BRATISLAVA. V expozícii automobilky Chevrolet na blížiacom sa parížskom autosalóne rozhodne nebude núdza o novinky. Výrobca hlási až štyri premiéry a nepochybne jednou z najzaujímavejších je odhalenie nového Avea.
Pripomína pôvodnú štúdiu
Podobný päťdverový malý hatchback debutoval už začiatkom tohto roka v Detroite. Teraz prichádza jeho sériový nástupca. Dizajnérom sa podarilo preniesť takmer všetky atraktívne prvky z konceptu na produkčný model. Zachovaný bol dramatický výraz prednej časti i trojdielne svetlomety. Pre Chevrolet typická maska chladiča má teraz trochu menšie rozmery.
Najviac zmien v porovnaní so štúdiou nachádzame vzadu. Nové Aveo je dlhšie a širšie ako jeho rovnomenný predchodca, konkrétne miery však zatiaľ nepoznáme.
Inšpirovaný motocyklami
Fotografie interiéru neboli zverejnené. Chevrolet uvádza, že sa jeho dizajnéri pri návrhu prístrojového panelu nechali inšpirovať motocyklami. Vodič má pred sebou analógový rýchlomer kombinovaný s digitálnym otáčkomerom.
Výrobca sľubuje dostatok priestoru, kvalitné materiály, veľa odkladacích priestorov, audiosystém doplnený o Aux, USB a Bluetooth i modré podsvietenie prístrojov. Objem batožinového priestoru má patriť k najväčším medzi malými autami.
Tri zážihové motory a jeden turbodiesel
Karoséria využíva technológiu integrovaného rámu, čo prispeje k jej vyššej torznej tuhosti. K štandardnej výbave Avea bude patriť elektrický posilňovač riadenia a stabilizačný systém.
Pod kapotou nového Chevroletu Aveo sa objavia tri zážihové a jeden vznetový štvorvalec. Benzín spaľujú motory s objemami 1,2 litra (51 kW/70 k alebo 63 kW/86 k), 1,4 l (73 kW/100 k) a 1,6 l (85 kW/115 k). Pre agregáty 1,4 l a 1,6 l bude okrem manuálnej prevodovky k dispozícii aj šesťstupňový automat.
Turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva common-rail má objem 1,3 litra a dodávať ho budú v dvoch výkonových verziách - (55 kW/75 k a 70 kW/95 k). Vznetový motor môže byť vybavený systémom štart/stop.
Nové Aveo začnú predávať v lete budúceho roka.
Poznámka redakcie:
Sériové auto má analógový rýchlomer a digitálny otáčkomer. Štúdia to mala naopak. Galéria, kde je zobrazená štúdia je od galérie so sériovým autom zreteľne oddelená. |
Autor: fg