SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Južná trasa sa mení, viaceré dotknuté obce sú proti

Minister dopravy Figeľ chce inú trasu rýchlostnej cesty R7 ako jeho predchodca.

Sprievodným javom výstavby satelitných mestečiek v okolí Bratislavy sú dopravné zápchy. Existujúce cesty, najmä tá smerujúca na juh Slovenska, neboli pripravené na nápor áut.Sprievodným javom výstavby satelitných mestečiek v okolí Bratislavy sú dopravné zápchy. Existujúce cesty, najmä tá smerujúca na juh Slovenska, neboli pripravené na nápor áut. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Pre zmenu trasy sa príprava stavby dôležitej cesty na juh Slovenska oneskorí asi o pol roka.

BRATISLAVA. Nový minister dopravy Ján Figeľ (KDH) plánuje zmeniť trasu prvého úseku rýchlostnej cesty R7. Nový variant, ktorý preferuje, podľa ministerstva lepšie rieši dopravnú situáciu v Bratislave.

Rýchlostná cesta R7 má viesť z Bratislavy do Lučenca. Od vybudovania úseku po Dunajskú Lužnú sa očakáva zásadné odľahčenie dopravy.

Situácia na trase medzi Bratislavou a Šamorínom je totiž neúnosná. Vodiči, ktorí dochádzajú do Bratislavy z tohto smeru, tvrdia, že v kolónach trávia hodiny. Ide pritom aj o obyvateľov satelitných miest, ktoré sú od Bratislavy vzdialené len pár kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Stavba sa oneskorí

Marcel Jánošík, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti, povedal, že príprava stavby sa omešká asi o pol roka. Stavba by sa mala začať v roku 2012.

„Zmena trasy spôsobí opätovné vypísanie verejnej súťaže na zhotoviteľa dokumentácie pre územné rozhodnutie." Ministerstvo dopravy teraz podľa neho prehodnocuje dlhodobý harmonogram začiatku výstavby jednotlivých úsekov.

Dva varianty

Zmenila sa nielen trasa, ale aj napojenie do Bratislavy. Predtým bola trasa vedená vo variante C, rozhodol o tom bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny.

Súčasný minister Figeľ jeho rozhodnutie zrušil, dal príkaz zastaviť rozpracovaný variant C a rozpracovávať variant A. Predpokladané náklady na stavbu cesty, ako navrhuje Figeľ, sú podľa Jánošíka vyše 72 miliónov eur. Zrušený variant by stál okolo 76 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič povedal, že variant A bol preferovaný na začiatku, a exminister Vážny ho z nepochopiteľných príčin zmenil.

Variant A sa začína na diaľnici D4 v križovatke Ketelec. Trasa východne popri chránenom území Dunajské Luhy prechádza cez Nové Košariská, južne od Dunajskej Lužnej. Variant C sa začína na diaľnici D4 v križovatke Rovinka a pokračuje severovýchodne od Dunajskej Lužnej. Variant B sa nerozpracúval.

r7_res.jpg

Navrhované trasy rýchlostnej cesty R7. Červenou je vyznačený variant A, čiernou variant C.

MAPA - NÁRODNÁ DIAĽNIČNÁ SPOLOČNOSŤ

Obce sú rozpačité

K najhorším miestam južnej trasy patrí úsek, kde sa na hlavný ťah I/63 napájajú v Dunajskej Lužnej smery z Kalinkova, Hamuliakova a Miloslavova. Nová trasa sa nepáči starostom obcí, ktorí rátali s odľahčením. Zároveň kritizujú, že minister Figeľ rozhodol o zmene bez ich vedomia.

Skryť Vypnúť reklamu

Ladislav Cingel, starosta Dunajskej Lužnej, povedal, že obec ďalej podporuje variant C. „I keď najhoršie by bolo, keby sa nerobilo nič." Ideálny pre Dunajskú Lužnú však podľa neho nie je ani jeden z variantov.

Cingel povedal, že keby sa mal robiť variant A, určite bude presadzovať, aby sa urobili ďalšie napojenia na obce. „V celom úseku je iba jedna križovatka na Šamorín." Budú žiadať aj protihlukové pásma.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 950
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 204
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 997
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 230
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 789
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 879
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 327
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 341
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 298
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 10 997
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Trump patrí do múzea

Trump bol nesmiernou inšpiráciou pre všetkých populistov, ale aj autokratov.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.