SME

Prvá jazda s novým Swiftom. Je ho viac

Automobilka si dala pri tvorbe štvrtej generácie jediný cieľ. Ponúknuť viac Swiftu. S výnimkou batožinového priestoru sa to podarilo. Narástli rozmery, štandardná výbava a vnútorný priestor. Ubudlo však z hmotnosti auta a z objemu motora, čo je pozitívne.

Podobnosť nie je náhodná. Evolúcia súčasných tvarov bol zámer.Podobnosť nie je náhodná. Evolúcia súčasných tvarov bol zámer. (Zdroj: Suzuki)

MNÍCHOV. Do metropoly Bavorska chodíme obyčajne skúšať limuzíny BMW alebo Audi. Mesto snov, ktoré si onedlho pripomenie 200 rokov od prvého Oktoberfestu privítalo značku Suzuki a tá zasa novinárov s cieľom predstaviť nový Swift. Hoci to na prvý pohľad na fotografiách tak nevyzerá, je to úplne nová, štvrtá generácia úspešného modelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V poldruha miliónovom meste malé auto nezanikne a dokonca veľmi príťažlivo vyzerá v spleti pomerne drahého automobilového parku Mníchova. Skôr, ako sme sa stihli opýtať, prečo nedošlo k výraznejšej zmene dizajnu, šéfdizajnér Swiftu Tetsuya

SkryťVypnúť reklamu

Ozasa pripomína: „Nešli sme cestou revolúcie, ale evolúcie očakávaní zákazníkov, ktorí od nás čakajú Swift“. Vydarený a výrazne európsky dizajn Swiftu bol jedným zo základných pilierov predaja vyše 1,8 milióna kusov tretej generácie. Mimochodom, Swift v súčasnej podobe sa stal Autom roka v 19 krajinách sveta.

K pôvodným farbám karosérie teraz pribudli dve nové (Ablaze Red Pearl, Smoky Green Metalic), ale hlavne narástli rozmery. Swift štvrtej generácie je až o deväť centimetrov dlhší, pol centimetra širší a má o päť centimetrov dlhší rázvor náprav. Vďaka zvýrazneným líniám a oblinám vidieť nárast na prvý pohľad.

Naživo pôsobí auto podstatne robustnejším dojmom. Napokon, s rozmermi vzrástla bezpečnosť. Ocenenie v testoch EuroNCAP má vraj na svedomí vysokopevná oceľ v nosníkoch a ESP v štandardnom vybavení. Mimochodom, každý Swift bude mať okrem ESP aj sedem airbagov.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdili SME...

Generačnú výmenu vidieť na prvý pohľad v interiéri. Prístrojový panel nemá v podstate nič spoločné s predchodcom. Za volantom je viac miesta na kolená a ovládanie na volante má konečne dobrý tvar tlačidiel s podsvietením v tme. Podľa prvých subjektívnych pocitov je Swift tichší s lepšie odhlučneným motorom. Hluk sa v podstate začal prejavovať iba pri diaľničných rýchlostiach. Príkladné bolo tiež správanie pri rýchlosti okolo 160 kilometrov za hodinu. Vzadu sa zdá byť viac miesta iba v oblasti nôh a ramien. S batožinovým priestorom sa veľa neudialo a nakladacia hrana je dosť vysoko. Celkovo sa nám Swift zvnútra páči a ponúka viac než predchodca.

Neschudol, ale je ľahší Jednotný dizajn môže vyvolať pocit, že Swift ostal po technickej stránke nezmenený. Hlavný inžinier vývoja Naoyuki Takeuchi však horlivo vysvetlil, čo všetko zmenili. V prvom rade základný benzínový motor dostal nižší objem a mierne vyšší výkon ako mal predchodca.

SkryťVypnúť reklamu

Nahradením kovového krytu rozvodov a variabilného časovania ventilov za plastový klesla hmotnosť o 1,1 kilogramu. Podobne, nástupom plastov v oblasti chladiča a iných dieloch došlo k významnému odľahčeniu. Predná náprava má masívnejší stabilizátor a zadná náprava zasa prepracovanú štruktúru.

Kým predtým prechádzal priečnou rúrou zadnej nápravy stabilizátor, teraz je v podstate nahradený zmeneným profilom nosnej časti. Pri zavedení siedmych airbagov do štandardnej výbavy a zosilení karosérie sa podarilo ušetriť dvadsať kilogramov z celkovej pohotovostnej hmotnosti.

Jazdili SME...

Stačí prejsť pár zákrut a urobiť niekoľko manévrov s autom na to, aby šofér cítil pozitívum nízkej hmotnosti. Nie je veľa áut, ktorým sa dnes podarí udržať pod hranicou 1000 kilogramov, čo sa samozrejme prejavuje aj na spotrebe. Na trase medzi obcami a v riedkej premávke jazdil benzínový motor bez problémov za 4,7 litra na sto kilometrov. Oproti predchodcovi je kultivovanejší a zrejme vďaka variabilnému časovaniu, ktoré dokáže zmeniť uhol natočenia vačky o 50 stupňov sa zdá byť lepší v nízkych otáčkach. Reakcia na plyn a povestná ostrosť chýba vplyvom plnenia emisnej normy Euro 5. Preto sú dynamické vlastnosti trochu horšie pri vyššom výkone a nižšej hmotnosti. Systém Štart stop dokáže naštartovať motor pomerne rýchlo a s benzínovým motorom sa bude dodávať štandardne v závislosti od krajiny.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Suzuki prichádza so sloganom „More Swift“ a v podstate iba posilňuje to, čo bolo na Swifte dobré doposiaľ. Batožinový priestor nebol nikdy oslnivý a nie je ani teraz. Swift má byť natoľko dobrý, že automobilka si trúfa nastúpiť na trhy iba s dvomi motormi. Dokonca na náš trh príde iba benzínová verzia, pretože o diesel bol minimálny záujem. Napokon, podľa nás benzín bol počas prvého kontaktu tichší a lepší. Zámerne uvádzame v tabuľke údajov iba benzínovú verziu.

Technické parametre Motor 1,2 VVT

Zdvihový objem (cm3) 1242

Výkon (kw/k) 69/94

Pri otáčkach (ot./min.) 6000

Krútiaci moment (Nm) 118

Pri otáčkach (ot./min) 4800

Emisná norma Euro 5

Rozmery

Počet dverí 3-dv 5-dv.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rázvor náprav (mm) 2430 2430

Dĺžka (mm) 3850 3850

Šírka (mm) 1695 1695

Výška (mm) 1510 1510

Pohotovostná hmot (kg) 945/975* 960/990*

Objem palivovej nádrže (l) 42 42

Objem batož. priestoru (l) 211/512 211/528

**Objem batož. priestoru (l) 892 902

* s automatickou prevodovkou

**oprava: v riadku je uvedená maximálna kapacita udávaná automobilkou,

reálny objem kufra a so sklopenými zadnými sedadlami sme doplnili o riadok vyššie (redakcia)

Prevádzkové hodnoty: 3-dverová karoséria

Prevodovka 5MT 4AT

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 13,5

Maximálna rýchlosť (km/h) 165 160

Spotreba mesto(l/100 km) 6,1/5,8* 6,6

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4/4,4* 4,8

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kombinovaná spotreba 5,0/4,9* 5,5

Emisie CO2 (g/km) 116/113* 126

* so systémom Stop Start

Prevádzkové hodnoty: 5-dverová karoséria Prevodovka 5MT 4AT

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 12,3 13,5

Maximálna rýchlosť (km/h) 165 160

Spotreba mesto(l/100 km) 6,1/5,8* 6,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,4/4,4* 4,9

Kombinovaná spotreba 5,0/4,9* 5,6

Emisie CO2 (g/km) 116/113* 129

* so systémom Stop Start

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  5. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  6. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  7. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  8. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 28 388
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 811
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 256
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 988
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 983
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 041
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 874
  1. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Tupou Ceruzou: Smerákov
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  5. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  6. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  7. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  8. Věra Tepličková: Je čas na kázne
SkryťZatvoriť reklamu