SME

Mitsubishi štartuje predaj elektromobilu i-MiEV v Európe

K dispozícii bude v 14 európskych krajinách. So Slovenskom sa však zatiaľ neráta. Cena vozidla pre koncového zákazníka na väčšine trhov nemá presiahnuť čiastku 30 000 eur.

(Zdroj: Mitsubishi)

BRATISLAVA. Na jesennom parížskom autosalóne absolvuje premiéru európska verzia malého elektromobilu Mitsubishi i-MiEV. Následne od decembra tohto roku odštartuje jeho predaj na niektorých európskych trhoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

So Slovenskom, ani susednou Českou republikou sa neráta. i-MiEV bude k dispozícii v 14 krajinách - v Rakúsku, Belgicku, Dánsku, Francúzsku, Nemecku, Írsku, Taliansku, Holandsku, Nórsku, Portugalsku, Španielsku, Švédsku, Švajčiarsku a vo Veľkej Británii.

Rátajú so štátnou podporou

Cena auta vrátane batérií závisí od konkrétneho trhu a pohybuje sa v rozsahu 33 000 až 35 000 eur. Väčšina štátov, kde budú i-MiEV predávať, poskytne zákazníkom vládnu podporu, takže konečná nákupná cena nepresiahne čiastku 30 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Európsky variant Mitsubishi i-MiEV sa od japonského líši predovšetkým novými tvarmi nárazníkov, ktoré spĺňajú naše bezpečnostné normy. Interiér vozidla je údajne komfortnejší a má prepracovanú stredovú konzolu. Mitsubishi tiež uvádza, že boli zlepšené prvky aktívnej a pasívnej bezpečnosti. K štandardnej výbave patrí šesť airbagov a stabilizačný systém ASC.

Dojazd na jedno nabite: 160 kilometrov

i-MiEV poháňa vzadu uložený synchrónny elektromotor s výkonom 47 kW (64 k) a najvyšším krútiacim momentom 180 Nm. Napájajú ho lítiovo-iónové články s kapacitou 16 kWh, umiestnené medzi nápravami pod podlahou. Ich opätovné nabitie zo siete 230 V trvá šesť hodín, rýchlonabíjačka im 80 percent kapacity prinavráti za 30 minút. Dojazd európskej verzie dosahuje 160 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Vozidlo charakterizujú vonkajšie miery 3395 x 1475 x 1600 mm, váži 1100 kilogramov a odvezie štyri osoby. Maximálna rýchlosť má hodnotu 130 km/h.

Záruka na techniku a akumulátory predstavuje päť rokov alebo 100 000 najazdených kilometrov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 586
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 120
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 913
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 862
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 395
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 805
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 789
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 179
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 981
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 911
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 028
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu