BRATISLAVA. Na parížskom autosalóne debutuje aj omladený Citroën C5. Sedan ani kombi strednej triedy sa po dizajnovej stránke nezmenili. Jedinou novinkou, ktorú spoznáte pri pohľade zvonku predstavujú diódy v predných svetlometoch. Sú zoradené do tvaru písmena L a svietia nielen cez deň, ale aj v noci.
Ekologický diesel?
Podstatnejšie novinky hľadajme pod kapotou. Modelový rad Citroënu C5 rozšíril takzvaný mikrohybrid s označením e-HDi. Tvorí ho turbodiesel 1,6 HDi (81 kW/110 k) doplnený o filter pevných častíc, systém stop/štart druhej generácie a robotizovanú prevodovku.
Citroën C5 e-HDi používa pneumatiky s nízkym valivým odporom. Jeho priemerná spotreba dosahuje 4,6 l/100 km a emisie CO2 120 g/km.
Nový motor 2,2 HDi
Paletu poháňacích jednotiek rozšírila nová generácia vznetového agregátu 2,2 HDi. Produkuje výkon 150 kW (204 k) a 450 Nm krútiaceho momentu. Motor spolupracuje výhradne so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Citroën C5 2,2 HDi sa môže pochváliť maximálnou rýchlosťou 230 km/h (kombi 225 km/h), zrýchlením z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy (kombi 8,6 s.), priemernou spotrebou 5,9 l/100 km (6,1 l/100 km) a emisiami CO2 155 g/km (159 g/km).
Verzie vybavené novým turbodieselom 2,2 HDi sa charakteristické dvomi chrómovanými koncovkami výfuku.
Autor: fg