SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Veľká cena Monaka: Coulthard vyhral, Schumi zvýšil náskok

V šiestich doterajších pretekoch majstrovstiev sveta formuly 1 si víťazstvá delili bratia Schumacherovci z Nemecka (Michael 5, Ralf 1) a až v siedmom diele sa ich nadvládu podarilo pretrhnúť Škótovi Davidovi Coulthardovi na vozidle McLaren

. Jubilejný 60. ročník Veľkej ceny Monaka vyhral v nedeľu spôsobom štart - cieľ, no víťazom sa mohol cítiť aj druhý v cieli M. Schumacher na Ferrari, lebo zvýšil náskok pred svojimi prenasledovateľmi už na 33 bodov. Štyri body za 3. miesto si v uliciach Monte Carla pripísal Ralf Schumacher na aute Williams.

Štatistici zaznamenali, že prvý raz v tejto sezóne nestálo v prvom rade žiadne vozidlo Ferrari, druhé pole position si v sobotňajšej kvalifikácii vybojoval Kolumbijčan Juan Pablo Montoya. Na 100. veľkú cenu v kariére sa vydal za volantom Toyoty Fín Mika Salo, ale nakoniec po havárii nedošiel do cieľa.
Štartovacia automatika patrila k chorobám áut McLaren-Mercedes v minulom ročníku, ale odvtedy ju v mnohom zlepšili, o čom svedčil aj štart VC Monaka. Coulthard vyletel z 2. miesta ako raketa, predstihol Montoyu. Na úzkej trati, kde je predbiehanie prakticky nemožné tak udal tón pretekom. Za Coulthardom sa zoradili Montoya, M. Schumacher, R. Schumacher, s odstupom Trulli, Räikkönen, Barrichello a krúžili okolo svetoznámeho kasína. Nádej zablikala jazdcom za Coulthardovým chrbtom v 32. kole, keď sa z motora jeho auta niekoľkokrát jemne zadymilo, škótsky pilot na chvíľu spomalil, ale udržal si pozíciu lídra a po dvoch - troch kolách znova stláčal plyn naplno.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Jazdilo sa na 78 kôl a až v druhej časti pretekov v horúcom počasí prišli podstatné zmeny: v 46. kole mohutný dym z motora ohlásil koniec Montoyu. Pri taktike jednej zastávky ako prvý zo špičkových jazdcov zašiel v 44. kole do boxu M. Schumacher (7,8 s), po ňom R. Schumacher v 50. runde (7,7) a nakoniec Coulthard v 51. kole (6,9) a keď sa zoradili na trati, znova viedol Coulthard pred Michaelom a Ralfom Schumacherovcami. M. Schumacher celých 27 kôl dýchal na chrbát Coulthardovi, no David mal pevné nervy - neurobil chybu. Dvanástu veľkú cenu v kariére vyhral doma, v Monte Carle má bydlisko, triumf oslavoval vo svojom hoteli Columbus neďaleko prístavu.

Coulthard ukázal, že sem-tam môže v tejto sezóne vyhrať aj iný jazdec ako sú Schumacherovci, avšak dominancia majstra sveta M. Schumachera naďalej trvá.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlasy v cieli:

D. Coulthard: "Po zlom začiatku sezóny sme to mali v našom tíme veľmi zložité, o to viac sa teším z víťazstva. V minulom ročníku sme mali problémy so štartovacou technikou a práve tá bola v Monaku základom môjho úspechu - fungovala perfektne. Keď som sa dostal na čelo, potom šlo len o to, aby som neurobil chybu. Po 30. kole sa z môjho auta trochu zadymilo, zadalo sa mi, že motor stratil výkon, spojil som sa vysielačkou s tímovými inžiniermi, ale tí ma ubezpečili, že je všetko v poriadku a nemám si robiť žiadne starosti."

M. Schumacher: "David si víťazstvo zaslúži. Robil som, čo sa dalo, ale nestačil som naňho. V druhej polovici som jazdil tesne za ním, čakal som na šancu, ale žiadnu mi nedal."

R. Schumacher: "Trinásť kôl pred koncom som musel neplánovane druhý raz zájsť do boxov, na ľavom zadnom kolese som mal poškodenú pneumatiku. Našťastie som mal pred štvrtým Trullim dostatočne veľký náskok a tretie miesto som si udržal. Som spokojný, veď v Monaku som vo formule 1 prvý raz došiel do cieľa."

Skryť Vypnúť reklamu

Veľká cena Monaka (okruh 3,370 km, 78 kôl): 1. Coulthard (V. Brit., McLaren) 1:45:39,055 h - priem. rýchlosť 149,280 km/h, 2. M. Schumacher (Nem., Ferrari) +1,0 s, 3. R. Schumacher (Nem., Williams) +1:07,4 min, 4. Trulli (Tal., Renault) + 1 kolo, 5. Fisichella (Tal., Jordan) + 1 kolo, 6. Frentzen (Nem., Arrows) +1 kolo.
Ďalšie poradie: 7. Barrichello (Braz., Ferrari) + 1 kolo, 8. Webber (Austr., Minardi) + 1 kolo, 9. Heidfeld (Nem., Sauber) + 2 kolá, 10. Irvine (V. Brit., Jaguar) + 2 kolá, 11. De la Rosa (Šp., Jaguar) + 2 kolá, 12. Bernoldi (Braz., Arrows) + 2 kolá.
Nedokončili: 15. kolo - McNish (V. Brit, Toyota) havária, 23 - Sato (Jap., Jordan) havária, 33 - Yoong (Malaj., Minardi) havária, 35 - Räikkonen (Fín., McLaren) havária, 47 - Villeneuve (BAR) techn. porucha, 47 - Montoya (Kol., Williams) porucha motora, 52 - Panis (Fr., BAR) havária, 52 - Button (V. Brit., Renault) havária, 66 - Massa (Braz., Sauber) havária, 70 - Salo (Fín., Toyota) havária.
Najrýchlejšie kolo: 68 - Barrichello 1:18,023 min.
Poradie po siedmich pretekoch zo 17-dielneho seriálu MS: 1. M. Schumacher 60 bodov, 2. Montoya a R. Schumacher po 27, 4. Coulthard 20, 5. Barrichello 12, 6. Button 8, 7. Heidfeld 5, 8. Räikkönen a Fisichella po 4, 10. Massa, Irvine, Trulli po 3, 12. Webber, Salo a Frentzen po 2.
Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 72, 2. BMW-Williams 54, 3. McLaren-Mercedes 24, 4. Renault 11, 5. Sauber-Petronas 8, 6. Jordan-Honda 4, 7. Jaguar-Cosworth 3, 8. KL Minardi-Asiatech, Toyota a Arrows-Cosworth po 2.
V nedeľu 9. júna sa ide v Montreale Veľká cena Kanady.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 403
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 612
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 876
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 974
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 034
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 622
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 775
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 714
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 584
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 8 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Vždy sa dá počítať s vypätím všetkých síl

Krajčí počas testovania videl "silného ducha slovenského národa".

Minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO) počas návštevy odberného miesta. v obci Nižná v okrese Tvrdošín.
Minister obrany Jaroslav Naď.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.