Protestný pochod zablokuje na trištvrte hodiny hlavný ťah do Bratislavy z východu. Dôvodom je nesúhlas so zmenou trasy plánovanej rýchlostnej cesty.
Protestný pochod zablokuje v rannej dopravnej špičke na trištvrte hodiny hlavný ťah do Bratislavy z východu. Dôvodom je nesúhlas so zmenou trasy plánovanej rýchlostnej cesty.
BRATISLAVA. Motoristi, ktorí pôjdu v pondelok 27. septembra Dunajskou Lužnou, by sa mali pripraviť na zdržanie.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Od 7.15 do 8. hodiny bude blokovaná štátna cesta I/63 prechádzajúca touto obcou. Dôvodom je protestný pochod proti zmene ministerstva dopravy z variantu C na variant A rýchlostnej cesty R7 na úseku Bratislava Dunajská Lužná.
S obcami vraj zmenu trasy R7 nikto neprerokoval
"Zablokovaním tohto ťahu a zdržaním cestujúcej verejnosti v rannej špičke chceme poukázať na jednostrannú zmenu variantného riešenia obchvatu obcí Dunajská Lužná a Rovinka zo strany ministerstva, ktorá nebola prerokovaná s dotknutými obcami," vysvetľuje poslankyňa obecného zastupiteľstva v Dunajskej Lužnej Eva Takáčová. Tá je zároveň zostavovateľkou petície.
Táto zmena podľa nej odsúva realizáciu tejto stavby, značne ju predražuje, zastaví rozvoj týchto obcí a výrazne ovplyvní životné prostredie v Chránenej krajinnej oblasti (CHKO) Dunajské luhy aj v Území európskeho významu Biskupické luhy - NATURA 2000.
Rýchlostná cesta bude až v roku 2015
Na rýchlostnú cestu R7 Bratislava - Dunajská Lužná si tak budú musieť motoristi počkať. Dôvodom je rozhodnutie rezortu dopravy o zmene trasovania tejto rýchlostnej cesty. S jej výstavbou by sa oproti pôvodnému plánu v roku 2012 malo začať až začiatkom roka 2014.
Prvé autá by po novom sedemkilometrovom štvorprúdovom úseku, ktorý bude štát stáť 72 miliónov eur, mali prejsť v roku 2015. Na ceste, ktorá je v súlade s územným plánom hlavného mesta, bude potrebné vystavať sedem mostných konštrukcií.
Pôvodný variant C počítal s trasou severovýchodne od obcí Rovinka a Dunajská Lužná poza železničnú trať s vidieckou zástavbou. Šéf ministerstva Ján Figeľ (KDH) však rozhodol, že trasovanie R7 bude viesť od Prístavného mosta popri Dunaji, rafinérii Slovnaft až do Dunajskej Lužnej.
Nový variant A stavby by mal prechádzať popri CHKO Dunajské Luhy. Figeľ to považuje za riešenie, ktoré zlepší celkovú dopravu na juhu Bratislavy. V budúcnosti by sa táto cesta mohla napojiť aj na D1.
Bývalý minister je proti, hlavné mesto za
Zmenu trasovania kritizuje jeho predchodca Ľubomír Vážny (Smer-SD). Domnieva, že Figeľove rozhodnutie znamená pre R7 stratu času, navýšenie nákladov na výstavbu cesty a navyše aj nedoriešené enviroproblémy.
Pôvodný variant C presadzovali aj miestne samosprávy dotknutých obcí a ochranári.
Hlavné mesto Bratislava, naopak, privítalo rozhodnutie rezortu dopravy. Ak by sa totiž pokračovalo v príprave a realizácii variantu C, negatívne by to ovplyvnilo život viac ako 100.000 Bratislavčanov. Hlavné mesto považuje variant C za nedostatočný, dokonca horší ako súčasný stav a vzhľadom na nadmerné zaťaženie Ulice svornosti za neprijateľný.