BRATISLAVA.
Upravený dizajn, podvozok a motory
Dizajnéri mali za úlohu zjednotiť tvary „Dvojky“ s najnovšími modelmi japonskej automobilky. Malá Mazda preto dostala novú masku chladiča s väčším logom a ozdobnou lištou i prepracovaný predný nárazník. Charakterizujú ho dynamickejšie tvary pripomínajúce Mazdu 3 a 5. Veľký otvor pre prívod vzduchu do motorového priestoru čiastočne prekrýva čierny plast slúžiaci na upevnenie registračnej značky.
Výrobca zároveň prepracoval všetky motory tak, aby spĺňali emisnú normu Euro 5. Do ponuky pribudla automatická prevodovka. Jazdné vlastnosti vylepší preladený podvozok. Podrobnejšie informácie budú k dispozícii zrejme až v Paríži.
Malý diesel pre Mazdu 3 a 5
V metropole Francúzska absolvuje svoju výstavnú premiéru aj nový turbodiesel 1,6 MZR-CD. Vznetový štvorvalec dosahuje výkon 85 kW (115 k), najvyšší krútiaci moment 270 Nm a „povinne“ plní normu Euro 5. Dodávať ho budú s novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Pod kapotou Mazdy 3 si v priemere vypýta 4,4 litra nafty na 100 kilometrov, v útrobách Mazdy 5 spotrebuje 5,2 l/100 km.
Autor: fg