SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Skúšali sme, či BMW rozpozná chodca v tme

V nočných uliciach Brna skúšame účinnosť systému nočného videnia. Kamera spoznala osobu na motorke, prehliadla opilca na prechode a odhalila, kto práve zaparkoval auto.

Napriek tomu, že fungovanie má isté obmedzenia, považujeme systém za veľmi dobre naladený a bez väčšej slabiny. Výstražné znamenie by mohlo byť hlučnejšie a graficky ešte výraznejšie.Napriek tomu, že fungovanie má isté obmedzenia, považujeme systém za veľmi dobre naladený a bez väčšej slabiny. Výstražné znamenie by mohlo byť hlučnejšie a graficky ešte výraznejšie. (Zdroj: autor)

BRNO. Automobilka BMW tvrdí, že jej systém nočného videnia založený na termovízii rozpozná a označí chodca skôr, než sa objaví v obyčajných svetlách. Aby vodič vedel, čo môže od systému čakať, limuzína BMW radu sedem ponúka návod s obrázkami priamo v palubnom počítači.

Úlohou systému BMW Night Vision je na displeji zvýrazniť osoby na ceste a v jej blízkosti, prípadne vyslať varovný signál na Head-Up displej. Po skúsenostiach so systémom v novom BMW radu 7 vychádzame do ulíc Brna skúšať nočné videnie v luxusnej limuzíne BMW ActivHybrid 7.

Princíp nočného videnia

BMW Night Vision sleduje priestor 300 metrov pred autom v uhle záberu 36 stupňov. Počítač spracúva údaje z termovízie a žltou farbou zvýrazňuje ľudí. V prípade, že sú blízko dráhy vozidla alebo sa pohybujú smerom do dráhy auta, zobrazí sa na informačnom displeji a Head-Up displeji výstražný trojuholník.

Realita v nočnom meste

Vďaka pouličným svetlám má vodič v meste relatívne dobrý výhľad a dokáže zbadať osoby na chodníku pomerne skoro. Samozrejme postavy na displeji sú vyfarbené dosť zavčasu, ale na druhej strane vodič má pozerať na cestu a nie na displej, takže ich zvýraznenie nemá veľký význam. Výstražné znamenie sa však objavilo vždy, ak boli osoby blízko cesty alebo priamo pred autom. Výstraha však neprišla, keď bol chodec na prechode tesne pred autom. Opilec vyšiel na prechod pár metrov pred pomaly idúcim BMW.

Pozorovaním sme zistili, že čím je vyššia rýchlosť, tým skôr príde výstraha. Naopak, ak s autom práve odbočujete a za rohom zrazu osvetlíte chodca, systém už nereaguje.

Význam systému zvyšuje informačný Head-Up displej a premietanie údajov na čelnom skle. Tam sa zobrazuje výstraha a tým, že vodič zbadá upozornenie na čelnom skle, ostáva mu pohľad (nepreostruje zrakom) v inkriminovanej zóne. Keby sa trojuholník zobrazil medzi prístrojmi, vodič pohľad sklopí a môže prehliadnuť prekážku, na ktorú bol upozornený.

Pozorný vodič zbadá s pomocou pouličných svetiel osoby krátko pred zaznením signálu. Mimo mesta je nočné videnie podstatne účinnejšie.

Má zmysel?

BMW Night Vision je pre svoju technickú náročnosť určený iba do drahých luxusných áut. Z tohto pohľadu je to opäť jedna z vecí len pre bohatých, akoby bola vyššia bezpečnosť privilegovaná iba im. Boli to však práve luxusné limuzíny, ktorým boli pred rokmi privilegované stabilizačné systémy a dnes je ESP bežný doplnok v malom a lacnom aute.

Nebyť tejto kategórie vozidiel, vývoj by takto nenapredoval. Na nočné videnie sa neslobodno spoliehať a pravdou je, že funguje lepšie mimo osvetleného mesta na vidieckych cestách. Tam sú v noci chodci a cyklisti najviac ohrození. Kto sa pre pracovné povinnosti vracia neskoro domov a má luxusné BMW môže si systém objednať v kombinácii s Head Up displejom.

Napriek tomu, že fungovanie má isté obmedzenia, považujeme systém za veľmi dobre naladený a bez väčšej slabiny. Výstražné znamenie by mohlo byť hlučnejšie a graficky ešte výraznejšie. Onedlho prinesieme skúsenosti so samotným motorom polohybridnej limuzíny.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  2. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  7. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  8. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 497
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 075
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 817
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 616
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 369
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 5 777
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 4 835
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 115
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 269
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


7 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Netrpezlivo a s obavami čakám vo svojej imaginárnej čakárni ...
  2. Jozef Rybár: Dôchodca kontra politici
  3. Martina Paulenová: Na čo frflú rodičia na materskej dovolenke?
  4. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  5. Andy Nosko: Dysfunkcia mozgu Igora Matoviča ako časovaná bomba
  6. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  7. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  8. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 213
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 817
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 6 140
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 947
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 894
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 321
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 033
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 865
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu