BRATISLAVA. Toyota sa vracia do čoraz populárnejšieho segmentu malých MPV, v ktorom naposledy pôsobila s nepríliš úspešným Yarisom Verso. Novinka nesie názov Verso-S a má podstatne vyššie ambície.
Na pohľad dravá
Päťdverové vozidlo s mierami 3990 x 1695 x 1595 mm a rázvorom 2550 mm patrí medzi najmenšie vo svojej triede. Nová Toyota sa prezentuje atraktívnym dizajnom. Zaujímavá je najmä predná časť s krátkou kapotou, nízko umiestnenou maskou chladiča a výraznými svetlometmi. Verso-S má na pomery „MPV-čiek“ až nečakane agresívny výraz. Nepochybne zaujímavým prvkom je aj jediný stierač čelného skla.
Pri pohľade z profilu vyniknú jednoduché línie a pomerne veľká presklenná plocha. Koncové svetlá výrazne zasahujú do zadných blatníkov. Zadné partie sú navrhnuté s ohľadom na čo najväčšie piate dvere sprístupňujúce batožinový priestor.
Ten má v základnom usporiadaní objem 336 litrov. Dá sa zväčšiť presunutím medzipodlahy na úplné dno, kedy pribudne k dobru ďalších 57 l. Výrobca ponúka aj možnosť medzipodlahu z auta úplne demontovať a vybrať aj rezervné koleso. Potom kapacita kufra narastie na 480 l. Zadné sedadlá sú delené v pomere 60:40. Sklopiť ich je možné potiahnutím páčky priamo v batožinovom priestore. Jeho objem dosiahne 1338 litrov.
Jednoduchá
Kabína je zariadená prísne účelne s cieľom dopriať posádke čo najviac miesta. Dizajnérske výstrelky preto nahradila jednoduchá palubná doska a výplne dverí. Radiaca páka je umiestnená na stredovej konzole, takže sa vodič za ňou nemusí naťahovať.
6,1-palcový displej uprostred palubnej dosky slúži pre audiosystém, ale zobrazuje aj informácie navigačného systému alebo obraz z cúvacej kamery. Súčasťou rádia je Bluetooth a USB port. Štandardná výbava auta zahŕňa sedem airbagov (vrátane kolenného) i stabilizačný systém (VSC).
Pomalá, ale úsporná
V ponuke je jediná poháňacia jednotka - zážihový štvorvalec 1,33 Dual VVT-i (72 kW/98 k pri 6000 ot./min.) Najvyšší krútiaci moment 126 Nm vrcholí pri 4000 ot./min.
V kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Toyota Verso-S zrýchli z 0 na 100 km/h za 14,7 sekundy, dosahuje priemernú spotrebu benzínu 4,6 l/100 km a do ovzdušia vypustí 127 gramov emisií CO2 na kilometer.
V ponuke bude aj verzia vybavená bezstupňovou prevodovkou CVT. Tá zhorší dynamiku auta - šprint na 100 km/h mu trvá 15,5 sekundy. Apetít motora však klesne na 4,3 l/100 km a emisie CO2 na 120 g/km.
Spustenie predajov malej Toyoty je naplánované na február budúceho roka.
Autor: fg