SME
reklama

Citroen C3 robí jazdu pestrou

Benzínový motor s pribúdajúcimi kilometrami dozrieva. S malým autom sa doslova hrá. Navzdory drobným kvalitatívnym nedostatkom je s Citroenom radosť jazdiť.

Nový Citroen C3 patrí bezpochyby k najkrajším autám svojej triedy. Karoséria má štýl, nekopíruje konkurentov a neobťažuje aerodynamickým hlukom.Nový Citroen C3 patrí bezpochyby k najkrajším autám svojej triedy. Karoséria má štýl, nekopíruje konkurentov a neobťažuje aerodynamickým hlukom. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Stav kilometrov na tachometri prekročil dvanásťtisícovú hranicu a nadišiel čas sumarizovať doterajšie poznatky z každodenného jazdenia. Ani po pár mesiacoch a hodinách presedených za volantom nám Citroen C3 nepríde ako nudný.

Citroen ukázal, ako vie skĺbiť atraktívne tvary karosérie s funkčnosťou. Na predné a v podstate aj zadné sedadlá sa ľahko nastupuje a ešte ostalo miesto na slušný kufor. Škoda však, že občasné šuchnutie vodičovej nohy pri nastupovaní uvoľnilo plastový kryt na prahu.

Nedostatky vyvažuje štýl

Časom sa objavil ďalší drobný nedostatok v podobe vŕzgania vodičovho sedadla. Drobnosť, ktorá sa pritrafí aj drahším autám, avšak znervózňuje. Stále sme neprišli na to, prečo sa z ventilácie na treťom stupni rýchlosti ventilátora ozýva jemné pískanie. Niekedy píska, inokedy nie a nezávisí to od toho, kde je fúkanie nasmerované. Malý Citroen dokáže vyvážiť nedostatky príkladnou ergonómiou a na malé auto neštandardne pekným interiérom.

53_citroen_male_big.jpg

Pri pohľade na palubnú dosku sa vodič necíti ako v malom aute. Vzhľad a vyhotovenie by obstálo v strednej triede. Skutočné zlepšenie oproti minulej generácii.

Šofér má naozaj pocit že sedí v novom a modernom aute. Navyše tvary prístrojovej dosky prajú cestujúcim s dlhými nohami. Je to prvé malé auto, v ktorom sa vpredu cítime priestranne. Všetko, vrátane nápaditého ovládania je urobené tak, že za volant sa vyslovene tešíme. Citroen obohatil každodenné presúvanie z bodu A do bodu B o istú dávku radosti a pestrosti.

Posúva strechu do úzadia

Dôkazom úsilia značky o zlepšenie nálady za volantom je veľké čelné sklo Zenith, ktoré zasahuje až do strechy. Pravdupovediac v letnom slnečnom počasí máme strešný tieniaci diel zatiahnutý stále, ale hneď, ako sa zvečerí otvárame si výhľad nad sebou. Okrem podvedomého pocitu voľnosti sa lepšie pozerá na vysoký semafor.

51_citroen_roleta_big.jpg52_citroen_roleta_big.jpg

Tieniacu roletu odťahujeme iba večer alebo keď sú mraky. V slnečnom počasí by sa interiér veľmi prehrieval.

V podstate je to vec, bez ktorej sa dá jazdiť a nie je racionálne v aute potrebná. Pocity sa však nevyčísľujú. Citroen popri čisto zábavných veciach nezabudol na slušné boxy vo dverách a odkladaciu priehradu pred radiacou pákou. K pozitívam doterajšieho jazdenia radíme ľahké nastupovanie do vyššie položených sedadiel a volant.

Testujeme verziu Exlusive

Pri popise všetkých vymožeností a doplnkov, vrátane čelného skla Zenith, automatickej klimatizácie, tempomatu, koženého športového volantu a špeciálneho čalúnenia netreba zabudnúť, že testujeme verziu 1,6 VTi Exlusive za 13.690 eur. Model Citroen C3 momentálne začína na cene 9990 eur. K doslova demonštratívnej modernosti malého auta by pasovalo štandardne dodávané ESP, najmä vo výkonnej verzii, ktorú testujeme. Zákazník si musí aj v najvyššej výbave priplatiť za ESP až 490 eur.

54_citroen_male_big.jpg

Nápadité, netradičné a zároveň prehľadné je ovládanie klimatizácie s automatickou reguláciou.

Podľa doterajších skúseností v spotrebiteľskom teste, Citroen C3 dokáže uspokojiť pomerne vysokého vodiča aj spolujazdca na predných sedadlách. Z miesta vodiča ponúka dobrý výhľad pri parkovaní a príkladnú ovládateľnosť a prehľadnosť jednotlivých prvkov. C3 zrejme pritiahne ľudí so vzťahom k móde a s potrebou odlíšiť sa malým autom od okolia. Vzhľadom na dobré odhlučnenie a motor je to verzia aj do mesta aj na dlhšie výjazdy mimo neho.

Citroen C3 1,6 Vti Exlusive v teste SME
Stav tachometra 12 776 km
Najnižšia spotreba 5,1 litra/100km
Najvyššia spotreba 7,6 litra/100km
Celková spotreba 6,6 litra/100 km
Náklady na opravy 0 eur
Závažné poruchy žiadne
Drobné nedostatky
hlučnosť ventilácie na treťom stupni ventilátora
občasné vŕzganie sedadla vodiča
uvoľnená lišta nášľapného prahu vodiča

Mínusy

57_citroen_male_big.jpg Priestor na zadných sedadlách oproti predchodcovi veľmi nepodrástol. Bude vhodnejší deťom než dospelým.

- priestor vzadu
- odskakovanie podvozka na nerovnostiach
- kvalita radenia


Plusy

56_citroen_male_big.jpg Predné sedadlá neprekážajú pri častom nastupovaní a na dlhej trase sa nám javia ako pohodlné.

- miesto vpredu
- výhľad z auta
- palubná doska
- spotreba paliva
- dynamické vlastnosti motora
- podvozok na dobrej ceste
- komfort verzie Exlusive

Neobľubuje nerovnosti

Benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra ukazuje v ľahkej karosérii svoje prednosti. Motor vyvinul koncern PSA v spolupráci s BMW a zrejme si dali na ňom záležať. Malému Citroenu poskytuje výbornú dynamiku pri slušnej spotrebe. V meste dokáže byť úsporný a vodiča nezradí pri predbiehaní. S výkonom 88 kW (120k) sa hodí do mesta a tiež na dlhé cesty.

55_citroen_male_big.jpg

Radenie sa postupne zlepšuje avšak páka stále opisuje veľké dráhy. Výborný motor si v pohode vystačí s päťstupňovou prevodovkou.

Nepýta veľa

Dlhodobá priemerná spotreba je 6,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Šiesty prevodový stupeň by padol vhod na diaľnici, ale aj bez neho si motor s autom dobre poradí. V podstate rovnaký motor sme testovali v Peugeote 308 SW, s ktorým sme najazdili 30 000 kilometrov.

V menšom Citroene má o liter nižšiu spotrebu, samozrejme lepšiu dynamiku a voľnobežné otáčky v chladnom počasí nekolísajú. Žiaľ, výborný motor dostanete iba v najdrahšej verzii Exlusive a aj tu stojí o 1000 eur viac ako slabšia verzia 1,4 VTi.

58_citroen_male_big.jpg

Športový volant so skosenou spodnou časťou by obstál aj vo vyslovene športovom aute vyššej cenovej kategórie.

Poskakuje

Podvozok tvorí osobitnú kapitolu s dvojtvárnym správaním. Na kvalitnom asfalte patrí medzi špičku a poskytuje veľkú bezpečnostnú rezervu. Pri prejazde priečnych nerovností a v rýchlosti nad 80 kilometrov za hodinu doslova podskočí. Môže to byť spôsobené ekologickými nízkoprofilovými pneumatikami so zníženým valivým odporom, ktoré si nerozumejú s charakteristikou tlmičov. Mestské nerovnosti v nižšej rýchlosti nerobia podvozku problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 278
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 636
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 128
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 107
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 858
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 186
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  2. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  3. Jozef Sitko: Vyhral by Fico voľby i v roku 2024?
  4. Peter Bolebruch: Ako sa Miško, Richard, Milan rozhodli podporiť Robka. Lebo peniaze z EÚ treba a vraj sme právny štát.
  5. Eva Chocholáčková: Vypočuli želanie čitateľov. A vyplatilo sa
  6. Julius Kravjar: Umelá inteligencia v prostredí vysokoškolského vzdelávania a s tým súvisiace etické aspekty
  7. Lucia Nicholsonová: List ministerke s hollywoodskym úsmevom
  8. Ivan Mlynár: Dnes o tých, ktorí sa nebudú mať kam vrátiť.
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 112 767
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 69 907
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 216
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 680
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 405
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 539
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 15 013
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 14 494
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu