SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 20:04

Na šesťpruhovej diaľnici vodiči musia spomaliť

Po diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou sa bude istý čas jazdiť najviac 110-kilometrovou rýchlosťou. Autám odporučia dodržiavať 70-metrové rozostupy.

Na snímke prvý podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt, telekomunikácií SR Ján Figeľ odpovedá na otázky novinárov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou v Triblavine 24. septembra 2010.Na snímke prvý podpredseda vlády a minister dopravy, pôšt, telekomunikácií SR Ján Figeľ odpovedá na otázky novinárov na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Trnavou v Triblavine 24. septembra 2010. (Zdroj: TASR)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME

BRATISLAVA. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou nie je po rozšírení na tri úzke pruhy v každom smere dostatočne bezpečná na to, aby sa po nej jazdilo 130-kilometrovou rýchlosťou. Ministerstvo dopravy preto od 1. novembra obmedzí maximálnu rýchlosť na 110 kilometrov za hodinu.

Tri pruhy
  • diaľnicu začali zo 4 na 6 pruhov rozširovať na jar 2009,
  • skúšobná prevádzka na úseku Bratislava - Senec sa začala v okróbri 2009, v novembri diaľnicu sprejazdnili kompletne,
  • úplnú rekonštrukciu úseku majú ukončiť v roku 2015,
  • na diaľnici odvtedy zomrel jeden človek, počet nehôd polícia nezverejnila.

Na miestach, kde sú vyraďovacie pruhy, klesne rýchlosť v krajnom pruhu až na 80 kilometrov za hodinu.

Na diaľnici chýbajú odstavné pruhy. K zvýšeniu bezpečnosti má preto prispieť aj 13 nových odstavných plôch, šesť krátkych núdzových pruhov a ďalších sedem odstavných ostrovčekov. Pribudnú tabule, ktoré odporučia vodičom dodržiavať 70-metrové odstupy medzi autami.

Zníženie maximálnej rýchlosti podľa ministra Jána Figeľa z KDH nezníži priepustnosť diaľnice a vodiči budú cestovať len o niekoľko minút dlhšie.

Opatrenia budú stáť 830-tisíc eur. „Diaľnica je stále vo výstavbe. Obmedzenie rýchlosti je dočasné, pokiaľ nebude cesta úplne dokončená," povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.

Bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny zo Smeru označil Figeľove kroky za plytvanie peniazmi. Tvrdí, že sa mala sústrediť na definitívne dokončenie šesťpruhového riešenia.

Dopravný expert Jozef Drahovský ocenil definíciu bezpečných odstupov medzi vozidlami a zvýšenie počtu odstavných plôch. Obmedzenie rýchlosti vo všetkých pruhoch však považuje za nešťastné. „Predpokladám, že vodiči nebudú obmedzenie dodržiavať a budú pri predchádzaní kľučkovať z pruhu do pruhu." Ideálne by podľa neho bolo premenné značenie obmedzenia rýchlosti.

Aj šéf Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák za významné považuje stanovenie bezpečných odstupov. Upozorňuje, že ho nemáme legislatívne doriešené.

„Myslím si, že vplyv obmedzenia rýchlosti na plynulosť dopravy v tomto úseku bude zanedbateľný a spolu s ostatnými opatreniami to bezpečnosti pomôže. Vodiči stratia niekoľko minút, ale za bezpečnosť to stojí."

Pozrite si dopravné obmedzenia na mape

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  2. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  5. Hygge ako životný štýl
  6. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  7. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  8. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 944
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 39 711
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 324
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 566
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 016
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 992
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 370
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 199
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 065
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 944
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sme v obrazoch

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Fotky, Fotografie a fotogalérie, Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošný skríning pokračoval nedeľným testovaním aj v odberovom mieste zriadenom v priestoroch Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne.

Na Slovensku prebieha plošný skríning.

15 h
Komentár Zuzany Kepplovej

Takto sa to robí, do psej matere!

Zuzana Kepplová.

Ak ostatný skríning niekomu pomohol, boli to starostovia a primátori.

3 h
Dánsky režisér Thomas Vinterberg.

Vyrastal medzi hipisákmi, tí mu dovolili všetko.

22. jan

Pozrite si najnovší prieskum preferencií politických strán.

7 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan