SME
Sobota, 26. september, 2020 | Meniny má EditaKrížovkyKrížovky
GARÁŽ

Fiat Bravo dostal úspornejší turbomotor

Ak sme prepĺňaným agregátom T-Jet od Fiatu niečo vyčítali, tak to bola vysoká spotreba. Ich apetít dokáže skrotiť technológia MultiAir, ktorá aktuálne pribudla aj pod kapotu kompaktného Brava.

(Zdroj: Fiat)

BRATISLAVA. Taliani patrili medzi prvých výrobcov, ktorí zareagovali na trend takzvaného „downsizingu“ a väčšie objemy svojich motorov začali nahrádzať prepĺňaním. Problémom je, že reálna spotreba agregátov T-Jet málokedy dosiahne výrobcom udávané hodnoty.

Sacie ventily neovláda vačkový hriadeľ

Fiat preto nedávno prišiel s pomerne revolučnou technológiou MultiAir. Ovládanie sacích ventilov má na starosti elektrohydraulický systém, ktorý nahradil tradičný vačkový hriadeľ. Každý sací ventil sa otvára nezávisle na ostatných. Výsledkom má byť - reálne - nižšia spotreba motora, vyšší výkon a nižšia hlučnosť.

Po Alfe Romeo a Lancii sa nová prepĺňaná poháňacia jednotka 1,4 MultiAir dostala aj pod kapotu Fiatu Bravo. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a najvyšší krútiaci moment 230 Nm pri 1750 ot./min.

Výrobca ju štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a systémom štart/stop. Súčasťou výbavovej verzie Sport bude možnosť zapnúť športový režim, ktorý zrýchli reakcie motora na pohyb akcelerátorom a zmierni účinok posilňovača riadenia.

Bez faceliftu, len s ľahkým osviežením

Fiat Bravo 1,4 MultiAir akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,9 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 204 km/h. Výrobcom udávaná priemerná spotreba paliva predstavuje 5,7 litra na 100 kilometrov.

V ponuke zostáva aj starší turbomotor 1,4 T-Jet vo verzii s 88 kW (120 k). Po aktuálnych úpravách plní emisnú normu Euro 5. Samotné Bravo sa po viac ako troch rokoch od premiéry výraznejšie nemení. Pre modelový rok 2011 dostalo zľahka modifikované predné svetlomety, niekoľko nových lakov karosérie a novými farbami osviežený interiér.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  6. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 150
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 113
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 207
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 12 241
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 368
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 865
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 853
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 436
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 270
  10. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 7 577
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dejiny

Pustý kút Uhorska premenil na kultúrnu krajinu. Kto bol František Štefan Lotrinský?

Manžel Márie Terézie bol nadaný podnikateľ a vizionár.

Podcast Dejiny - historický podcast v spolupráci s magazínom Historická revue.
Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.

Flegr: Slovensko má ešte šancu druhú vlnu zvrátiť

Rozhovor s biológom a parazitológom, profesorom Jaroslavom Flegrom.

Jaroslav Flegr.
Poškodená budova po výbuchu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana