SME

Redakčný test: Fiat Stilo 1,2 Active

S najvyššími ambíciami vstupoval a uviedol Fiat na svetový trh svoj najnovší model Stilo, ktorý mal nahradiť úspešné duo Bravo/Brava. Aj teraz ide o dva odlišné automobily v troj- a päťdverovej verzii, ale pod spoločným menom Fiat Stilo

. Trojdverové vyhotovenie s agresívnejším výrazom je určené najmä pre mladú a športovo založenú klientelu, päťdverové tak trochu podobné MPV skôr pre rodinné využitie.

Na spoločnej platforme podvozkovej plošiny s jednotným rázvorom 2600 mm však obe verzie pôsobia elegantne a ponúkajú dostatok vnútorného priestoru. Redakčnému testu sme podrobili trojdverovú verziu Active s benzínovým motorom 1,2 16V a výkonom 59 kW/80 k a šesťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením. Stilo v tejto verzii ponúka ďalšie pohonné jednotky, benzínové 1,6 16V (76 kW/103 k), 1,8 16V (98 kW/133 k) a 2,4 20V SS (125 kW/170 k) a úsporné turbodiesle s priamym vstrekovaním Common Rail 1,9 JTD (59 kW/80 k) a 1,9 JTD (85 kW/115 k) s výbavami Active, Dynamic a Abarth. 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Trojdveroví verzia je svojim klinovitým predkom, stúpajúcimi líniami bokov karosérie a šikmejšou zadnou časťou s efektnými koncovými svetlami s ostrými hranami viac športovejšia. Teda výzor solídneho športiaka. Dojem solídnosti potvrdí aj interiér. Okrem priestrannosti, nového dizajnu a ergonomického riešenia upúta aj obloženie prístrojového panela z kvalitných plastov s mäkčeným povrchom i dielenské spracovanie.

Štýl interiéru udáva prístrojová doska riešená v modernom štýle. Svojou architektúrou uspokojí aj náročných a jej masívnosť a väčšia hĺbka dáva pocit bezpečia. Prístrojový štít je prehľadný a ovládacie prvky v dobrom dosahu vodiča. Masívne sedadlá riešené v jednoduchšom štýle majú príjemný poťahový materiál, pomerne dobré bočné vedenie a sedí sa v nich útulne. Široké dvere umožňujú dobrý prístup k zadným sedadlám, vybaveným na všetkých troch miestach trojbodovými bezpečnostnými pásmi a nastaviteľnými opierkami hláv.

SkryťVypnúť reklamu

O ich bezpečnosť sa naviac môžu postarať aj priebežné hlavové airbagy. Tie sú určené aj pre vodiča a spolujazdca, ktorých bezpečnosť chránia aj dva čelné a dva bočné nafukovacie vankúše. V testovanom automobile cestovný komfort dopĺňala mechanická klimatizácia a zabudované kvalitné autorádio s CD prehrávačom.

Motor s objemom len 1242 cm³ má solídnych 80 koní. Malý objem sa svojim malým krútiacim momentom najviac prejaví pri predbiehaní, a tak sa musí vytáčať. Ako pravý Talian sa prejaví od 4000 otáčok, kde vrcholí krútiaci moment, kým výkon pri 5000 otáčkach. V tomto rozmedzí sa Stilo 1,2 prejavuje aj akusticky ako pravý športovec. Potrebu vyššieho  krútiaceho momentu sme  najviac pociťovali pri predbiehaní. Rada je však jednoduchá – preradiť na nižší prevod, nad 3500 otáčok a problém môže byť zažehnaný.

SkryťVypnúť reklamu

Od štýlu jazdy závisí aj spotreba. My sme počas celého testu jazdili skôr rekreačne, takže aj priemerná spotreba 6,7 l/100 km bola až priveľmi tabuľková. Je to však zároveň príjemný dôkaz toho, že Stilo s najmenším motorom 1,2 l vie byť ekonomické.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Fiat Stilo 1,2 Active

Motor
Radový vodou chladený zážihový štvorvalec uložený vpredu naprieč s ventilovým rozvodom 2xOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Štyri ventily
v každom valci. Hlava valcov  z ľahkej zliatiny. Zdvihový objem 1242 cm3, vŕtanie a zdvih 70,8/78,9 mm. Kompresný pomer 10,6:1. Najväčší výkon 59
KW/80 k pri otáčkach 5000 min-1. Najvyšší krútiaci moment 114 Nm pri otáčkach 4000 min-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Sekvenčné elektronické viacbodové vstrekovanie integrované so zapaľovaním.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies, šesťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne 3,909 – 2,158 – 1,480 - 1,121 - 0,897 – 0,766, R – 3,818. Stály prevod 4,071.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia s pomocným rámom. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na dvojitých priečnych trojuholníkových ramenách a tlmičových vzperách McPherson, priečny skrutný stabilizátor. Vzadu vlečené ramená spojené s torznou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi, priečny skrutný stabilizátor.  Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné  s vnútorným chladením. Protiblokovací systém ABS s rozdeľovaním brzdného účinku EBD. Parkovacia brzda s účinkom na kolesá zadnej nápravy. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/65 R 15.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná celokovová, trojdverový päťmiestny hatchback.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4182/1784/1475 mm, rázvor náprav 2600 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1514/1508 mm. Priemer otáčania 10,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1090 kg. Objem batožinového priestoru 305/1165 l. Objem palivovej nádrže 58 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 172 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 13,4 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116  7,9/5,3/6,3 l/100 km.

Cena: 520 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 13,6 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  8,8, /12,3 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 13,1/18,0  s
Max.  rýchlosť 170 km/h
Spotreba počas testu 6,7 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ford Focus 1,4 Zetec SE Ambiente
Zdvih. objem 1388  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 123/3500 Nm.min-1
0 – 100 km/h 14,1 s
Max. rých. 171 km/h
Spotreba mesto 8,8 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 6,6 l/100 km
Cena 449 900 Sk

Honda Civic 1,4i S
Zdvih. objem 1396  cm³
Výkon 66 kW/90 k
Krút. mom. 130/4300 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,8 s
Max. rých. 177 km/h
Spotreba mesto 8,3 l/100 km
mimo mesta 5,4 l/100 km
kombinovaná 6,4 l/100 km
Cena 515 000 Sk

Peugeot 307 1,4 XS
Zdvih. objem 1360  cm³
Výkon 55 kW/75 k
Krút. mom. 147/3900 Nm.min-1
0 – 100 km/h 11,6 s
Max. rých. 190 km/h
Spotreba mesto 9,5 l/100 km
mimo mesta 5,8 l/100 km
kombinovaná 7,2 l/100 km
Cena 521 400 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  3. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  4. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Objav prírodný ionťák, ktorý stojí za výkonom J. Slafkovského
  2. Union drží prvenstvo v dostupnosti zdravotnej starostlivosti
  3. Farba ju nezachráni. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina
  4. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  5. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  7. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  8. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 18 095
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 935
  3. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame 4 532
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 042
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 3 356
  6. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 203
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 3 187
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Soňa Fröhlichová: Grand Tour of Switzerland, etapa číslo 3, kantón Valais (Furka, ľadovec Aletsch, Leukerbad, Crans Montana, Zermatt, Sion....Abbaye de Saint-Maurice)
  2. Anton Kaiser: V kaštieli rodiny Migazzi
  3. Dalibor Eštočák: Ficov Mesiáš z Moskvy: Premiérov sen a naša nočná mora?
  4. Matej Ferjanc: Prvý sonet z básnickej zbierky "Lyrika mojich miest"
  5. Jakub Cipko: Mladé pušky SMERu lovia mladých mužov v extrémistických vodách
  6. Dušan Koniar: Keď Fico kváka o žabe
  7. Viktor Pamula: Kto, ak nie my ? Kedy, keď nie teraz
  8. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov – Poľsko, Bukowina Tatrzańska
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 22 035
  2. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 15 025
  3. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 14 886
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS 12 251
  5. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 9 839
  6. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 8 772
  7. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 749
  8. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 7 296
  1. Marcel Rebro: Fico v Pekingu: Európsky exot na Putinovej prehliadke
  2. Radko Mačuha: Podať si ruku s Putinom, nieje žiadne umenie.
  3. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  4. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  5. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  6. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  7. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  8. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu