BRATISLAVA. Informácia o novej poháňacej jednotke určenej pre Superb a Superb Combi prekvapivo nepochádza z Mladej Boleslavi. Ako prvý ju zverejnil britský importér škodoviek.
Turbodiesel 1,6 TDI CR charakterizuje priame vstrekovanie paliva Common-rail, štvorventilová technika a v ponuke nahradí už takmer legendárny agregát 1,9 TDI PD.
Rozdiely sú v otáčkach
Oba motory podávajú rovnaký výkon 77 kW (105 k), ale 1,6 TDI CR pre jeho dosiahnutie potrebuje vyššie otáčky - 4400/min. (1,9 TDI PD: 4000 ot./min.). Zhodnú sa aj v otázke najvyššieho krútiaceho momentu, ktorý má hodnotu 250 Nm. Aj tentoraz je rozdiel v otáčkach. V 1,9 TDI PD ho má vodič k dispozícii pri 1900 ot./min., zatiaľ čo 1,6 TDI CR ním disponuje medzi 1500 a 2500 ot./min.
Menší je úspornejší
Škoda Superb 1,6 TDI CR podľa údajov britského importéra v priemere spotrebuje päť litrov nafty na 100 kilometrov, verzia Combi 5,2 l/100 km. Množstvo produkovaných emisií CO2 má priemernú hodnotu 130, resp. 133 g/km.
A čo dynamické parametre? Superb zrýchli z pokoja na 100 km/h za 12,5 sekundy, kombíku šprint trvá o 0,1 sekundy dlhšie. Maximálna rýchlosť predstavuje 187, resp. 186 km/h.
Motor 1,6 TDI CR nie je vyhradený pre ekologicky ladenú verziu GreenLine. Ponúkať ho budú v kombinácii s rôznymi výbavovými stupňami. Štandardom pre pravdepodobne najlacnejší vznetový Superb má byť päťstupňová manuálna prevodovka.
Autor: fg