BRATISLAVA. Mestské miniauto z dielne automobilky Hyundai sa po necelých troch rokoch od zahájenia výroby podrobilo omladzovacej kúre. Oficiálnu premiéru absolvuje na blížiacom sa parížskom autosalóne.
"Fluidný dizajn"
Úpravy vzhľadu pozostávajú predovšetkým z výmeny oboch nárazníkov a svetiel. Nové tvary prednej časti majú „i-desiatku“ opticky priblížiť k SUV ix35, ktoré ako prvé dostalo krivky v súlade s takzvaným fluidným dizajnom. Maska chladiča je teraz širšia a nadväzuje na otvor v nárazníku privádzajúci vzduch do motorového priestoru. Štylistické zmeny vzadu reprezentujú najmä koncové svetlá s novou grafikou.
V znamení normy Euro 5
Modernizácia techniky európskych verzií je upriamená na modifikácie poháňacích jednotiek tak, aby plnili emisnú normu Euro 5.
Podľa neoficiálnych informácií majú v ponuke naďalej zostať tri agregáty: zážihové štvorvalce s objemami 1,1 a 1,2 litra a turbodiesel 1,1 CRDi. Zatiaľ čo výkon základného benzínového agregátu sa nezmení (48,5 kW/66 k), „jenda-dvojka“ dostane systém variabilného časovania ventilov, ktorý má prispieť k lepšej odozve motora na stlačenie akcelerátora. Zároveň mierne narastie jej výkon na 59 kW (80 k).
Trojvalcový turbodiesel 1,1 CRDi VGT (55 kW/75 k) zostane v predaji len na niektorých trhoch.
Autor: fg