SME

Autosalón Paríž: Volkswagen Passat: Nová generácia alebo facelift?

Jedna z najočakávanejších noviniek druhej polovice tohto roka bola odhalená v predvečer parížskeho autosalónu. VW Passat B7 prináša množstvo noviniek, spoločné gény s predchodcom však nezaprie.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Volkswagen sa prikláňa k prvej alternatíve a uvádza, že na parížskom autosalóne predstavuje siedmu generáciu úspešného modelu strednej triedy. Na prvý pohľad je však zrejmé, že o úplne nový Passat nejde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn prednej časti je inšpirovaný nedávno modernizovanou limuzínou Phaeton. Hranaté predné svetlomety obsahujú diódy pre denné svietenie zostavené do tvaru písmena L. Mohutnú masku chladiča tvoria štyri horizontálne chrómované lamely. Chróm nachádzame aj v prednom nárazníku - v podobe ozdobných líšt.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločné gény s predchodcom nezaprie Pri pohľade z boku najviac vyniknú spoločné gény Passatu B7 so svojim predchodcom. Bočné dvere sa s výnimkou spätných zrkadiel pravdepodobne vôbec nezmenili.

Zadná časť vyzerá prísne konzervatívne. Koncové svetlá sú zostavené z diód, registračná značka - v prípade sedanu - našla miesto v nárazníku. Čisté línie veka batožinového priestoru narušuje iba veľké logo VW.

Palubná doska zaznamenala len kozmetické úpravy. Pribudli nové ovládače klimatizácie, nové rádiá, navigačné systémy a volant. V mieste, kde sa predtým nachádzal spínač varovných svetiel sú teraz analógové hodiny. Výraznejšie prepracované boli výplne dverí.

Dôraz na spotrebu a emisie Volkswagen v tlačovej správe k Passatu zdôrazňuje najmä zníženie spotreby paliva v priemere o 18 percent. Všetky vznetové verzie budú štandardne vybavené systémom stop/štart a schopnosťou rekuperácie energie pri brzdení. Rekuperácia bude súčasťou výbavy aj všetkých zážihových modelov s výnimkou základného.

SkryťVypnúť reklamu

Najúspornejší motor v ponuke je turbodiesel 1,6 TDI CR (77 kW/105 k), ktorý v kombinovanej prevádzke spotrebuje 4,2 l/100 km a do ovzdušia vypustí 109 gramov emisií CO2 na kilometer.

Pod kapotou Passatu sa napokon zrejme nedočkáme zážihového štvorvalca 1,2 TSI. Rolu základnej benzínovej motorizácie hrá turbomotor 1,4 TSI (90 kW/122 k) s priemernou spotrebou 5,8 l/100 km a emisiami CO2 138 g/km (vo verzii so systémom stop/štart). K dispozícii budú aj agregáíty 1,8 TSI (118 kW/160 k), 2,0 TSI (155 kW/211 k) a šesťvalec s objemom 3,6 litra (220 kW/299 k).

Okrem základného vznetového motora 1,6 TDI CR Volkswagen mieni do Passatu naďalej montovať aj dvojliter TDI CR s výkonom 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).

Kufor si sprístupníte nohou Na palube pribudlo množstvo nových funkcií. Passat dostal systém, ktorý dokáže zabrániť kolíziám v nízkych rýchlostiach, adaptívny tempomat alebo automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. V špičkovo vybavenej verzii Comfortline vozidlo dokáže detekovať únavu vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi ďalšie zaujímavé prvky patrí elektronická uzávierka diferenciálu, monitoring mŕtveho uhlu a automatický parkovací systém, ktorý vie sám zaparkovať nielen pozdĺžne, ale aj priečne.

Technici mysleli aj na praktickosť. Verzie s bezkľúčovým odomykaním majú v zadnom nárazníku umiestnený senzor. Pohybom nohy si vďaka nemu dokážete otvoriť veko batožinového priestoru. Túto funkciu oceníte, keď prídete k autu s plnými rukami.

Predaj Passatu B7 sedan a kombi na vybraných európskych trhoch odštartuje v polovici novembra 2010.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 602
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 508
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 165
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 473
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 316
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 267
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu