SME

Autosalón Paríž: Peugeot HR1 je mestské auto pre mladých

Prototyp využíva zaujímavý systém otvárania bočných dverí a hybridnú techniku. Prepĺňaný zážihový trojvalec doplnil elektromotor.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Vozidlo s dĺžkou len 3694 mm je podľa výrobcu kombináciou kupé, SUV a mestského auta. Zaujať má aktívnych mladých ľudí žijúcich v mestách. Tí si ho ale nekúpia, keďže ide o prototyp. Podľa zákulisných informácií však predstavuje dizajnové a technické prvky, ktoré sa objavia na nástupcovi Peugeotu 207.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyklápajúce sa dvere šetria miesto Tvary auta korešpondujú s aktuálnym štylistickým jazykom značky Peugeot. Nechýba „plávajúca“ maska chladiča, relatívne malé svetlomety a veľké čelné sklo. Zaujímavým prvkom sú bočné vyklápajúce sa dvere. Ovláda ich elektromotor. Na malom aute vynikajú až 19-palcové kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Štvormiestny interiér pôsobí futuristickým dojmom. Pasažierov oddeľuje mohutná stredová konzola. Ovládače navigácie, klimatizácie a ďalších palubných prístrojov sa nachádzajú netradične, za volantom na stĺpiku riadenia. Francúzi zverejnili dokonca aj objem batožinového priestoru štúdie HR1. V štvormiestnom usporiadaní pojme skromných 180 litrov nákladu, v trojmiestnej verzii 457 l a v dvojmiestnej 734 l.

Trojvalec a elektromotor Azda ešte zaujímavejšia než dizajn, je použitá technika. Výrobca stavil na systém HYbrid4. Predné kolesá poháňa prepĺňaný zážihový trojvalec s objemom 1,2 litra (81 kW/110 k). Agregát spolupracuje s robotizovanou šesťstupňovou prevodovkou. Vzadu je umiestnený elektromotor, schopný vyvinúť maximálny výkon 27 kW (37 k). Permanentný výkon má hodnotu 20 kW (27 k). Prenáša ho na zadné kolesá nezávisle na spaľovacom agregáte.

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot HR1 váži 1130 kilogramov. V priemere spotrebuje 3,5 litra benzínu na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 80 gramov emisií CO2 na kilometer. Dynamické parametre vozidla nie sú známe.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 628
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 506
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 160
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 469
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 320
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 269
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu