SME

Revolučný diesel-hybrid mieri do sériovej výroby

Zatiaľ čo sa na predné kolesá prenáša výkon vznetového agregátu, zadné roztáča elektromotor. Inovatívny Peugeot 3008 HYbrid4 začnú predávať na budúci rok.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Koncern PSA Peugeot-Citroën prezentuje svoj hybridný poháňací systém pozostávajúci zo vznetového a elektrického motora už niekoľko rokov. Doteraz však šlo vždy o prototyp. Zdĺhavé testy sú na konci a už začiatkom budúceho roka sa diesel-hybrid objaví v predaji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kardan netreba

Revolučnú technológiu ako prvý dostane crossover Peugeot 3008. Pod prednou kapotou hybridnej verzie nesúcej označenie HYbrid4 sa ukrýva dvojlitrový turbodiesel HDi s výkonom 120 kW (163 k). Dopĺňa ho filter pevných častíc FAP a systém štart/stop. Najvyšší krútiaci moment 300 Nm pri 1580 ot./min. prenáša na predné kolesá šesťstupňová robotizovaná prevodovka.

SkryťVypnúť reklamu

V zadnej časti vozidla je umiestnený elektromotor produkujúci výkon 27 kW (37 k). Jeho 200 Nm roztáča zadné kolesá. Medzi pohonom oboch náprav síce neexistuje mechanické spojenie, vozidlo však disponuje pohonom všetkých kolies.

Štyri jazdné režimy

Oba agregáty nemusia pracovať vždy súčasne. Vodič si prostredníctvom kruhového ovládača na palubnej doske môže vybrať jeden zo štyroch jazdných režimov. V základnom - automatickom - móde rozhoduje o zapínaní a vypínaní dvoch poháňacích jednotiek elektronika. Prioritou je primeraná dynamika jazdy a čo najnižšia spotreba nafty.

Režim ZEV vodičovi umožní jazdiť bez toho, aby auto produkovalo emisie. 3008-čku vtedy poháňa výlučne eletromotor napájaný z NiMH článkov. Turbodiesel sa naštartuje iba v prípade potreby prudšej akcelerácie alebo pri hroziacom vybití batérií. Dojazd v elektrickom režime zatiaľ nepoznáme.

SkryťVypnúť reklamu

Pre použitie auta v ľahšom teréne je určený mód 4WD, kedy pracujú oba agregáty súčasne. Výrobca udáva, že jazdné vlastnosti modelu 3008 HYbrid4 pri nízkych rýchlostiach v teréne sú porovnateľné s bežnými športovo-úžitkovými autami (SUV), vybavenými pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Pre Peugeot však bude limitom kapacita akumulátorov.

K dispozícii je aj športový režim, kedy elektromotor pomáha vznetovému agregátu napríklad pri výjazdoch zo zákrut.

Spotreba pod štyri litre

Priemerná spotreba Peugeotu 3008 HYbrid4 podľa výrobcu dosahuje 3,8 l/100 km. Emisie CO2 základnej verzie majú priemernú hodnotu len 99 g/km.

Hybrid sa od ostatných crossoverov radu 3008 líši aj zovňajškom. V predných svetlometoch pribudli diódy určené pre denné svietenie, nová je maska chladiča i spoiler na piatych dverách.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek tomu, že je vzadu umiestnený elektromotor, batérie i ďalšia elektronika, zostal priestor aj na batožinu. Základný objem kufra má hodnotu 362 litrov (podľa metodiky VDA), ďalších 66 l sa ukrýva pod podlahou batožinového priestoru.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 372
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 11 326
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 919
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 804
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 483
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 424
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 114
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  2. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  3. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  4. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  5. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  6. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  7. Alojz Baránik: Vedúca úloha Združenia sudcov v súdnictve potvrdená
  8. Vladimír Čuchran: Parlamentný permanentný superalkoholizmus - obraz dekadentnej doby, spoločnosti, vládnutia
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 643
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 28 100
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 368
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 100
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 814
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 258
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 921
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 494
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu