SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Renault Fluence valcuje cenou a výbavou

Fluence nejazdí o nič lepšie ako hlavní konkurenti, ale za rovnaké peniaze ponúka nepomerne viac úžitku a výbavy. Namiesto niektorých prvkov komfortu by však potešilo madlo na zatváranie veka kufra a praktickejšie sklápanie zadných operadiel.

Dizajn býva slabou stránkou sedanov. V prípade Fluence je to naopak, pretože dizajn mohutnej karosérie toto auto predáva. Na ceste vyzerá veľmi pekne a suverénne. Svojím spôsobom Fluence pôsobí reprezentačne.Dizajn býva slabou stránkou sedanov. V prípade Fluence je to naopak, pretože dizajn mohutnej karosérie toto auto predáva. Na ceste vyzerá veľmi pekne a suverénne. Svojím spôsobom Fluence pôsobí reprezentačne. (Zdroj: autor)

BREZNO. Renault pred desiatimi rokmi opustil snahu vyrábať luxusné a extravagantné autá vyššej strednej triedy. Namiesto toho sa pustil do rozšírenia ponuky o vozidlá pre bežných ľudí a v podstate ovládol segment cenovo prístupných sedanov.

K menšiemu modelu Thalia nedávno pribudol veľký sedan nižšej strednej triedy s názvom Fluence, ktorý sa rozmermi blíži k strednej triede. Nad jeho štandardnou výbavou a cenou zástupcovia konkurenčných značiek nechápavo krútia hlavou. Renault totiž podliezol bežnú cenu, za akú sa porovnateľne vybavené autá predávajú. Neodrazila sa nízka cena na kvalite, jazdných vlastnostiach alebo funkčnosti?

Chýba madlo v kufri

Sedany so štvordverovou karosériou sú pre automobilky konštrukčne jednoduchšie a výhodnejšie na šetrenie peňazí ako päťdverové autá. V praxi to prináša pomerne veľký objem batožinového priestoru, malý vstupný otvor a v porovnaní s päťdverovými autami horšiu využiteľnosť po sklopení zadných operadiel. Fluence má v porovnaní s konkurenciou slušný objem 496 litrov a prijateľnú výšku nakladacej hrany.

55_male_big.jpg

Spolu s bezkľúčovým vstupom a inteligentnou kartou Renault si možno objednať samočinné sklápanie spätných zrkadiel. Asi najvýhodnejší je druhý stupeň vybavenia, v ktorom má dlhý zadok parkovacie senzory.

Využiteľnosť celého objemu zhoršujú pánty veka batožinového priestoru, ktoré zasahujú do vnútorného priestoru. Na tomto mieste by sa už nemalo šetriť a veľké pánty treba vymeniť za priestorovo úspornejší mechanizmus. Rovnako chýba vnútorné madlo pri zatváraní veka.

Poskytuje veľa miesta

Snahu Renaultu poskytnúť v lacnom aute komfort, dokumentuje kožený poťah sedadiel, precízne obšité hlavové opierky a lakťová opierka v zadných operadlách, vybavená držiakom na nápoje. Operadlá však po sklopení nie sú v jednej rovine s dnom kufra a vyklopenie sedacej jednodielnej časti je extrémne komplikované. Nakoľko prednosťou sedanu je iba objem kufra a dĺžka plochy po sklopení operadiel, ich sklápanie by malo byť lepšie.

56_male_big.JPG

Vzadu je viac miesta ako v modeloch Mégane. Sklápanie operadiel a najmä vyklápanie sedacej časti by si zaslúžilo viac pozornosti.
Samotné zadné sedadlá poskytujú slušné miesto na sedenie a pri takmer rovnej podlahe vzadu je veľa miesta na nohy aj pre stredného pasažiera. Pri koženom poťahu a nevýraznom tvare zadných sedadiel treba počítať so slabšou oporou v zákrute. Kožené čalúnenie za 2000 eur je výhodné skôr na taxík než na domáce použitie.

Okrem slušného priestoru vzadu je prednosťou testovaného sedanu ľahké nastupovanie. V porovnaní s modelom Mégane, z ktorého Fluence po technickej stránke vychádza, je vzadu viac miesta a daň za nižšiu cenu s výnimkou sklápania sedadiel majiteľ nepocíti. Najmä vo výbave Exeption, kde je medzi prednými sedadlami odkladací box a ventilácia pre zadné sedadlá.

51_male_big.jpg

Displej navigácie slúži tiež autorádiu a okrem mapy zobrazuje údaje o vonkajšej teplote. Hoci ide o model lacnejšej navigácie, v aute zobrazuje polohu bankomatov, reštaurácií, čerpacích staníc a iných „bodov záujmu“.

Navigácia dostala ovládač

Vodič sedanu nie je v porovnaní s bežným kompaktným autom o nič ukrátený a cíti sa ako za volantom Méganu. Má k dispozícii rovnaký multifunkčný volant, také isté ovládacie prvky, prehľadné prístroje, ale iné ovládanie navigácie. Pre Renault bolo cenovo výhodnejšie zabudovať navigáciu, ale nie pevnú ovládaciu konzolu na stredovom tuneli.

53_male_big.jpg

Za príplatok 490 eur je v ponuke zabudovaná navigácia Tom-Tom s diaľkovým ovládačom. V cene sú iba mapy východnej Európy. S ovládačom sme sa naučili pracovať pomerne rýchlo.

Namiesto neho je v aute prenosný diaľkový ovládač k navigácii. Dá sa naň ľahko zvyknúť, lebo je lepší, ako keby sa mal šofér naťahovať prstom k obrazovke navigácie. Tá je navyše na vrchu prístrojovej dosky, teda na ideálnom mieste. Lacnejšie riešenie navigácie za príplatok 490 eur vodiča neobmedzuje. Medzi lacnejšie a neprehľadné detaily patrí vypínač vyhrievania sedadiel na ich boku. Ani podľa hmatu nerozoznáte polohu, v ktorej je vyhrievanie zapnuté.

Podráža nohy konkurentom

Testovaný Renault Fluence 1,5 dCi Exception s bi-xenónovými svetlometmi, navigáciou , metalízou a príplatkovou verziou autorádia stál 16 390 eur. Za podobnú sumu a dokonca aj o dve tisíc eur menej možno kúpiť konkurenčný sedan s naftovým motorom, ale nie so šiestimi airbagmi, ESP, cúvacím senzorom, tempomatom, ostrekovačmi svetiel, dvojzónovou klimatizáciou, autorádiom, hands-free kartou a hliníkovými diskmi kolies.

54_male_big.jpg

Zjednodušená verzia prístrojov je možno ešte krajšia ako v Mégane. Spotreba v meste prekročila údaje výrobcu o liter.

Model Fluence s dieselom začína na cene od 14090 eur a za istých podmienok financovania môže mať nižšiu cenu a päťročnú záruku. Až na pár vyslovene detailov v batožinovom priestore je Fluence medzi sedanmi najvýhodnejšia kúpa zabalená v peknej karosérii.

SME spokojní SME nespokojní
cena a výbava malý nakladací otvor
spotreba naftovej verzie chýba rúčka na zatvorenie veka kufra
miesto vzadu opticky malé kolesá
objem kufra -
pohodlné sedadlá -
ľahké nastupovanie -

Kupujem – nekupujem

Spomedzi konkurenčných sedanov určite. Fluence má bezkonkurenčnú cenu v pomere k výbave a ponúknutým vlastnostiam. Chýbalo mi iba pár praktických detailov v batožinovom priestore. (Rasťo Chvála)

Sedan potrebuje naftový motor

Súčasťou redukcie ceny auta je zúženie palety motorov na dva a aj to konštrukčne staršie motory. V ponuke je benzínový štvorvalec 1,6 16V a naftový motor 1,5 dCi v dvoch verziách s výkonom 66 a 81 kW.

Automobilka zúžením palety motorov približne rovnakého výkonu nemusí robiť veľké konštrukčné zásahy a zmeny vo výrobnom procese jednotlivých verzií, ani vyvíjať technické novinky. Motorista má tak vzhľadom na pestrú výbavu dosť úzky výber motorov. Navyše k benzínovému motoru a slabšiemu dieselu sa dodáva iba päťstupňová prevodovka.

Vyberte si diesel

Z tohto pohľadu je lepšie siahnuť po testovanom naftovom motore s výkonom 81 kW. Malý diesel sa pomerne rýchlo zohrieva okrem bežného jazdenia po meste a na krátke trasy má dosť výkonu na dlhšie presuny. Samozrejme, pri záťaži na diaľnici prekračuje s veľkým autom šesťlitrovú spotrebu.

RENAULT_KOLESO.JPG

Vysoký profil pneumatík zvyšuje komfort. Na lepší vzhľad a brilantnejší prejazd zákrut by boli lepšie disky s priemerom 17 palcov a nižší profil pneumatík.

V meste sme dosahovali priemer o vyše liter vyšší ako udáva výrobca. Mimo mesta tiež vychádzal litrový rozdiel. Spotrebu zrejme ovplyvnil nízky počet kilometrov, pretože auto malo najazdených sotva dvetisíc kilometrov.

Vyniká stabilizačným programom

Podvozok je konštrukčne nastavený na úžitkovú jazdu a pokiaľ možno čo najlepšie odfiltrovanie nerovnosti cesty. Samotnú aktívnu bezpečnosť auta zvyšuje štandardne montovaný stabilizačný systém, pretože pri prudšom manévri s naloženým autom sa môže karoséria výraznejšie rozkmitať.

Jazdné vlastnosti sú približne na tej istej úrovni ako ponuka Opel Astra Classic III, Citroen C4 sedan alebo Fiat Linea. Akurát konkurentom chýba v základnej výbave ESP. Na základe skúseností sú jazdné vlastnosti, výbava, komfort a vnútorný priestor podstatne lepšie ako v Octavii Tour.

Renault Fluence a konkurenti

Značka Renault Opel Fiat Toyota
Model Fluence Astra Classic III Linea Corolla
Verzia 1,5 dCi 1,7 CDTI 1,3 MTJ 1,4 D-4D
Cena verzie od (eur) 15390 16080 13770 18 600
Cena modelu (eur) 11990 13330 12270 13490
Výkon (kW/k) 81/110 81/110 66/90 66/90
Spotreba (l/100km) 4,6 5,1 4,9 4,7
Prevodovka (stupne) 6 6 5 6
Objem kufra (l) 496 490 500 450
Rázvor náprav (mm) 2702 2703 2603 2600
Dĺžka karosérie (mm) 4618 4587 4560 4545

Technické parametre
Motor 1,6 16V 110 1,5 dCi 90 1,5 dCi 110
Zdvihový objem (cm3) 1598 1461 1461
Výkon (kw/k) 81/110 66/90 81/110
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 151 200 240
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750 1750
Emisie CO2 (g/km) 155 115 120
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,7 13,0 11,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 185 180 185
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8 5,3 5,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,4 4,0 4,0
Kombinovaná spotreba 6,7 4,4 4,6
Rozmery
Rázvor náprav (mm) 2702
Dĺžka (mm) 4618
Širka (mm) 1809/2037
Výška (mm) 1479
Objem palivovej nádrže (l) 60
Objem batož. priest. (l) 496
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  2. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  3. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  4. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  5. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  9. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  10. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 976
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 753
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 129
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 884
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 189
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 063
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 029
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 817
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


9 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Búranie Istropolisu na pokračovanie...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí...
  2. Barbora Kujundžić: Na aké veci si treba dávať pri malých deťoch pozor
  3. Marcel Horacek: Živoj je fajn - časť druhá
  4. Matej Vagač: Stromy na Dunajskom nábreží sú nateraz zachránené
  5. Juraj Švarc: Vyhlásil som lockdown…ale mediálny!
  6. Ondrej Škvarenina: Ako manipulovať štatistiky o Covid-19
  7. INESS: Cena zamestnanca
  8. Marek Mačuha: Roznášajú covid deti ?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 680
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 246
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 743
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 447
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 167
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu