BRATISLAVA. Kompakt Lexus CT 200h je navrhnutý špeciálne pre európske trhy a do boja s konkurenciou sa púšťa svojimi osvedčenými zbraňami. Lexus stavia na svojej povesti zákazníckych služieb, štylistickom stvárnení vozidla podľa filozofie L finesse, ktoré má byť dynamické a elegantné súčasne. Určite silným argumentom je vypracovanosť detailov, čo môže každý znalec značky len potvrdiť.
Pohon Lexus Hybrid Drive a špeciálne upravený systém hospodárenia s energiami patrí k špičke. Ak hovoríme o plnohybridnom vozidle, treba zdôrazniť, že systém je nastavený na fungovanie v samostatnom režime spaľovacieho motora, samostatne na elektromotor a zároveň v kombinácii oboch.
Emisie CO2 patria k najnižším v segmente, na úrovni 89g/km. Výkon celého systému predstavuje 136 konských síl.
Bezstupňová prevodovka CVT sa dá nastaviť do troch voliteľných režimov EV, ECO a SPORT, takže závisí od vkusu a temperamentu vodiča, či mu vyhovuje viac kľudný alebo dynamickejší jazdný štýl.
Na zlepšení dynamických vlastností sa má podpísať nielen použitie hliníka a ľahkej vysokopevnej ocele, ale tiež nízke ťažisko a rázvor náprav 2600m, čím dosiahli konštruktéri kratšie previsy vpredu aj vzadu.
Prvýkrát bol použitý systém aktívneho tlmenia bočných síl, ktorý má pohlcovať vibrácie karosérie. Konštrukcia zavesenia kolies využíva vpredu zavesenie typu McPherson a zadná časť nové nezávislé zavesenie s dvojitými lichobežníkmi a vlečnými ramenami.
Šoférovi, ktorý uprednostňuje nízke sedenie za volantom, bude posed spríjemňovať výborné bočné vedenie a podpora chrbtice v oblasti bedier. Priestor pred vodičom pôsobí prakticky. Po usadení sa do sedadla vodiča zaujme vašu pozornosť športový volant.
Na ovládanie funkcií v interiéri vozidla je použitý systém „Remote Touch“, ktorý je súčasťou navigácie Lexus. Nachádza sa na stredovom tuneli a jeho princíp je založený na fungovaní počítačovej myši.
V druhej polovici septembra bolo vozidlo predstavené novinárskej verejnosti v Bratislave, kde sme si mohli hybridný kompakt pozrieť, aj si do neho sadnúť, ale zatiaľ sa v ňom nedalo previezť. Preto sme si dovolili v strižni malý žart a do obdobia, pokiaľ sa v ňom odvezieme, sme ho nechali zakryť pred našimi pohľadmi.
Objednávky na Lexus CT 200h začne automobilka prijímať od novembra tohto roka a jeho cena by sa mala na Slovensku pohybovať od 27 900 eur.
Technické parametre – Lexus CT 200h Max. výkon systému (kW/k) 100/136
Prevodovka bezstupňová CVT
Motor 1,8 benzín
Typ 2ZR-FXE (Atkinsonov cyklus)
Zdvihový objem (cm3) 1798
Výkon (kw/k) 73/99
Pri otáčkach (ot./min.) 5200
Krútiaci moment (Nm) 142
Pri otáčkach (ot./min) 4000
Emisná norma Euro 5
Hybridný pohon -
Elektromotor/generátor -
Typ Synchrónny motor
s permanentným magnetom
Max. napätie (V) 650
Max. výkon (kW/k) 60/80
Max. krút. Moment (Nm) 207
Vysokonapäťový akumulátor -
Typ nikel-metal hybrid
Menovité napätie (V) 201,6 (168x1,2 V)
Počet batériových modulov 28
Kapacita batérie (Ah) 6,5
Napätie sústavy (V) 650
Max. výkon (kW/k) 27/37
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Spotreba mesto(l/100 km) 3,9
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 3,7
Kombinovaná spotreba 3,8
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2600
Dĺžka (mm) 4320
Širka (mm) 1765
Výška (mm) 1430
Pohotovostná hmot (kg) 1370
Objem palivovej nádrže (l) 45
Objem batož. priestoru (l) 375
Autor: as