SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Autosalón Paríž: Peugeot HR1 je mestské auto pre mladých

Prototyp využíva zaujímavý systém otvárania bočných dverí a hybridnú techniku. Prepĺňaný zážihový trojvalec doplnil elektromotor.

(Zdroj: Peugeot)

BRATISLAVA. Vozidlo s dĺžkou len 3694 mm je podľa výrobcu kombináciou kupé, SUV a mestského auta. Zaujať má aktívnych mladých ľudí žijúcich v mestách. Tí si ho ale nekúpia, keďže ide o prototyp. Podľa zákulisných informácií však predstavuje dizajnové a technické prvky, ktoré sa objavia na nástupcovi Peugeotu 207.

Vyklápajúce sa dvere šetria miesto

Tvary auta korešpondujú s aktuálnym štylistickým jazykom značky Peugeot. Nechýba „plávajúca“ maska chladiča, relatívne malé svetlomety a veľké čelné sklo. Zaujímavým prvkom sú bočné vyklápajúce sa dvere. Ovláda ich elektromotor. Na malom aute vynikajú až 19-palcové kolesá.

Štvormiestny interiér pôsobí futuristickým dojmom. Pasažierov oddeľuje mohutná stredová konzola. Ovládače navigácie, klimatizácie a ďalších palubných prístrojov sa nachádzajú netradične, za volantom na stĺpiku riadenia. Francúzi zverejnili dokonca aj objem batožinového priestoru štúdie HR1. V štvormiestnom usporiadaní pojme skromných 180 litrov nákladu, v trojmiestnej verzii 457 l a v dvojmiestnej 734 l.

Trojvalec a elektromotor

Azda ešte zaujímavejšia než dizajn, je použitá technika. Výrobca stavil na systém HYbrid4. Predné kolesá poháňa prepĺňaný zážihový trojvalec s objemom 1,2 litra (81 kW/110 k). Agregát spolupracuje s robotizovanou šesťstupňovou prevodovkou. Vzadu je umiestnený elektromotor, schopný vyvinúť maximálny výkon 27 kW (37 k). Permanentný výkon má hodnotu 20 kW (27 k). Prenáša ho na zadné kolesá nezávisle na spaľovacom agregáte.

Peugeot HR1 váži 1130 kilogramov. V priemere spotrebuje 3,5 litra benzínu na sto kilometrov a do ovzdušia vypustí 80 gramov emisií CO2 na kilometer. Dynamické parametre vozidla nie sú známe.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  5. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 564
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 119
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 842
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 771
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 587
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 772
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 673
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 103
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 688
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 127
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


14 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  2. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  3. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  5. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  6. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  7. Marek Strapko: Konšpirátori opäť pošteklili primitívne pudy
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Podozrivý z úniku dokumentu o Zurianovi a spol. je policajný funkcionár
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 958
  2. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 951
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 370
  4. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 061
  5. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 020
  6. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 3 344
  7. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 2 973
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 2 900
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu