SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Redakčný test: Fiat Stilo 1,2 Active

S najvyššími ambíciami vstupoval a uviedol Fiat na svetový trh svoj najnovší model Stilo, ktorý mal nahradiť úspešné duo Bravo/Brava. Aj teraz ide o dva odlišné automobily v troj- a päťdverovej verzii, ale pod spoločným menom Fiat Stilo

. Trojdverové vyhotovenie s agresívnejším výrazom je určené najmä pre mladú a športovo založenú klientelu, päťdverové tak trochu podobné MPV skôr pre rodinné využitie.

Na spoločnej platforme podvozkovej plošiny s jednotným rázvorom 2600 mm však obe verzie pôsobia elegantne a ponúkajú dostatok vnútorného priestoru. Redakčnému testu sme podrobili trojdverovú verziu Active s benzínovým motorom 1,2 16V a výkonom 59 kW/80 k a šesťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Stilo v tejto verzii ponúka ďalšie pohonné jednotky, benzínové 1,6 16V (76 kW/103 k), 1,8 16V (98 kW/133 k) a 2,4 20V SS (125 kW/170 k) a úsporné turbodiesle s priamym vstrekovaním Common Rail 1,9 JTD (59 kW/80 k) a 1,9 JTD (85 kW/115 k) s výbavami Active, Dynamic a Abarth. 

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Trojdveroví verzia je svojim klinovitým predkom, stúpajúcimi líniami bokov karosérie a šikmejšou zadnou časťou s efektnými koncovými svetlami s ostrými hranami viac športovejšia. Teda výzor solídneho športiaka. Dojem solídnosti potvrdí aj interiér. Okrem priestrannosti, nového dizajnu a ergonomického riešenia upúta aj obloženie prístrojového panela z kvalitných plastov s mäkčeným povrchom i dielenské spracovanie.

Štýl interiéru udáva prístrojová doska riešená v modernom štýle. Svojou architektúrou uspokojí aj náročných a jej masívnosť a väčšia hĺbka dáva pocit bezpečia. Prístrojový štít je prehľadný a ovládacie prvky v dobrom dosahu vodiča. Masívne sedadlá riešené v jednoduchšom štýle majú príjemný poťahový materiál, pomerne dobré bočné vedenie a sedí sa v nich útulne. Široké dvere umožňujú dobrý prístup k zadným sedadlám, vybaveným na všetkých troch miestach trojbodovými bezpečnostnými pásmi a nastaviteľnými opierkami hláv.

Skryť Vypnúť reklamu

O ich bezpečnosť sa naviac môžu postarať aj priebežné hlavové airbagy. Tie sú určené aj pre vodiča a spolujazdca, ktorých bezpečnosť chránia aj dva čelné a dva bočné nafukovacie vankúše. V testovanom automobile cestovný komfort dopĺňala mechanická klimatizácia a zabudované kvalitné autorádio s CD prehrávačom.

Motor s objemom len 1242 cm³ má solídnych 80 koní. Malý objem sa svojim malým krútiacim momentom najviac prejaví pri predbiehaní, a tak sa musí vytáčať. Ako pravý Talian sa prejaví od 4000 otáčok, kde vrcholí krútiaci moment, kým výkon pri 5000 otáčkach. V tomto rozmedzí sa Stilo 1,2 prejavuje aj akusticky ako pravý športovec. Potrebu vyššieho  krútiaceho momentu sme  najviac pociťovali pri predbiehaní. Rada je však jednoduchá – preradiť na nižší prevod, nad 3500 otáčok a problém môže byť zažehnaný.

Skryť Vypnúť reklamu

Od štýlu jazdy závisí aj spotreba. My sme počas celého testu jazdili skôr rekreačne, takže aj priemerná spotreba 6,7 l/100 km bola až priveľmi tabuľková. Je to však zároveň príjemný dôkaz toho, že Stilo s najmenším motorom 1,2 l vie byť ekonomické.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Fiat Stilo 1,2 Active

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily
v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1242 cm3, vŕtanie a zdvih 70,8/78,9 mm. Kompresný pomer 10,6:1. Najväčší výkon 59
KW/80 k pri otáčkach 5000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 114 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Sekvenčné elektronické viacbodové vstrekovanie integrované so zapaľovaním.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, šesťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,909 – 2,158 – 1,480 - 1,121 - 0,897 – 0,766, R – 3,818. Stály prevod 4,071.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu vlečené ramená spojené s torznou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením. Protiblokovací systém ABS s rozdeľovaním brzdného účinku EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4182/1784/1475 mm, rázvor náprav 2600 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1514/1508 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1090 kg. Objem batožinového priestoru 305/1165 l. Objem palivovej nádrže 58 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 172 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  7,9/5,3/6,3 l/100 km.

Cena: 520 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 13,6 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,8, /12,3 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 13,1/18,0  s
Max.  rýchlosť 170 km/h
Spotreba počas testu 6,7 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Skryť Vypnúť reklamu

Ford Focus 1,4 Zetec SE Ambiente
Zdvih. objem 1388  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 123/3500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,1 s
Max. rých. 171 km/h
Spotreba mesto 8,8 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 449 900 Sk

Honda Civic 1,4i S
Zdvih. objem 1396  cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 130/4300 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,8 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 8,3 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 6,4 l/100 km
Cena 515 000 Sk

Peugeot 307 1,4 XS
Zdvih. objem 1360  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 147/3900 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,6 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,5 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 7,2 l/100 km
Cena 521 400 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  1. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  2. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  7. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 839
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 235
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 788
  4. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 6 937
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 6 779
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 803
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 4 528
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 203
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 791
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 879
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Protesty proti pandemickým opatreniam v Amsterdame.

Je stále naším spojencom proti tým, ktorí s ním narábajú horšie ako obchodníci s otrokmi so živým tovarom.


1. dec
Mliečne produkty by vo vyváženej strave nemali chýbať.

Sťažujú sa obchodníci, mliekari aj farmári.


5 h
Nataša Holinová

Výsledky prvého kola voľby detského komisára sú vzrušujúce. Druhé nás ani nemusí zaujímať.


2 h
Fitneska Miroslava Stašová.

V minulosti schudla vyše dvadsať kíl.


29. nov

Matovič prišiel s tým, že rozfofrujme pol miliardy. Ale bolo to v parlamente ťažko priechodné, tak vznikol kompromis.


Neprehliadnite tiež

Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


8 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


1. dec
Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


1. dec
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Babenkám
  2. Roland Ondrus: Lockdown
  3. Ján Šeďo: Spomienky bývalého elitného policajta zabalené v kriminálnych príbehoch - akt odvahy v troch dejstvách ( zatiaľ ).
  4. Jakub Konečný: Samit pre demokraciu: východiská a očakávania pred najväčšou diplomatickou akciou roka
  5. ASEKOL SK: Končí sa doba plastová. Do čoho vám zajtra zabalia jedlo?
  6. Štefan Vidlár: Darmožráč
  7. Rudolfa Vallová: Je ľahko kritizovať každú vládu
  8. Věra Tepličková: Kapitán je späť. Rozdal úlohy, funkcie a je pripravený
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 14 574
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 5 194
  3. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 885
  4. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 819
  5. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 749
  6. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 592
  7. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 194
  8. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 3 864
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu