SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Revolučný diesel-hybrid mieri do sériovej výroby

Zatiaľ čo sa na predné kolesá prenáša výkon vznetového agregátu, zadné roztáča elektromotor. Inovatívny Peugeot 3008 HYbrid4 začnú predávať na budúci rok.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Koncern PSA Peugeot-Citroën prezentuje svoj hybridný poháňací systém pozostávajúci zo vznetového a elektrického motora už niekoľko rokov. Doteraz však šlo vždy o prototyp. Zdĺhavé testy sú na konci a už začiatkom budúceho roka sa diesel-hybrid objaví v predaji.

Kardan netreba

Revolučnú technológiu ako prvý dostane crossover Peugeot 3008. Pod prednou kapotou hybridnej verzie nesúcej označenie HYbrid4 sa ukrýva dvojlitrový turbodiesel HDi s výkonom 120 kW (163 k). Dopĺňa ho filter pevných častíc FAP a systém štart/stop. Najvyšší krútiaci moment 300 Nm pri 1580 ot./min. prenáša na predné kolesá šesťstupňová robotizovaná prevodovka.

V zadnej časti vozidla je umiestnený elektromotor produkujúci výkon 27 kW (37 k). Jeho 200 Nm roztáča zadné kolesá. Medzi pohonom oboch náprav síce neexistuje mechanické spojenie, vozidlo však disponuje pohonom všetkých kolies.

Štyri jazdné režimy

Oba agregáty nemusia pracovať vždy súčasne. Vodič si prostredníctvom kruhového ovládača na palubnej doske môže vybrať jeden zo štyroch jazdných režimov. V základnom - automatickom - móde rozhoduje o zapínaní a vypínaní dvoch poháňacích jednotiek elektronika. Prioritou je primeraná dynamika jazdy a čo najnižšia spotreba nafty.

Režim ZEV vodičovi umožní jazdiť bez toho, aby auto produkovalo emisie. 3008-čku vtedy poháňa výlučne eletromotor napájaný z NiMH článkov. Turbodiesel sa naštartuje iba v prípade potreby prudšej akcelerácie alebo pri hroziacom vybití batérií. Dojazd v elektrickom režime zatiaľ nepoznáme.

Pre použitie auta v ľahšom teréne je určený mód 4WD, kedy pracujú oba agregáty súčasne. Výrobca udáva, že jazdné vlastnosti modelu 3008 HYbrid4 pri nízkych rýchlostiach v teréne sú porovnateľné s bežnými športovo-úžitkovými autami (SUV), vybavenými pripojiteľným pohonom zadnej nápravy. Pre Peugeot však bude limitom kapacita akumulátorov.

K dispozícii je aj športový režim, kedy elektromotor pomáha vznetovému agregátu napríklad pri výjazdoch zo zákrut.

Spotreba pod štyri litre

Priemerná spotreba Peugeotu 3008 HYbrid4 podľa výrobcu dosahuje 3,8 l/100 km. Emisie CO2 základnej verzie majú priemernú hodnotu len 99 g/km.

Hybrid sa od ostatných crossoverov radu 3008 líši aj zovňajškom. V predných svetlometoch pribudli diódy určené pre denné svietenie, nová je maska chladiča i spoiler na piatych dverách.

Napriek tomu, že je vzadu umiestnený elektromotor, batérie i ďalšia elektronika, zostal priestor aj na batožinu. Základný objem kufra má hodnotu 362 litrov (podľa metodiky VDA), ďalších 66 l sa ukrýva pod podlahou batožinového priestoru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 951
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 193
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 302
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 097
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 763
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 614
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 396
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 660
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 554
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 573
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokuratúra chystá oslabenie boja s extrémizmom, ktorý chcela vláda ako prioritu

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.
Do skúmavky treba pľuť minútu, aby bolo dosť slín na test. Netreba robiť výtery z nosa a hrdla.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.