SME

Citroën DS3 Racing prichádza na Slovensko s cenou 29 990 eur

Najrýchlejší Citroën DS3 Racing poháňa vyladený turbomotor 1,6 THP. Jeho podvozok, brzdy a riadenie upravovali v športovej divízii francúzskej automobilky, kde vznikajú aj súťažné špeciály.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Najvýkonnejšia verzia imidžového hatchbacku Citroën DS3 nesie označenie Racing. Nie je žiadnym tajomstvom, že toto auto slúži ako homologačný základ pre súťažný špeciál Citroën DS3 WRC. Jeho úlohou je zároveň konkurovať najrýchlejším malým „hothatchom“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyladené turbo

Pod prednou kapotou sa ukrýva pravdepodobne najlepší motor z aktuálnej produkcie koncernu PSA Peugeot-Citroën. Zážihový turbomotor 1,6 THP vyvinuli francúzski konštruktéri spolu s kolegami z BMW. Agregát prepĺňa turbodúchadlo typu twin-scroll a vo verzii určenej pre DS3 Racing produkuje 149 kW (202 k) pri 6000 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 275 Nm má vodič k dispozícii v širokom rozsahu 2000-4500 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Citroën DS3 Racing zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za 6,5 sekundy, kilometer s pevným štartom prejde za 26,5 s.

Zo športovej divízie Citroën Racing...

Úpravy podvozka majú pôvod v športovej divízii Citroën Racing, kde vznikajú súťažné špeciály kategórie WRC. Rozchod vpredu i vzadu narástol o 30 mm, svetlá výška vozidla klesla o 15 mm. Pribudli výkonnejšie brzdy a preladené riadenie.

Francúzi v konečnom dôsledku neopomenuli ani dizajn. „Karbónová povrchová úprava“ zdobí zadný difúzor, lamelu v prednom nárazníku, pás v spodnej časti karosérie, lemy blatníkov a niekoľko detailov v interiéri. Auto jazdí na zliatinových diskoch kolies s priemerom 18 palcov, obutých do pneumatík rozmeru 215/40.

Emotívnejší vzhľad

Zákazník má na výber z dvoch farebných prevedení karosérie - čierna Onyx s oranžovou strechou, alebo biela Banquise v kombinácii so šedou strechou. Bohatá štandardná výbava vychádza z modelu DS3 Sport a - okrem iného - obsahuje aj športové predné sedadlá čalúnené kombináciou koža/alcantara.

SkryťVypnúť reklamu

Citroën DS3 Racing na slovenskom trhu stojí od 29 990 eur; prvé kusy sa k zákazníkom dostanú ešte v závere tohto roka.

 

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  8. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 12 473
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 316
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 917
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 755
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 464
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 559
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 182
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 163
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 626
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 30 779
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 345
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 17 941
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 681
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 239
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 918
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 489
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu