BRATISLAVA. Druhá generácia obľúbeného hranatého miniauta debutovala ešte v roku 2003, napriek tomu dodnes patrí medzi šlágre vo svojom segmente. Osud má napriek tomu spečatený - Fiat na budúci rok predstaví jej nástupcu. Odchádzajúci model bol poslednýkrát modernizovaný.
Výkonnejšia „jedna-dvojka“
Konštruktérov k omladzovacej kúre dohnala emisná norma Euro 5, ktorá na budúci rok vstúpi do platnosti. Z motorovej palety Fiatu Panda vyradili základný zážihový štvorvalec FIRE s objemom 1,1 litra (40 kW/55 k). Motor 1,2 8V bol upravený tak, aby spĺňal kritériá prísnejšej emisnej normy. Zároveň došlo k nárastu jeho výkonu zo 44 kW (60 k) na 50 kW (68 k).
Panda s ním zrýchli z pokoja na 100 km/h za 13,4 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 162 km/h, pričom v priemere spotrebuje 4,9 litra benzínu na 100 kilometrov a do ovzdušia vypustí 113 gramov emisií CO2 na kilometer.
Tento agregát bude k dispozícii aj vo verziách spaľujúcich okrem benzínu skvapalnený ropný (LPG) alebo stlačený zemný plyn (CNG). Z ponuky vypadáva športový variant 100HP (74 kW/100 k).
Nové laky a čalúnenie
Turbodiesel 1,3 MultiJet 16V je štandardne vybavený filtrom pevných častíc. Pre Pandu so vznetovým agregátom pod kapotou výrobca udáva maximálnu rýchlosť 165 km/h, priemernú spotrebu nafty 4,2 l/100 km a emisie CO2 109 g/km.
Ďalšia technická novinka sa týka verzie s pohonom všetkých štyroch kolies. Fiat Panda 4x4 pre modelový rok 2011 dostala elektronickú uzávierku diferenciálu kombinovanú so stabilizačným systémom ESP.
Napokon zaznamenávame aj niekoľko úprav vzhľadu. Paletu lakov karosérie rozšírili dva nové odtiene. Aktuálne si zákazník môže vybrať z už pätnástich farieb. Vzhľad auta oživili nové ozdobné kryty plechových diskov kolies. V interiéri sa objavili nové typy čalúnenia.
Autor: fg