SME
Nedeľa, 27. september, 2020 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Autosalón Paríž: Volkswagen Passat: Nová generácia alebo facelift?

Jedna z najočakávanejších noviniek druhej polovice tohto roka bola odhalená v predvečer parížskeho autosalónu. VW Passat B7 prináša množstvo noviniek, spoločné gény s predchodcom však nezaprie.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Volkswagen sa prikláňa k prvej alternatíve a uvádza, že na parížskom autosalóne predstavuje siedmu generáciu úspešného modelu strednej triedy. Na prvý pohľad je však zrejmé, že o úplne nový Passat nejde.

Dizajn prednej časti je inšpirovaný nedávno modernizovanou limuzínou Phaeton. Hranaté predné svetlomety obsahujú diódy pre denné svietenie zostavené do tvaru písmena L. Mohutnú masku chladiča tvoria štyri horizontálne chrómované lamely. Chróm nachádzame aj v prednom nárazníku - v podobe ozdobných líšt.

Spoločné gény s predchodcom nezaprie

Pri pohľade z boku najviac vyniknú spoločné gény Passatu B7 so svojim predchodcom. Bočné dvere sa s výnimkou spätných zrkadiel pravdepodobne vôbec nezmenili.

Zadná časť vyzerá prísne konzervatívne. Koncové svetlá sú zostavené z diód, registračná značka - v prípade sedanu - našla miesto v nárazníku. Čisté línie veka batožinového priestoru narušuje iba veľké logo VW.

Palubná doska zaznamenala len kozmetické úpravy. Pribudli nové ovládače klimatizácie, nové rádiá, navigačné systémy a volant. V mieste, kde sa predtým nachádzal spínač varovných svetiel sú teraz analógové hodiny. Výraznejšie prepracované boli výplne dverí.

Dôraz na spotrebu a emisie

Volkswagen v tlačovej správe k Passatu zdôrazňuje najmä zníženie spotreby paliva v priemere o 18 percent. Všetky vznetové verzie budú štandardne vybavené systémom stop/štart a schopnosťou rekuperácie energie pri brzdení. Rekuperácia bude súčasťou výbavy aj všetkých zážihových modelov s výnimkou základného.

Najúspornejší motor v ponuke je turbodiesel 1,6 TDI CR (77 kW/105 k), ktorý v kombinovanej prevádzke spotrebuje 4,2 l/100 km a do ovzdušia vypustí 109 gramov emisií CO2 na kilometer.

Pod kapotou Passatu sa napokon zrejme nedočkáme zážihového štvorvalca 1,2 TSI. Rolu základnej benzínovej motorizácie hrá turbomotor 1,4 TSI (90 kW/122 k) s priemernou spotrebou 5,8 l/100 km a emisiami CO2 138 g/km (vo verzii so systémom stop/štart). K dispozícii budú aj agregáíty 1,8 TSI (118 kW/160 k), 2,0 TSI (155 kW/211 k) a šesťvalec s objemom 3,6 litra (220 kW/299 k).

Okrem základného vznetového motora 1,6 TDI CR Volkswagen mieni do Passatu naďalej montovať aj dvojliter TDI CR s výkonom 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).

Kufor si sprístupníte nohou

Na palube pribudlo množstvo nových funkcií. Passat dostal systém, ktorý dokáže zabrániť kolíziám v nízkych rýchlostiach, adaptívny tempomat alebo automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. V špičkovo vybavenej verzii Comfortline vozidlo dokáže detekovať únavu vodiča.

Medzi ďalšie zaujímavé prvky patrí elektronická uzávierka diferenciálu, monitoring mŕtveho uhlu a automatický parkovací systém, ktorý vie sám zaparkovať nielen pozdĺžne, ale aj priečne.

Technici mysleli aj na praktickosť. Verzie s bezkľúčovým odomykaním majú v zadnom nárazníku umiestnený senzor. Pohybom nohy si vďaka nemu dokážete otvoriť veko batožinového priestoru. Túto funkciu oceníte, keď prídete k autu s plnými rukami.

Predaj Passatu B7 sedan a kombi na vybraných európskych trhoch odštartuje v polovici novembra 2010.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  2. Mobilný zdvihák pre pacienta
  3. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  4. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  6. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  7. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  8. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  9. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  10. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 25 021
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 076
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 15 065
  4. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 12 481
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 348
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 828
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 827
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 436
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 263
  10. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 7 713
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dejiny

Pustý kút Uhorska premenil na kultúrnu krajinu. Kto bol František Štefan Lotrinský?

Manžel Márie Terézie bol nadaný podnikateľ a vizionár.

Podcast Dejiny - historický podcast v spolupráci s magazínom Historická revue.
Infektologička Alena Koščálová
Minister zdravotníctva SR Marek Krajčí.

Flegr: Slovensko má ešte šancu druhú vlnu zvrátiť

Rozhovor s biológom a parazitológom, profesorom Jaroslavom Flegrom.

Jaroslav Flegr.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana