SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Slováci sú ochotní čakať na Daciu až deväť mesiacov

Renault bilancuje. O svojich výsledkoch minulý týždeň informoval verejnosť. Po vlaňajšej kríze bude tento rok pre automobilku Renault pravdepodobne najúspešnejší v jej histórii.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Zdá sa, že po vlaňajšej kríze bude tento rok pre automobilku Renault najúspešnejší v jej histórii. Stúpa spoľahlivosť oboch značiek - Renault aj Dacia, podľa nemeckého ADAC aj J.D.Power. Značka Renault sa zároveň môže pochváliť najväčším nárastom predaja v Európe spomedzi všetkých výrobcov.

Spoľahlivosť

Keď v máji roku 2005 prevzal vedenie aliancie Renault-Nissan Carlos Ghosn, špičkový manažér, ktorý sa preslávil ozdravením automobilky Nissan, vytýčil pre Renault do roku 2009 tri zásadné ciele. Laguna tretej generácie sa mala dostať medzi tri najspoľahlivejšie vozidlá vo svojej triede.

Operatívna marža mala vzrásť na 6% v porovnaní s rokom 2005 (3,2%) a predaj vozidiel značky Renault mal narásť o 800.000 kusov. Tomuto výsledku mala pomôcť rozsiahla modelová ofenzíva, ktorej sme posledné tri roky svedkami . Do roku 2009 sa žiaľ ani jeden z týchto cieľov nesplnil.

Všetko však nasvedčuje tomu, že sa tak stane tento rok. V najnovšom prieskume nemeckého autoklubu ADAC vyšla Laguna ako druhé najspoľahlivejšie vozidlo vo svojom segmente, teda s druhým najmenším počtom porúch.

V nemeckom prieskume J.D.Power bodovala zase Dacia, keď v rebríčku spokojnosti a lojality zákazníkov by sa k Dacii vrátilo až 836 z 1000 opýtaných majiteľov. Rovnaký počet motoristov by ostal verný aj značke BMW.

Poradie na prvých piatich miestach

1. Mercedes-Benz 838
2. BMW 836
Dacia 836
3. Mazda 831
Nissan 831
4. Audi 827
5. Suzuki 826

Predaj

Obchodné výsledky skupiny Renault aj jednotlivých značiek sú za prvých 6 mesiacov rovnako optimistické ako stúpajúca tendencia spoľahlivosti jej produktov. Celosvetovo Renault medziročne narástol o 19,9%, Dacia o 18,2% a Samsung až o 61%. Celá skupina si polepšila o 21,6% v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2009.

V Európe značka Renault zaznamenala najväčší nárast spomedzi všetkých automobilových výrobcov, hoci si polepšila iba o 1,5% (10,8% trhový podiel). Pritom medziročný rast vykázalo len 9 značiek. Dacia skončila na štvrtom mieste s nárastom o 0,6% v porovnaní s minulým rokom.

Najviac sa Dacii tento rok darí vo Francúzsku, kde predala za prvých šesť mesiacov rovnaký počet vozidiel ako za celý uplynulý rok (vyše 64.287 kusov). Hlavným odbytovým trhom pre Daciu bolo doposiaľ Nemecko, kde vlani paradoxne zaznamenala rumunská značka najväčší prepad. Medziročne klesla až o 31,9%. Pod jej pád sa podpísalo šrotovné, v rámci ktorého sa nedokázala presadiť.

Na Duster sú ľudia ochotní čakať deväť mesiacov

S výsledkami je spokojný aj slovenský importér Renault Slovensko. Za prvých osem mesiacov umiestnil na náš trh 3.314 vozidiel značky Renault a 736 vozidiel značky Dacia. Renaultu momentálne patrí druhá priečka s trhovým podielom 7,7%. Dacia je až na 19.mieste. Dôvodom je obmedzená výrobná kapacita rumunskej fabriky, ktorá nestíha pokrývať dopyt a tým pádom aj počet kusov jednotlivých modelov pre náš trh je limitovaný.

V prípade Renaultu ťahajú predaje hlavne nový Mégane (901 kusov) a priestranný sedan s obrovským kufrom Fluence (650 kusov), z ktorého sa už dnes predáva decembrová výroba. Vďaka mýtnemu sa citeľne začalo dariť aj úžitkovým vozidlám do 3,5 t, kde Renault tento rok predstavil nový Master.

Najväčším hitom u Dacie je SUV Duster. Za prvé tri mesiace si ho objednalo 310 klientov a keď dnes zákazník príde do predajne a zloží zálohu, svojho auta sa dočká až v júni. Napriek dlhým čakacím dobám záujem o tento model neklesá. Kto by bol v roku 2004 povedal, že raz budú zákazníci ochotní čakať na svoju Daciu až deväť mesiacov?

Z celkového modelového mixu tvorí až 59% kombinácia pohonu 4x4 s motorom 1.5 dCi. 21% zákazníkov si štvorkolku objednalo s benzínovým motorom 1.6 16V a 20% sa rozhodlo pre verziu s pohonom prednej nápravy (11% benzín, 9% diesel).

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 014
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 336
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 474
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 283
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 950
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 669
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 427
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 413
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 340
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha
Nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.