BRATISLAVA. Prototyp prvej elektrickej škodovky je postavený na báze Octavie Combi. Nesie názov Octavia Green E Line a mladoboleslavská automobilka výrobca z neho vyrobí niekoľko exemplárov určených na testovanie.
Dojazd 140 kilometrov
Elektromotor pod kapotou produkuje výkon 60 kW (82 k), na krátky čas však môže vyvinúť až 85 kW (115 k). Najvyšší krútiaci moment 270 Nm má vodič k dispozícii už pri rozjazde. Škoda Octavia Green E Line zrýchli z pokoja na 100 km/h za 12 sekúnd, maximálna rýchlosť je obmedzená na 135 km/h.
Lítium-iónový akumulátor s kapacitou 26,5 kWh vozidlu udeľuje dojazd 140 kilometrov. Batéria sa skladá zo 180 lítium-iónových článkov a váži 315 kilogramov. Konštruktéri ju umiestnili pod zadné sedadlá a čiastočne aj do batožinového priestoru. Posádku ich prítomnosť údajne nijak neobmedzuje. Elektrická Octavia je päťmiestna.
Testy odštartujú na budúci rok
Čas potrebný pre opätovné dobitie akumulátora sme sa nedozvedeli. Vodiča o výkone, stave nabitia batérie a dojazde informuje prístrojový panel. Displej navigačného systému zobrazuje aktuálny tok energie. Vodič tak vie, či elektrickú energiu spotrebúva, alebo vyrába – napríklad pri brzdení. Časť elektriny určenej pre palubné prístroje produkujú fotovoltaické články na streche auta.
Škoda plánuje už na budúci rok vypustiť na cesty prvú sériu elektrických Octavií. Budú určené na testovanie, ktoré má Škode pomôcť pri ďalšom vývoji eletrického pohonu.
Autor: fg