BRATISLAVA. Najvýkonnejšia verzia imidžového hatchbacku Citroën DS3 nesie označenie Racing. Nie je žiadnym tajomstvom, že toto auto slúži ako homologačný základ pre súťažný špeciál Citroën DS3 WRC. Jeho úlohou je zároveň konkurovať najrýchlejším malým „hothatchom“.
Vyladené turbo
Pod prednou kapotou sa ukrýva pravdepodobne najlepší motor z aktuálnej produkcie koncernu PSA Peugeot-Citroën. Zážihový turbomotor 1,6 THP vyvinuli francúzski konštruktéri spolu s kolegami z BMW. Agregát prepĺňa turbodúchadlo typu twin-scroll a vo verzii určenej pre DS3 Racing produkuje 149 kW (202 k) pri 6000 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 275 Nm má vodič k dispozícii v širokom rozsahu 2000-4500 ot./min.
Citroën DS3 Racing zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za 6,5 sekundy, kilometer s pevným štartom prejde za 26,5 s.
Zo športovej divízie Citroën Racing...
Úpravy podvozka majú pôvod v športovej divízii Citroën Racing, kde vznikajú súťažné špeciály kategórie WRC. Rozchod vpredu i vzadu narástol o 30 mm, svetlá výška vozidla klesla o 15 mm. Pribudli výkonnejšie brzdy a preladené riadenie.
Francúzi v konečnom dôsledku neopomenuli ani dizajn. „Karbónová povrchová úprava“ zdobí zadný difúzor, lamelu v prednom nárazníku, pás v spodnej časti karosérie, lemy blatníkov a niekoľko detailov v interiéri. Auto jazdí na zliatinových diskoch kolies s priemerom 18 palcov, obutých do pneumatík rozmeru 215/40.
Emotívnejší vzhľad
Zákazník má na výber z dvoch farebných prevedení karosérie - čierna Onyx s oranžovou strechou, alebo biela Banquise v kombinácii so šedou strechou. Bohatá štandardná výbava vychádza z modelu DS3 Sport a - okrem iného - obsahuje aj športové predné sedadlá čalúnené kombináciou koža/alcantara.
Citroën DS3 Racing na slovenskom trhu stojí od 29 990 eur; prvé kusy sa k zákazníkom dostanú ešte v závere tohto roka.
Autor: fg