SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Revolučný diesel-hybrid mieri do sériovej výroby

Zatiaľ čo sa na predné kolesá prenáša výkon vznetového agregátu, zadné roztáča elektromotor. Inovatívny Peugeot 3008 HYbrid4 začnú predávať na budúci rok.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Koncern PSA Peugeot-Citroën prezentuje svoj hybridný poháňací systém pozostávajúci zo vznetového a elektrického motora už niekoľko rokov. Doteraz však šlo vždy o prototyp. Zdĺhavé testy sú na konci a už začiatkom budúceho roka sa diesel-hybrid objaví v predaji.

Kardan netreba

Revolučnú technológiu ako prvý dostane crossover Peugeot 3008. Pod prednou kapotou hybridnej verzie nesúcej označenie HYbrid4 sa ukrýva dvojlitrový turbodiesel HDi s výkonom 120 kW (163 k). Dopĺňa ho filter pevných častíc FAP a systém štart/stop. Najvyšší krútiaci moment 300 Nm pri 1580 ot./min. prenáša na predné kolesá šesťstupňová robotizovaná prevodovka.

V zadnej časti vozidla je umiestnený elektromotor produkujúci výkon 27 kW (37 k). Jeho 200 Nm roztáča zadné kolesá. Medzi pohonom oboch náprav síce neexistuje mechanické spojenie, vozidlo však disponuje pohonom všetkých kolies.

Štyri jazdné režimy

Oba agregáty nemusia pracovať vždy súčasne. Vodič si prostredníctvom kruhového ovládača na palubnej doske môže vybrať jeden zo štyroch jazdných režimov. V základnom - automatickom - móde rozhoduje o zapínaní a vypínaní dvoch poháňacích jednotiek elektronika. Prioritou je primeraná dynamika jazdy a čo najnižšia spotreba nafty.

Režim ZEV vodičovi umožní jazdiť bez toho, aby auto produkovalo emisie. 3008-čku vtedy poháňa výlučne eletromotor napájaný z NiMH článkov. Turbodiesel sa naštartuje iba v prípade potreby prudšej akcelerácie alebo pri hroziacom vybití batérií. Dojazd v elektrickom režime zatiaľ nepoznáme.

Pre použitie auta v ľahšom teréne je určený mód 4WD, kedy pracujú oba agregáty súčasne. Výrobca udáva, že jazdné vlastnosti modelu 3008 HYbrid4 pri nízkych rýchlostiach v teréne sú porovnateľné s bežnými športovo-úžitkovými autami (SUV), vybavenými pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Pre Peugeot však bude limitom kapacita akumulátorov.

K dispozícii je aj športový režim, kedy elektromotor pomáha vznetovému agregátu napríklad pri výjazdoch zo zákrut.

Spotreba pod štyri litre

Priemerná spotreba Peugeotu 3008 HYbrid4 podľa výrobcu dosahuje 3,8 l/100 km. Emisie CO2 základnej verzie majú priemernú hodnotu len 99 g/km.

Hybrid sa od ostatných crossoverov radu 3008 líši aj zovňajškom. V predných svetlometoch pribudli diódy určené pre denné svietenie, nová je maska chladiča i spoiler na piatych dverách.

Napriek tomu, že je vzadu umiestnený elektromotor, batérie i ďalšia elektronika, zostal priestor aj na batožinu. Základný objem kufra má hodnotu 362 litrov (podľa metodiky VDA), ďalších 66 l sa ukrýva pod podlahou batožinového priestoru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  5. U-Multirank: Trnavská univerzita prvá spomedzi slovenských VŠ
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 872
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 679
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 874
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 672
  5. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 284
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 402
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 726
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 040
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 198
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič pri predstavovaní návrhu na 500-eurové poukazy za očkovanie pre seniorov.

Návrh na vláde nepodporila SaS, smeruje do parlamentu.


3 h
Líder koalície SPOLU a predseda ODS Petr Fiala.

Vyhrať voľby nestačí, ukazuje po Igorovi Matovičovi aj nový český premiér.


30. nov
Násilie v domácnosti

Dve ženy sedeli za stolom a hovorili o násilí, alebo hrozivé omyly poslankyne Hatrákovej.


a 2 ďalší 30. nov
Lockdown v Amsterdame.

V Holandsku bol omikron skôr, než JAR zalarmovala svet.


3 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


10 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


13 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  2. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  3. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  4. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  5. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  6. Dmytro Retynskyi: Hrozba ruského útoku na Ukrajinu
  7. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 9 900
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 828
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 956
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 984
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 589
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 485
  8. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 370
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu