SME

TEST: Vylepšený S-Max jazdí lahodne (aktualizované)

Kto má viac ako dve deti a uvažuje o aute strednej triedy, môže rovno siahnuť medzi vany. Ford S-Max v porovnaní so sedanmi alebo kombi nestráca v dizajne ani jazdných vlastnostiach a ponúka podstatne viac miesta. Posed vodiča je však iný.

Ford S-Max je auto doslova stvorené na dlhé pracovné a rodinné cesty. Má výborný podvozok a dizajn, ktorý po reprezentačnej stránke plne nahradí auto strednej triedy.Ford S-Max je auto doslova stvorené na dlhé pracovné a rodinné cesty. Má výborný podvozok a dizajn, ktorý po reprezentačnej stránke plne nahradí auto strednej triedy. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Ford osviežil po štyroch rokoch výroby veľmi úspešný model S-Max. Športovejšia dvojička od väčšieho modelu Galaxy má údajne vyše tisíc nových súčiastok, avšak na povrchu a v interiéri vidieť iba niektoré. Aby sme na povesť rodinného športovo ladeného rýchlika ani po modernizácii nezabudli, importér vybavil testovací kus vtedy najsilnejším naftovým motorom 2,2 TDCi s výkonom 129 kW (Tento motor bude však nahradený 200-koňovým (147 kW) motorom s rovnakým objemom (EURO V), ktorý je v ponuke s príchodom nového Mondea), výbavou Titanium X a bezkľúčovým štartovaním.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ryby zrejme inšpirovali Ďalší stupeň kinetického dizajnu ešte zvýrazňuje predchádzajúce črty a utvrdzuje nás o inšpirácií vo svete rýb. Pre S-Max typické kruhové hmlové svetlá teraz pripomínajú otvory nad ústami kapra, nehovoriac o novej a väčšej mriežke chladiča. Nie je to posmešok, pretože S-Max do značnej miery kopíruje ušľachtilé tvary rýb.

Napokon za prednými blatníkmi môžu byť s kúskom fantázie žiabre, nové LED pásiky nápadne pripomínajú fúzy kapra a svetlá tiež zasahujú viac na boky, než do prednej masky. Čo je však najpodstatnejšie, S-Max je po dizajnovej stránke harmonický celok s veľmi prijateľnou a nízkou úrovňou aerodynamického hluku. Ford svetu ukázal, ako nádherne možno zabaliť rodinný minivan. Páčia sa nám modifikované zadné svetlá a potešilo „bezzátkové“ hrdlo nádrže.

SkryťVypnúť reklamu

LED pásik je dnes nutný detail, avšak podľa nás

mohol S-Max ostať bez neho. Šťastné BMW,

ktoré má vlastné „angel eyes“.

Držte a štartujte Marketingoví odborníci a štylisti zrejme vedia, prečo implantovali do nárazníka LED diódy, ale nám sa nepáčia. Dokonca je to detail, ktorý by dokázal odradiť ako tri pásiky na teplákovej súprave. Ford S-Max v podstate navonok nepotreboval veľa, aby po štyroch rokoch vyzeral veľmi príťažlivo a umocnil dojem rodinnej rakety na štyroch kolesách.

V rámci doplnkovej výbavy sme mali k dispozícii bezkľúčový vstup a štartovanie. Tento prvok by stál zato, keby sa auto po vzdialení osoby s kľúčom samočinne zamklo. Aj štartovacie tlačidlo treba držať dovtedy, kým motor nenaskočí.

SkryťVypnúť reklamu

Ford vie ako navrhnúť pekné disky a neopakovať minulý motív. Sedemnásťpalcová novinka má päť zdvojených lúčov.

Šofér potrebuje sedadlo nižšie Ford dokázal zvonku premeniť proporcie rodinného vanu na vskutku štýlovo vyzerajúce auto. Športový nádych sa vo vnútri mení na klasiku. Dlhá a masívna prístrojová doska, vysoký posed vodiča a dvojité predné stĺpiky. Výhľad šikmo von vodiča nepoteší a na veľké trojuholníkové okno si treba zvykať. Tiež nám nepasovalo, že elektricky ovládané a veľmi komfortné sedadlo vodiča nešlo spustiť nižšie.

Prístroje sú utopené dosť hlboko v nízkej prístrojovej doske, takže vodič musí priveľmi sklápať oči od pohľadu na cestu. Ak by sedel nižšie, odpútanie pohľadu od cesty by bolo menšie. Alebo by mohla mať budúca generácia prístroje bližšie pri hrane čelného skla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zladenie posedu a polohy vodiča s proporciami kokpitu a výbornými jazdnými vlastnosťami by mohlo byť lepšie. Šofér by si potom inak dokázal užiť famózny podvozok.

Naftová verzia s dvomi výfukmi je spomienkou. Testovaný motor 2,2 TDCi spĺňal emisnú normu Euro 4 a preto ho Ford z ponuky stiahol. Posledné kusy sa v tejto kombinácii dopredávajú a jeden bol testovací. V ponuke sa však objavil dvojliter s výkonom 120 kW (163k), ktorý ho po výkonovej stránke nahradí. Za 2,2 TDCi nám bude smutno, pretože výborne ťahal od nízkych otáčok a nemal problém jazdiť okolo sedem litrov. Nová informácia

Testovaný motor bude nahradený 200-koňovým (147 kW) motorom s rovnakým objemom (EURO V), ktorý je v ponuke s príchodom nového Mondea.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prekypuje miestom Rodinný Ford doslova obdaroval priestorom a dobrou využiteľnosťou trojicu zadných sedadiel. Dá sa s nimi ľahko manipulovať a hlavne pripínať detské autosedačky bez obmedzenia. V treťom rade sedadiel je viac miesta ako v kompaktných vanoch a to isté platí aj o nastupovaní dozadu.

Na zvýšenie efektivity batožinového priestoru v sedemmiestnom usporiadaní sedadiel existuje doplnková sieť na konci batožinového priestoru. Vytvorí na nakladacej hrane stenu a po otvorení piatych dverí veci nevypadnú na zem. Tento doplnok by sme si určite objednali.

V interiéri pribudli LED lampy a tiež prídavné zrkadlo na sledovanie detí na zadných sedadlách. Hoci je niekedy lepšie sa doň nepozerať a nevidieť, čo sa deje vzadu, Ford ho umiestnil tak, že vo funkčnej polohe prekáža pohľadu do spätného zrkadla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomienka na Euro4 Škoda, že si už nemôžeme objednať testovaný motor 2,2 TDCi. Nepatril medzi najnovšie a plnil iba emisnú normu Euro 4. V testovanom aute zapôsobil ťahom odspodu a kultivovaným prejavom. Krútiaci moment 400 Nm bolo cítiť najmä na diaľnici a vo vysokej rýchlosti, kedy S-Max plynulo zrýchľoval.

Mimo mesta mal famóznu spotrebu cez päť litrov, avšak v meste nemal problém ísť cez deväť litrov. Bola to ideálna verzia na dlhé cesty, ktorú má suplovať motor 2,0 TDCi s výkonom 120 kW.

Ford S-max je presvedčivý rodinný van, na ktorom by sme zmenili iba pozíciu sedenia za volantom a veľmi masívnu prístrojovú dosku. Aj s predným dvojitým stĺpikom by bolo do budúcnosti treba niečo urobiť. Ostatok hrá prvé husle a kto chce auto tejto triedy, má už len jedinú starosť, hrať sa s cenníkmi Ford a vybrať vhodný akciový model. V čase testu bolo možné kombinovať motor 2,2 TDCi s akciovým balíkom Titanium X. Dnes sú k dispozícii iné kombinácie balíka X.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak ako v prípade iných áut aj tu čoraz viac platí, že cena sa dohoduje priamo na mieste. Na základe testu môžeme odporučiť doplnkovú sieťku do batožinového priestoru a tú istú farbu karosérie. Zoberte tiež verziu s elektronickou ručnou brzdou.

SME spokojní SME nespokojní

vlastnosti motora vysoký posed vodiča

podvozok a jazdné výkony obmedzený výhľad šikmo dopredu

vnútorný priestor hlboko a nízko umiestnené prístroje

Kupujem-nekupujem

Nesadla mi pozícia za volantom. Inak rodičia s viac ako dvomi deťmi by nemali rozmýšľať na strednou triedou, ale nad modelom S-Max. Toto auto jazdí a vyzerá lepšie ako niektoré autá strednej triedy. (Rastislav Chvála)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre Motor 2,2 Duratorq TDCi

Prevodovka M6

Zdvihový objem (cm3) 2179

Výkon (kw/k) 129/175

Pri otáčkach (ot./min.) 3500

Krútiaci moment (Nm) 400

Pri otáčkach (ot./min) 1750-2750

Emisie CO2 (g/km) 174

Emisná norma Euro IV

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2850

Dĺžka (mm) 4801

Šírka (mm) 2154

Výška (mm) 1660

Objem palivovej nádrže (l) 70

Objem batož. priestoru (l) 285-2000

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 9,4

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Maximálna rýchlosť (km/h) 212

Spotreba mesto(l/100 km) 8,9

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,2

Kombinovaná spotreba 6,6

Spotreba v teste (l/100 km) 7,7

Cena modelu od (eur) 26 550,-

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 52 079
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 996
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 984
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 439
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 033
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 994
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 807
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 013
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 99 074
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 730
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 485
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 810
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 141
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 780
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 113
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 746
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu