SME
Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky
DLHODOBÝ TEST

Citroen C3 robí jazdu pestrou

Benzínový motor s pribúdajúcimi kilometrami dozrieva. S malým autom sa doslova hrá. Navzdory drobným kvalitatívnym nedostatkom je s Citroenom radosť jazdiť.

Nový Citroen C3 patrí bezpochyby k najkrajším autám svojej triedy. Karoséria má štýl, nekopíruje konkurentov a neobťažuje aerodynamickým hlukom.Nový Citroen C3 patrí bezpochyby k najkrajším autám svojej triedy. Karoséria má štýl, nekopíruje konkurentov a neobťažuje aerodynamickým hlukom. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Stav kilometrov na tachometri prekročil dvanásťtisícovú hranicu a nadišiel čas sumarizovať doterajšie poznatky z každodenného jazdenia. Ani po pár mesiacoch a hodinách presedených za volantom nám Citroen C3 nepríde ako nudný.

Citroen ukázal, ako vie skĺbiť atraktívne tvary karosérie s funkčnosťou. Na predné a v podstate aj zadné sedadlá sa ľahko nastupuje a ešte ostalo miesto na slušný kufor. Škoda však, že občasné šuchnutie vodičovej nohy pri nastupovaní uvoľnilo plastový kryt na prahu.

Nedostatky vyvažuje štýl

Časom sa objavil ďalší drobný nedostatok v podobe vŕzgania vodičovho sedadla. Drobnosť, ktorá sa pritrafí aj drahším autám, avšak znervózňuje. Stále sme neprišli na to, prečo sa z ventilácie na treťom stupni rýchlosti ventilátora ozýva jemné pískanie. Niekedy píska, inokedy nie a nezávisí to od toho, kde je fúkanie nasmerované. Malý Citroen dokáže vyvážiť nedostatky príkladnou ergonómiou a na malé auto neštandardne pekným interiérom.

53_citroen_male_big.jpg

Pri pohľade na palubnú dosku sa vodič necíti ako v malom aute. Vzhľad a vyhotovenie by obstálo v strednej triede. Skutočné zlepšenie oproti minulej generácii.

Šofér má naozaj pocit že sedí v novom a modernom aute. Navyše tvary prístrojovej dosky prajú cestujúcim s dlhými nohami. Je to prvé malé auto, v ktorom sa vpredu cítime priestranne. Všetko, vrátane nápaditého ovládania je urobené tak, že za volant sa vyslovene tešíme. Citroen obohatil každodenné presúvanie z bodu A do bodu B o istú dávku radosti a pestrosti.

Posúva strechu do úzadia

Dôkazom úsilia značky o zlepšenie nálady za volantom je veľké čelné sklo Zenith, ktoré zasahuje až do strechy. Pravdupovediac v letnom slnečnom počasí máme strešný tieniaci diel zatiahnutý stále, ale hneď, ako sa zvečerí otvárame si výhľad nad sebou. Okrem podvedomého pocitu voľnosti sa lepšie pozerá na vysoký semafor.

51_citroen_roleta_big.jpg52_citroen_roleta_big.jpg

Tieniacu roletu odťahujeme iba večer alebo keď sú mraky. V slnečnom počasí by sa interiér veľmi prehrieval.

V podstate je to vec, bez ktorej sa dá jazdiť a nie je racionálne v aute potrebná. Pocity sa však nevyčísľujú. Citroen popri čisto zábavných veciach nezabudol na slušné boxy vo dverách a odkladaciu priehradu pred radiacou pákou. K pozitívam doterajšieho jazdenia radíme ľahké nastupovanie do vyššie položených sedadiel a volant.

Testujeme verziu Exlusive

Pri popise všetkých vymožeností a doplnkov, vrátane čelného skla Zenith, automatickej klimatizácie, tempomatu, koženého športového volantu a špeciálneho čalúnenia netreba zabudnúť, že testujeme verziu 1,6 VTi Exlusive za 13.690 eur. Model Citroen C3 momentálne začína na cene 9990 eur. K doslova demonštratívnej modernosti malého auta by pasovalo štandardne dodávané ESP, najmä vo výkonnej verzii, ktorú testujeme. Zákazník si musí aj v najvyššej výbave priplatiť za ESP až 490 eur.

54_citroen_male_big.jpg

Nápadité, netradičné a zároveň prehľadné je ovládanie klimatizácie s automatickou reguláciou.

Podľa doterajších skúseností v spotrebiteľskom teste, Citroen C3 dokáže uspokojiť pomerne vysokého vodiča aj spolujazdca na predných sedadlách. Z miesta vodiča ponúka dobrý výhľad pri parkovaní a príkladnú ovládateľnosť a prehľadnosť jednotlivých prvkov. C3 zrejme pritiahne ľudí so vzťahom k móde a s potrebou odlíšiť sa malým autom od okolia. Vzhľadom na dobré odhlučnenie a motor je to verzia aj do mesta aj na dlhšie výjazdy mimo neho.

Citroen C3 1,6 Vti Exlusive v teste SME
Stav tachometra 12 776 km
Najnižšia spotreba 5,1 litra/100km
Najvyššia spotreba 7,6 litra/100km
Celková spotreba 6,6 litra/100 km
Náklady na opravy 0 eur
Závažné poruchy žiadne
Drobné nedostatky
hlučnosť ventilácie na treťom stupni ventilátora
občasné vŕzganie sedadla vodiča
uvoľnená lišta nášľapného prahu vodiča

Mínusy

57_citroen_male_big.jpg Priestor na zadných sedadlách oproti predchodcovi veľmi nepodrástol. Bude vhodnejší deťom než dospelým.

- priestor vzadu
- odskakovanie podvozka na nerovnostiach
- kvalita radenia


Plusy

56_citroen_male_big.jpg Predné sedadlá neprekážajú pri častom nastupovaní a na dlhej trase sa nám javia ako pohodlné.

- miesto vpredu
- výhľad z auta
- palubná doska
- spotreba paliva
- dynamické vlastnosti motora
- podvozok na dobrej ceste
- komfort verzie Exlusive

Neobľubuje nerovnosti

Benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra ukazuje v ľahkej karosérii svoje prednosti. Motor vyvinul koncern PSA v spolupráci s BMW a zrejme si dali na ňom záležať. Malému Citroenu poskytuje výbornú dynamiku pri slušnej spotrebe. V meste dokáže byť úsporný a vodiča nezradí pri predbiehaní. S výkonom 88 kW (120k) sa hodí do mesta a tiež na dlhé cesty.

55_citroen_male_big.jpg

Radenie sa postupne zlepšuje avšak páka stále opisuje veľké dráhy. Výborný motor si v pohode vystačí s päťstupňovou prevodovkou.

Nepýta veľa

Dlhodobá priemerná spotreba je 6,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Šiesty prevodový stupeň by padol vhod na diaľnici, ale aj bez neho si motor s autom dobre poradí. V podstate rovnaký motor sme testovali v Peugeote 308 SW, s ktorým sme najazdili 30 000 kilometrov.

V menšom Citroene má o liter nižšiu spotrebu, samozrejme lepšiu dynamiku a voľnobežné otáčky v chladnom počasí nekolísajú. Žiaľ, výborný motor dostanete iba v najdrahšej verzii Exlusive a aj tu stojí o 1000 eur viac ako slabšia verzia 1,4 VTi.

58_citroen_male_big.jpg

Športový volant so skosenou spodnou časťou by obstál aj vo vyslovene športovom aute vyššej cenovej kategórie.

Poskakuje

Podvozok tvorí osobitnú kapitolu s dvojtvárnym správaním. Na kvalitnom asfalte patrí medzi špičku a poskytuje veľkú bezpečnostnú rezervu. Pri prejazde priečnych nerovností a v rýchlosti nad 80 kilometrov za hodinu doslova podskočí. Môže to byť spôsobené ekologickými nízkoprofilovými pneumatikami so zníženým valivým odporom, ktoré si nerozumejú s charakteristikou tlmičov. Mestské nerovnosti v nižšej rýchlosti nerobia podvozku problém.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  3. Crème de la crème po slovensky
  4. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  2. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  3. Zázračná škola so zelenou strechou
  4. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  5. Crème de la crème po slovensky
  6. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  8. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 27 088
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 623
  3. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 594
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 577
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 8 791
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 6 688
  7. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 6 285
  8. Po Slovensku na motorke 5 758
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 238
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 5 009
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na zápase Maďarsko - Portugalsko v Budapešti boli desaťtisíce fanúšikov.

Vláda sprísni podmienky návratu na Slovensko. Ako, rozhodne o týždeň.


1 h
Publicista Matúš Ritomský.

Z odstupu má Slovensko výsledky, ale uspokojiť by nás to nemalo.


7 h
Marek Hamšík počas zápasu Slovensko - Poľsko na EURO 2020 / 2021.

Slovákom dáva vstup do EURO 2020 veľkú šancu na osemfinále.


Marián Szűcs 2 h
Kritický pohľad Michala Havrana.

Venované pamiatke Jána Myšľanova.


16. jún

Neprehliadnite tiež

Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


1 h
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


14 h
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún
Krátky film Od hradu k hradu ukazuje krásy Slovenska netradičnou formou, vlastne formulou.

Video propaguje krásy krajiny.


15. jún