SME
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Veľká cena Monaka: Coulthard vyhral, Schumi zvýšil náskok

V šiestich doterajších pretekoch majstrovstiev sveta formuly 1 si víťazstvá delili bratia Schumacherovci z Nemecka (Michael 5, Ralf 1) a až v siedmom diele sa ich nadvládu podarilo pretrhnúť Škótovi Davidovi Coulthardovi na vozidle McLaren

. Jubilejný 60. ročník Veľkej ceny Monaka vyhral v nedeľu spôsobom štart - cieľ, no víťazom sa mohol cítiť aj druhý v cieli M. Schumacher na Ferrari, lebo zvýšil náskok pred svojimi prenasledovateľmi už na 33 bodov. Štyri body za 3. miesto si v uliciach Monte Carla pripísal Ralf Schumacher na aute Williams.

Štatistici zaznamenali, že prvý raz v tejto sezóne nestálo v prvom rade žiadne vozidlo Ferrari, druhé pole position si v sobotňajšej kvalifikácii vybojoval Kolumbijčan Juan Pablo Montoya. Na 100. veľkú cenu v kariére sa vydal za volantom Toyoty Fín Mika Salo, ale nakoniec po havárii nedošiel do cieľa.
Štartovacia automatika patrila k chorobám áut McLaren-Mercedes v minulom ročníku, ale odvtedy ju v mnohom zlepšili, o čom svedčil aj štart VC Monaka. Coulthard vyletel z 2. miesta ako raketa, predstihol Montoyu. Na úzkej trati, kde je predbiehanie prakticky nemožné tak udal tón pretekom. Za Coulthardom sa zoradili Montoya, M. Schumacher, R. Schumacher, s odstupom Trulli, Räikkönen, Barrichello a krúžili okolo svetoznámeho kasína. Nádej zablikala jazdcom za Coulthardovým chrbtom v 32. kole, keď sa z motora jeho auta niekoľkokrát jemne zadymilo, škótsky pilot na chvíľu spomalil, ale udržal si pozíciu lídra a po dvoch - troch kolách znova stláčal plyn naplno.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Jazdilo sa na 78 kôl a až v druhej časti pretekov v horúcom počasí prišli podstatné zmeny: v 46. kole mohutný dym z motora ohlásil koniec Montoyu. Pri taktike jednej zastávky ako prvý zo špičkových jazdcov zašiel v 44. kole do boxu M. Schumacher (7,8 s), po ňom R. Schumacher v 50. runde (7,7) a nakoniec Coulthard v 51. kole (6,9) a keď sa zoradili na trati, znova viedol Coulthard pred Michaelom a Ralfom Schumacherovcami. M. Schumacher celých 27 kôl dýchal na chrbát Coulthardovi, no David mal pevné nervy - neurobil chybu. Dvanástu veľkú cenu v kariére vyhral doma, v Monte Carle má bydlisko, triumf oslavoval vo svojom hoteli Columbus neďaleko prístavu.

Coulthard ukázal, že sem-tam môže v tejto sezóne vyhrať aj iný jazdec ako sú Schumacherovci, avšak dominancia majstra sveta M. Schumachera naďalej trvá.

SkryťVypnúť reklamu

Hlasy v cieli:

D. Coulthard: "Po zlom začiatku sezóny sme to mali v našom tíme veľmi zložité, o to viac sa teším z víťazstva. V minulom ročníku sme mali problémy so štartovacou technikou a práve tá bola v Monaku základom môjho úspechu - fungovala perfektne. Keď som sa dostal na čelo, potom šlo len o to, aby som neurobil chybu. Po 30. kole sa z môjho auta trochu zadymilo, zadalo sa mi, že motor stratil výkon, spojil som sa vysielačkou s tímovými inžiniermi, ale tí ma ubezpečili, že je všetko v poriadku a nemám si robiť žiadne starosti."

M. Schumacher: "David si víťazstvo zaslúži. Robil som, čo sa dalo, ale nestačil som naňho. V druhej polovici som jazdil tesne za ním, čakal som na šancu, ale žiadnu mi nedal."

R. Schumacher: "Trinásť kôl pred koncom som musel neplánovane druhý raz zájsť do boxov, na ľavom zadnom kolese som mal poškodenú pneumatiku. Našťastie som mal pred štvrtým Trullim dostatočne veľký náskok a tretie miesto som si udržal. Som spokojný, veď v Monaku som vo formule 1 prvý raz došiel do cieľa."

SkryťVypnúť reklamu

Veľká cena Monaka (okruh 3,370 km, 78 kôl): 1. Coulthard (V. Brit., McLaren) 1:45:39,055 h - priem. rýchlosť 149,280 km/h, 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) +1,0 s, 3. R. Schumacher (Nem., Williams) +1:07,4 min, 4. Trulli (Tal., Renault) + 1 kolo, 5. Fisichella (Tal., Jordan) + 1 kolo, 6. Frentzen (Nem., Arrows) +1 kolo.
Ďalšie poradie: 7. Barrichello (Braz., Ferrari) + 1 kolo, 8. Webber (Austr., Minardi) + 1 kolo, 9. Heidfeld (Nem., Sauber) + 2 kolá, 10. Irvine (V. Brit., Jaguar) + 2 kolá, 11. De la Rosa (Šp., Jaguar) + 2 kolá, 12. Bernoldi (Braz., Arrows) + 2 kolá.
Nedokončili: 15. kolo - McNish (V. Brit, Toyota) havária, 23 - Sato (Jap., Jordan) havária, 33 - Yoong (Malaj., Minardi) havária, 35 - Räikkonen (Fín., McLaren) havária, 47 - Villeneuve (BAR) techn. porucha, 47 - Montoya (Kol., Williams) porucha motora, 52 - Panis (Fr., BAR) havária, 52 - Button (V. Brit., Renault) havária, 66 - Massa (Braz., Sauber) havária, 70 - Salo (Fín., Toyota) havária.
Najrýchlejšie kolo: 68 - Barrichello 1:18,023 min.
Poradie po siedmich pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS: 1. M. Schumacher 60 bodov, 2. Montoya a R. Schumacher po 27, 4. Coulthard 20, 5. Barrichello 12, 6. Button 8, 7. Heidfeld 5, 8. Räikkönen a Fisichella po 4, 10. Massa, Irvine, Trulli po 3, 12. Webber, Salo a Frentzen po 2.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 72, 2. BMW-Williams 54, 3. McLaren-Mercedes 24, 4. Renault 11, 5. Sauber-Petronas 8, 6. Jordan-Honda 4, 7. Jaguar-Cosworth 3, 8. KL Minardi-Asiatech, Toyota a Arrows-Cosworth po 2.
V nedeľu 9. júna sa ide v Montreale Veľká cena Kanady.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  2. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  3. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  4. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  5. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  6. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  7. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 881
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 315
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 772
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 329
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 577
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 781
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 496
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 1 980
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


4 h
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug
Kia EV6 GT

Maximálna rýchlosť je až 260 km/h.


4. aug

Blogy SME

  1. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  2. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 105 247
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 842
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 719
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 699
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 379
  6. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 197
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 172
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 188
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťZatvoriť reklamu