SME

Fiat Bravo dostal úspornejší turbomotor

Ak sme prepĺňaným agregátom T-Jet od Fiatu niečo vyčítali, tak to bola vysoká spotreba. Ich apetít dokáže skrotiť technológia MultiAir, ktorá aktuálne pribudla aj pod kapotu kompaktného Brava.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Taliani patrili medzi prvých výrobcov, ktorí zareagovali na trend takzvaného „downsizingu“ a väčšie objemy svojich motorov začali nahrádzať prepĺňaním. Problémom je, že reálna spotreba agregátov T-Jet málokedy dosiahne výrobcom udávané hodnoty.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sacie ventily neovláda vačkový hriadeľ

Fiat preto nedávno prišiel s pomerne revolučnou technológiou MultiAir. Ovládanie sacích ventilov má na starosti elektrohydraulický systém, ktorý nahradil tradičný vačkový hriadeľ. Každý sací ventil sa otvára nezávisle na ostatných. Výsledkom má byť - reálne - nižšia spotreba motora, vyšší výkon a nižšia hlučnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Po Alfe Romeo a Lancii sa nová prepĺňaná poháňacia jednotka 1,4 MultiAir dostala aj pod kapotu Fiatu Bravo. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a najvyšší krútiaci moment 230 Nm pri 1750 ot./min.

Výrobca ju štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom štart/stop. Súčasťou výbavovej verzie Sport bude možnosť zapnúť športový režim, ktorý zrýchli reakcie motora na pohyb akcelerátorom a zmierni účinok posilňovača riadenia.

Bez faceliftu, len s ľahkým osviežením

Fiat Bravo 1,4 MultiAir akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 204 km/h. Výrobcom udávaná priemerná spotreba paliva predstavuje 5,7 litra na 100 kilometrov.

V ponuke zostáva aj starší turbomotor 1,4 T-Jet vo verzii s 88 kW (120 k). Po aktuálnych úpravách plní emisnú normu Euro 5. Samotné Bravo sa po viac ako troch rokoch od premiéry výraznejšie nemení. Pre modelový rok 2011 dostalo zľahka modifikované predné svetlomety, niekoľko nových lakov karosérie a novými farbami osviežený interiér.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 729
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 928
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 311
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 343
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 141
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 889
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 855
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 465
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 885
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 100
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 854
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 479
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 974
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 527
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 276
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu