SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Na šesťpruhovej diaľnici vodiči musia spomaliť

Po diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou sa bude istý čas jazdiť najviac 110-kilometrovou rýchlosťou. Autám odporučia dodržiavať 70-metrové rozostupy.

Na snímke prvý podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt, telekomunikácií SR Ján Figeľ odpovedá na otázky novinárov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou v Triblavine 24. septembra 2010.Na snímke prvý podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt, telekomunikácií SR Ján Figeľ odpovedá na otázky novinárov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou v Triblavine 24. septembra 2010. (Zdroj: TASR)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME

BRATISLAVA. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou nie je po rozšírení na tri úzke pruhy v každom smere dostatočne bezpečná na to, aby sa po nej jazdilo 130-kilometrovou rýchlosťou. Ministerstvo dopravy preto od 1. novembra obmedzí maximálnu rýchlosť na 110 kilometrov za hodinu.

Tri pruhy
  • diaľnicu začali zo 4 na 6 pruhov rozširovať na jar 2009,
  • skúšobná prevádzka na úseku Bratislava - Senec sa začala v okróbri 2009, v novembri diaľnicu sprejazdnili kompletne,
  • úplnú rekonštrukciu úseku majú ukončiť v roku 2015,
  • na diaľnici odvtedy zomrel jeden človek, počet nehôd polícia nezverejnila.

Na miestach, kde sú vyraďovacie pruhy, klesne rýchlosť v krajnom pruhu až na 80 kilometrov za hodinu.

Na diaľnici chýbajú odstavné pruhy. K zvýšeniu bezpečnosti má preto prispieť aj 13 nových odstavných plôch, šesť krátkych núdzových pruhov a ďalších sedem odstavných ostrovčekov. Pribudnú tabule, ktoré odporučia vodičom dodržiavať 70-metrové odstupy medzi autami.

Zníženie maximálnej rýchlosti podľa ministra Jána Figeľa z KDH nezníži priepustnosť diaľnice a vodiči budú cestovať len o niekoľko minút dlhšie.

Opatrenia budú stáť 830-tisíc eur. „Diaľnica je stále vo výstavbe. Obmedzenie rýchlosti je dočasné, pokiaľ nebude cesta úplne dokončená," povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny zo Smeru označil Figeľove kroky za plytvanie peniazmi. Tvrdí, že sa mala sústrediť na definitívne dokončenie šesťpruhového riešenia.

Dopravný expert Jozef Drahovský ocenil definíciu bezpečných odstupov medzi vozidlami a zvýšenie počtu odstavných plôch. Obmedzenie rýchlosti vo všetkých pruhoch však považuje za nešťastné. „Predpokladám, že vodiči nebudú obmedzenie dodržiavať a budú pri predchádzaní kľučkovať z pruhu do pruhu." Ideálne by podľa neho bolo premenné značenie obmedzenia rýchlosti.

Aj šéf Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák za významné považuje stanovenie bezpečných odstupov. Upozorňuje, že ho nemáme legislatívne doriešené.

„Myslím si, že vplyv obmedzenia rýchlosti na plynulosť dopravy v tomto úseku bude zanedbateľný a spolu s ostatnými opatreniami to bezpečnosti pomôže. Vodiči stratia niekoľko minút, ale za bezpečnosť to stojí."

Pozrite si dopravné obmedzenia na mape

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  2. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  3. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  6. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  7. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 976
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 752
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 128
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 884
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 198
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 063
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 034
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 822
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


9 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Búranie Istropolisu na pokračovanie...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí...
  2. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  3. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  4. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  5. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  6. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  7. INESS: Cena zamestnanca
  8. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 676
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 243
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 743
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 455
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 164
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu