SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Autosalón Paríž: Volkswagen Passat: Nová generácia alebo facelift?

Jedna z najočakávanejších noviniek druhej polovice tohto roka bola odhalená v predvečer parížskeho autosalónu. VW Passat B7 prináša množstvo noviniek, spoločné gény s predchodcom však nezaprie.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Volkswagen sa prikláňa k prvej alternatíve a uvádza, že na parížskom autosalóne predstavuje siedmu generáciu úspešného modelu strednej triedy. Na prvý pohľad je však zrejmé, že o úplne nový Passat nejde.

Dizajn prednej časti je inšpirovaný nedávno modernizovanou limuzínou Phaeton. Hranaté predné svetlomety obsahujú diódy pre denné svietenie zostavené do tvaru písmena L. Mohutnú masku chladiča tvoria štyri horizontálne chrómované lamely. Chróm nachádzame aj v prednom nárazníku - v podobe ozdobných líšt.

Spoločné gény s predchodcom nezaprie

Pri pohľade z boku najviac vyniknú spoločné gény Passatu B7 so svojim predchodcom. Bočné dvere sa s výnimkou spätných zrkadiel pravdepodobne vôbec nezmenili.

Zadná časť vyzerá prísne konzervatívne. Koncové svetlá sú zostavené z diód, registračná značka - v prípade sedanu - našla miesto v nárazníku. Čisté línie veka batožinového priestoru narušuje iba veľké logo VW.

Palubná doska zaznamenala len kozmetické úpravy. Pribudli nové ovládače klimatizácie, nové rádiá, navigačné systémy a volant. V mieste, kde sa predtým nachádzal spínač varovných svetiel sú teraz analógové hodiny. Výraznejšie prepracované boli výplne dverí.

Dôraz na spotrebu a emisie

Volkswagen v tlačovej správe k Passatu zdôrazňuje najmä zníženie spotreby paliva v priemere o 18 percent. Všetky vznetové verzie budú štandardne vybavené systémom stop/štart a schopnosťou rekuperácie energie pri brzdení. Rekuperácia bude súčasťou výbavy aj všetkých zážihových modelov s výnimkou základného.

Najúspornejší motor v ponuke je turbodiesel 1,6 TDI CR (77 kW/105 k), ktorý v kombinovanej prevádzke spotrebuje 4,2 l/100 km a do ovzdušia vypustí 109 gramov emisií CO2 na kilometer.

Pod kapotou Passatu sa napokon zrejme nedočkáme zážihového štvorvalca 1,2 TSI. Rolu základnej benzínovej motorizácie hrá turbomotor 1,4 TSI (90 kW/122 k) s priemernou spotrebou 5,8 l/100 km a emisiami CO2 138 g/km (vo verzii so systémom stop/štart). K dispozícii budú aj agregáíty 1,8 TSI (118 kW/160 k), 2,0 TSI (155 kW/211 k) a šesťvalec s objemom 3,6 litra (220 kW/299 k).

Okrem základného vznetového motora 1,6 TDI CR Volkswagen mieni do Passatu naďalej montovať aj dvojliter TDI CR s výkonom 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k).

Kufor si sprístupníte nohou

Na palube pribudlo množstvo nových funkcií. Passat dostal systém, ktorý dokáže zabrániť kolíziám v nízkych rýchlostiach, adaptívny tempomat alebo automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel. V špičkovo vybavenej verzii Comfortline vozidlo dokáže detekovať únavu vodiča.

Medzi ďalšie zaujímavé prvky patrí elektronická uzávierka diferenciálu, monitoring mŕtveho uhlu a automatický parkovací systém, ktorý vie sám zaparkovať nielen pozdĺžne, ale aj priečne.

Technici mysleli aj na praktickosť. Verzie s bezkľúčovým odomykaním majú v zadnom nárazníku umiestnený senzor. Pohybom nohy si vďaka nemu dokážete otvoriť veko batožinového priestoru. Túto funkciu oceníte, keď prídete k autu s plnými rukami.

Predaj Passatu B7 sedan a kombi na vybraných európskych trhoch odštartuje v polovici novembra 2010.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 024
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 265
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 257
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 151
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 745
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 662
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 444
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 645
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 542
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 582
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Prokuratúra chystá oslabenie boja s extrémizmom, ktorý chcela vláda ako prioritu

Samostatné oddelenie špeciálnej prokuratúry má dnes päť ľudí.

Milan Mazurek v budove Najvyššieho súdu (vpravo).
Dobré ráno

Dobré ráno: Obvinili Fica, Kotlebu aj Mazureka. Teraz im hrozí zánik

Pripravuje sa reorganizácia prokuratúry.

Komentár Zuzany Kepplovej

Žilinka vykročil ľavou

Rozpustenie Honzovho úradu sa nezdá ako dobrý začiatok perestrojky na prokuratúre.

Zuzana Kepplová.
Do skúmavky treba pľuť minútu, aby bolo dosť slín na test. Netreba robiť výtery z nosa a hrdla.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.