BRATISLAVA.
IBE na fotografiách rozhodne nevyzerá tak kompaktne, aké v skutočnosti je. Veď na dĺžku meria iba 3830 mm (šírka 1770 mm, výška 1230 mm). Nízka a široká karoséria s jednoduchými tvarmi a veľkými kolesami vyzerá pôsobivo. Minimalistické predné a koncové svetlá pozostávajú z diód.
Je to elektromobil
„Plná“ maska chladiča bez klasickej mriežky naznačuje, že pod dlhou prednou kapotou asi nenájdeme spaľovací agregát. Pracuje tam elektromotor s výkonom 75 kW (102 k) a najvyšším krútiacim momentom 220 Nm. Lítium-iónový akumulátor je kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti umiestnený vzadu.
1100 kilogramov vážiaca štúdia zvládne šprint z pokoja na rýchlosť 50 km/h za 3,6 sekundy, 100 km/h pokorí za 9,7 s. Maximálna rýchlosť má na elektromobil solídnu hodnotu 160 km/h. Dojazd predstavuje 130 kilometrov.
Má interiér!
Parížska štúdia Seat IBE sa od staršej ženevskej líši upravenými líniami karosérie, bordovým lakom a najmä tým, že má interiér. V predchodcovi pohľad do vnútra znemožňovali tmavé sklá. Kabína má usporiadanie 2+2 a bielo-čierne farebné zladenie. Dominantným prvkom sú anatomické sedadlá a digitálny prístrojový panel.
V zákulisí sa povráva, že niektoré štylistické detaily konceptu IBE preberú budúce sériové Seaty.
Autor: fg