BRATISLAVA. Po premiére na autosalóne v Lipsku sa prepracovaný Touran objavil aj na slovenskom trhu. Kompaktné MPV dostalo tvary prednej časti podobné Golfu. Zároveň bola vylepšená aerodynamika auta. Koeficient odporu vzduchu cx klesol z hodnoty 0,32 na 0,29.
Päť- alebo sedemmiestny
Zadné partie oživili nové dvojdielne koncové svetlá. Zmenil sa však aj nárazník a zadné dvere sprístupňujúce batožinový priestor. Pozornejšie oko si všimne upravenú spodnú líniu zadného bočného okna. Základné tvary palubnej dosky zostávajú zhodné s predchodcom. Dizajnéri ju však opticky osviežili chrómovanými doplnkami. Zmenili sa ovládacie panely rádia a klimatizácie i volant. Združené prístroje pred vodičom disponujú novou grafikou.
Touran je v základnom vyhotovení päťmiestny. Objem batožinového priestoru predstavuje 695 litrov, v dvojmiestnom usporiadaní 1989 l. Za príplatok výrobca dodáva dve núdzové sedadlá do tretieho radu. Vozidlo tak odvezie sedem pasažierov.
Priame vstrekovanie a turbo
Paleta motorizácií obsahuje nový základný agregát - prepĺňaný štvorvalec 1,2 TSI (77 kW/105 k). Kto žiada silnejší benzín, siahne po turbomotore 1,4 TSI dodávanom v dvoch výkonových verziách - 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Druhý variant je v ponuke výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Vznetové motory sú v ponuke dva. Turbodiesel 1,6 TDI produkuje 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k). Dvojliter TDI dosahuje 103 kW (140 k) alebo 125 kW (170 k).
BlueMotion šetrí palivo
Pre zákazníkov bažiacich po čo najnižšej spotrebe paliva Volkswagen pripravil modely BlueMotion Technology doplnené o systém štart/stop. Vypínanie motora napríklad na križovatkách stlačilo priemernú spotrebu paliva verzie 1,2 TSI BlueMotion Technology na 5,9 l/100 km, 1,6 TDI 77 kW BlueMotion Technology si v priemere vypýta 4,6 l/100 km a 2,0 TDI 103 kW BlueMotion Technology 4,8 l/100 km.
Kompletný cenník vrátane rozpisu výbav zatiaľ nebol zverejnený. Aktuálne poznáme iba cenu základnej verzie. Modernizovaný VW Touran predávajú od 17 110 eur.
Autor: fg