SME

Chevrolet ukázal nové Aveo určené pre sériovú výrobu

V expozícii automobilky Chevrolet na blížiacom sa parížskom autosalóne rozhodne nebude núdza o novinky. Výrobca hlási až štyri premiéry.

(Zdroj: Chevrolet)

BRATISLAVA. V expozícii automobilky Chevrolet na blížiacom sa parížskom autosalóne rozhodne nebude núdza o novinky. Výrobca hlási až štyri premiéry a nepochybne jednou z najzaujímavejších je odhalenie nového Avea.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pripomína pôvodnú štúdiu

Podobný päťdverový malý hatchback debutoval už začiatkom tohto roka v Detroite. Teraz prichádza jeho sériový nástupca. Dizajnérom sa podarilo preniesť takmer všetky atraktívne prvky z konceptu na produkčný model. Zachovaný bol dramatický výraz prednej časti i trojdielne svetlomety. Pre Chevrolet typická maska chladiča má teraz trochu menšie rozmery.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac zmien v porovnaní so štúdiou nachádzame vzadu. Nové Aveo je dlhšie a širšie ako jeho rovnomenný predchodca, konkrétne miery však zatiaľ nepoznáme.

Inšpirovaný motocyklami

Fotografie interiéru neboli zverejnené. Chevrolet uvádza, že sa jeho dizajnéri pri návrhu prístrojového panelu nechali inšpirovať motocyklami. Vodič má pred sebou analógový rýchlomer kombinovaný s digitálnym otáčkomerom.

Výrobca sľubuje dostatok priestoru, kvalitné materiály, veľa odkladacích priestorov, audiosystém doplnený o Aux, USB a Bluetooth i modré podsvietenie prístrojov. Objem batožinového priestoru má patriť k najväčším medzi malými autami.

Tri zážihové motory a jeden turbodiesel

Karoséria využíva technológiu integrovaného rámu, čo prispeje k jej vyššej torznej tuhosti. K štandardnej výbave Avea bude patriť elektrický posilňovač riadenia a stabilizačný systém.

SkryťVypnúť reklamu

Pod kapotou nového Chevroletu Aveo sa objavia tri zážihové a jeden vznetový štvorvalec. Benzín spaľujú motory s objemami 1,2 litra (51 kW/70 k alebo 63 kW/86 k), 1,4 l (73 kW/100 k) a 1,6 l (85 kW/115 k). Pre agregáty 1,4 l a 1,6 l bude okrem manuálnej prevodovky k dispozícii aj šesťstupňový automat.

Turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva common-rail má objem 1,3 litra a dodávať ho budú v dvoch výkonových verziách - (55 kW/75 k a 70 kW/95 k). Vznetový motor môže byť vybavený systémom štart/stop.

Nové Aveo začnú predávať v lete budúceho roka.

Poznámka redakcie:

Sériové auto má analógový rýchlomer a digitálny otáčkomer. Štúdia to mala naopak. Galéria, kde je zobrazená štúdia je od galérie so sériovým autom zreteľne oddelená.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 285
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 565
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 398
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 046
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 773
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 751
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 811
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 028
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 22 899
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 452
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 861
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 519
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 166
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 851
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 574
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu