SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Lexus IS má upravený dizajn. Pribudol slabší diesel

Po päťročnom pôsobení na svetových trhoch sa Lexus IS podrobil omladzovacej kúre. Okrem zušľachteného vzhľadu ju charakterizuje aj nová základná vznetová verzia.

(Zdroj: Lexus)

BRATISLAVA. Donedávna najmenší model v portfóliu japonskej automobilky Lexus sa o európskeho zákazníka uchádza už päť rokov. Debutoval na ženevskom autosalóne v roku 2005. Približne o mesiac v Paríži absolvuje výstavnú premiéru jeho modernizovaná verzia. Prvé informácie a fotografie však dal výrobca k dispozícii už teraz.

Facelift sa týka sedanu i kabrioletu

Agresívnejšie tvary predného nárazníka, prepracovaná grafika koncových svetiel a nové typy zliatinových diskov kolies predstavujú najdôležitejšie zmeny v oblasti dizajnu. Bi-xenónové svetlomety majú v spodnej časti pás LED diód určených pre denné svietenie.

Športovo ladený variant F-Sport charakterizuje malý spoiler na veku batožinového priestoru, maska inšpirovaná ikonickým modelom IS-F a 18-palcové kolesá. Paletu lakov karosérie obohatili tri nové odtiene: Ultrasonic Blue Mica, Midnight Blue a Starlight Black.

V interiéri pribudol nový multifunkčný volant. Kokpit decentne skrášľujú hliníkové dekory a niektoré prvky lakované čiernou lesklou farbou.

Nový základný diesel

Ponuku poháňacích jednotiek doplnil nový základný vznetový variant IS 200d. Ide o rovnaký turbodiesel s objemom 2,2 litra, aký poháňa verziu IS 220d, ale s upravenou riadiacou jednotkou a nižším výkonom. Pravdepodobne najlacnejšie vznetové IS-ko dosahuje 110 kW (150 k) a najvyšší krútiaci moment 340 Nm. Agregát spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Lexus IS 200d zrýchli z pokoja na 100 km/h za 10,2 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 205 km/h, v priemere spotrebuje 5,1 litra nafty na 100 kilometrov a do ovzdušia vypustí 134 gramov emisií CO2 na kilometer.

Automat pomáha šetriť palivo

Zážihový šesťvalec 2,5 l (153 kW/208 k) dostal novú šesťstupňovú automatickú prevodovku. Tá síce nezlepšila jeho dynamické parametre, ale prispela k zníženiu spotreby paliva. Lexus IS 250 tak naďalej zvládne šprint z nuly na 100 km/h za 8,5 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť má hodnotu 225 km/h. V priemere si však vypýta o 0,7 litra benzínu menej než predtým (8,4 l/100 km). Množstvo emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia kleslo z 209 na 194 g/km.

Drobné úpravy sa nevyhli ani podvozku - konkrétne model F-Sport má tuhšie naladené pruženie. Údajne aj tentokrát bol pre konštruktérov inšpiráciou špičkový Lexus IS-F.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 351
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 489
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 261
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 727
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 400
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 395
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 622
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 260
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L