hmotnosti jazdí výborne. Akurát výhody zdolávania ľahkého terénu nevyužije ten, kto si kúpi obrie nízkoprofilové pneumatiky. Model ako taký nám pasuje od chvíle prvej jazdy.

34_MALE_X6.jpg
Masívny vzhľad a šírka nie sú iba výsledkom optického efektu. BMW X6 ActivHybrid sa v umývycej linke ledva vmestí do vymedzujúcich koľajničiek.

Efektívna dynamika vyhráva

Schopnosť BMW postaviť excelentné a navzdory dynamike úsporné motory zatieňuje prvé hybridné počiny. Vzhľadom na cenu, hmotnosť, naladenie bŕzd a tiež iné prednosti značky BMW nás X6 ActivHybrid neočaril. Navyše výkonové spektrum verzií X6 je také pestré, že si vybere každý aj bez hybridu. Kto chce šetriť palivo, objedná si X6 35i alebo X6 30d. Komu srdce piští po výkone, má k dispozícii X6 50i alebo X6M.
V čase písania testu X6 ActivHybrid však máme za sebou skúsenosť s trochu inak poňatým hybridným pohonom v limuzíne BMW 7. Tam sme nadobudli úplne inú skúsenosť z oveľa efektívnejšieho a nie zbytočne nadneseného riešenia. Video aj dojmy prinesieme čoskoro.

Technické parametre
Model X6 ActivHybrid
Cena (eur) 103 400
Usporiadanie/valce/ventily na val.
V/8/4
Zdvihový objem (cm3) 4395
Výkon (kW/k) 357/485*
Krútiaci moment (Nm) 780*
Emisie CO2 (g/km) 231
Rázvor náprav (mm) 2933
Dĺžka (mm) 4877
Šírka (mm) 1983
Výška (mm) 1697
Rozchod kolies vpredu (mm) 1660
Rozchod kolies vzadu (mm) 1672
Priemer otáčania (m) 12,8
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2525
Objem palivovej nádrže (l) 85
Objem batož. priestoru (l) 570
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 5,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 236/250**
Spotreba mesto (l/100 km) 10,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 9,4
Kombinovaná spotreba 9,9
*výkon hybridného systému
**len s "high-speed set up"
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  6. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  7. Home (ale aj) Office
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Týchto 5 nehôd v domácnosti presvedčí, že poistenie sa oplatí
  2. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  3. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  4. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  5. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  6. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  7. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  8. Poznanie
  9. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 37 961
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 36 241
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 19 374
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 062
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 170
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 144
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 035
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 549
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 460
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 8 045
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: BMW

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Publicista Michal Havran.

Hygienici prispôsobujú opatrenia Matovičovi, rozhodovať majú odborne

Ani predseda vlády nemôže hygienikom nariadiť, aké opatrenia majú zaviesť

Marek Krajčí a Igor Matovič počas tlačovej konferencie po zasadnutí konzília odborníkov o opatreniach proti šíreniu ochorenia COVID-19 v apríli 2020.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako to bolo s Havranom

Na počiatku bolo klamstvo.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR