SME
Pondelok, 28. september, 2020 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Revolučný diesel-hybrid mieri do sériovej výroby

Zatiaľ čo sa na predné kolesá prenáša výkon vznetového agregátu, zadné roztáča elektromotor. Inovatívny Peugeot 3008 HYbrid4 začnú predávať na budúci rok.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Koncern PSA Peugeot-Citroën prezentuje svoj hybridný poháňací systém pozostávajúci zo vznetového a elektrického motora už niekoľko rokov. Doteraz však šlo vždy o prototyp. Zdĺhavé testy sú na konci a už začiatkom budúceho roka sa diesel-hybrid objaví v predaji.

Kardan netreba

Revolučnú technológiu ako prvý dostane crossover Peugeot 3008. Pod prednou kapotou hybridnej verzie nesúcej označenie HYbrid4 sa ukrýva dvojlitrový turbodiesel HDi s výkonom 120 kW (163 k). Dopĺňa ho filter pevných častíc FAP a systém štart/stop. Najvyšší krútiaci moment 300 Nm pri 1580 ot./min. prenáša na predné kolesá šesťstupňová robotizovaná prevodovka.

V zadnej časti vozidla je umiestnený elektromotor produkujúci výkon 27 kW (37 k). Jeho 200 Nm roztáča zadné kolesá. Medzi pohonom oboch náprav síce neexistuje mechanické spojenie, vozidlo však disponuje pohonom všetkých kolies.

Štyri jazdné režimy

Oba agregáty nemusia pracovať vždy súčasne. Vodič si prostredníctvom kruhového ovládača na palubnej doske môže vybrať jeden zo štyroch jazdných režimov. V základnom - automatickom - móde rozhoduje o zapínaní a vypínaní dvoch poháňacích jednotiek elektronika. Prioritou je primeraná dynamika jazdy a čo najnižšia spotreba nafty.

Režim ZEV vodičovi umožní jazdiť bez toho, aby auto produkovalo emisie. 3008-čku vtedy poháňa výlučne eletromotor napájaný z NiMH článkov. Turbodiesel sa naštartuje iba v prípade potreby prudšej akcelerácie alebo pri hroziacom vybití batérií. Dojazd v elektrickom režime zatiaľ nepoznáme.

Pre použitie auta v ľahšom teréne je určený mód 4WD, kedy pracujú oba agregáty súčasne. Výrobca udáva, že jazdné vlastnosti modelu 3008 HYbrid4 pri nízkych rýchlostiach v teréne sú porovnateľné s bežnými športovo-úžitkovými autami (SUV), vybavenými pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Pre Peugeot však bude limitom kapacita akumulátorov.

K dispozícii je aj športový režim, kedy elektromotor pomáha vznetovému agregátu napríklad pri výjazdoch zo zákrut.

Spotreba pod štyri litre

Priemerná spotreba Peugeotu 3008 HYbrid4 podľa výrobcu dosahuje 3,8 l/100 km. Emisie CO2 základnej verzie majú priemernú hodnotu len 99 g/km.

Hybrid sa od ostatných crossoverov radu 3008 líši aj zovňajškom. V predných svetlometoch pribudli diódy určené pre denné svietenie, nová je maska chladiča i spoiler na piatych dverách.

Napriek tomu, že je vzadu umiestnený elektromotor, batérie i ďalšia elektronika, zostal priestor aj na batožinu. Základný objem kufra má hodnotu 362 litrov (podľa metodiky VDA), ďalších 66 l sa ukrýva pod podlahou batožinového priestoru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  4. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  5. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  6. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  2. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  3. Mobilný zdvihák pre pacienta
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  5. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  6. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  7. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  8. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  9. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  10. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 21 954
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 16 313
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 947
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 586
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 10 301
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 887
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 385
  8. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 270
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 239
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra Roman Mikulec a dočasný policajný prezident Peter Kovařík (vzadu).
Podcast Dobré Ráno.

Prieskum Focusu: Matovič stráca dôveru aj u vlastných voličov

Rebríček dôveryhodnosti vedie Čaputová. Na chvoste je Kotleba.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Na Pellegriniho sa zasa usmievajú hviezdy

Preferencie OĽaNO a Igora Matoviča utekajú v ústrety Hlasu.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Audi A3 Sportback jazdí výborne, no napriek tomu mu čosi chýba (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback
Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4