SME
reklama

Renault Fluence valcuje cenou a výbavou

Fluence nejazdí o nič lepšie ako hlavní konkurenti, ale za rovnaké peniaze ponúka nepomerne viac úžitku a výbavy. Namiesto niektorých prvkov komfortu by však potešilo madlo na zatváranie veka kufra a praktickejšie sklápanie zadných operadiel.

Dizajn býva slabou stránkou sedanov. V prípade Fluence je to naopak, pretože dizajn mohutnej karosérie toto auto predáva. Na ceste vyzerá veľmi pekne a suverénne. Svojím spôsobom Fluence pôsobí reprezentačne.Dizajn býva slabou stránkou sedanov. V prípade Fluence je to naopak, pretože dizajn mohutnej karosérie toto auto predáva. Na ceste vyzerá veľmi pekne a suverénne. Svojím spôsobom Fluence pôsobí reprezentačne. (Zdroj: autor)

BREZNO. Renault pred desiatimi rokmi opustil snahu vyrábať luxusné a extravagantné autá vyššej strednej triedy. Namiesto toho sa pustil do rozšírenia ponuky o vozidlá pre bežných ľudí a v podstate ovládol segment cenovo prístupných sedanov.

K menšiemu modelu Thalia nedávno pribudol veľký sedan nižšej strednej triedy s názvom Fluence, ktorý sa rozmermi blíži k strednej triede. Nad jeho štandardnou výbavou a cenou zástupcovia konkurenčných značiek nechápavo krútia hlavou. Renault totiž podliezol bežnú cenu, za akú sa porovnateľne vybavené autá predávajú. Neodrazila sa nízka cena na kvalite, jazdných vlastnostiach alebo funkčnosti?

Chýba madlo v kufri

Sedany so štvordverovou karosériou sú pre automobilky konštrukčne jednoduchšie a výhodnejšie na šetrenie peňazí ako päťdverové autá. V praxi to prináša pomerne veľký objem batožinového priestoru, malý vstupný otvor a v porovnaní s päťdverovými autami horšiu využiteľnosť po sklopení zadných operadiel. Fluence má v porovnaní s konkurenciou slušný objem 496 litrov a prijateľnú výšku nakladacej hrany.

55_male_big.jpg

Spolu s bezkľúčovým vstupom a inteligentnou kartou Renault si možno objednať samočinné sklápanie spätných zrkadiel. Asi najvýhodnejší je druhý stupeň vybavenia, v ktorom má dlhý zadok parkovacie senzory.

Využiteľnosť celého objemu zhoršujú pánty veka batožinového priestoru, ktoré zasahujú do vnútorného priestoru. Na tomto mieste by sa už nemalo šetriť a veľké pánty treba vymeniť za priestorovo úspornejší mechanizmus. Rovnako chýba vnútorné madlo pri zatváraní veka.

Poskytuje veľa miesta

Snahu Renaultu poskytnúť v lacnom aute komfort, dokumentuje kožený poťah sedadiel, precízne obšité hlavové opierky a lakťová opierka v zadných operadlách, vybavená držiakom na nápoje. Operadlá však po sklopení nie sú v jednej rovine s dnom kufra a vyklopenie sedacej jednodielnej časti je extrémne komplikované. Nakoľko prednosťou sedanu je iba objem kufra a dĺžka plochy po sklopení operadiel, ich sklápanie by malo byť lepšie.

56_male_big.JPG

Vzadu je viac miesta ako v modeloch Mégane. Sklápanie operadiel a najmä vyklápanie sedacej časti by si zaslúžilo viac pozornosti.
Samotné zadné sedadlá poskytujú slušné miesto na sedenie a pri takmer rovnej podlahe vzadu je veľa miesta na nohy aj pre stredného pasažiera. Pri koženom poťahu a nevýraznom tvare zadných sedadiel treba počítať so slabšou oporou v zákrute. Kožené čalúnenie za 2000 eur je výhodné skôr na taxík než na domáce použitie.

Okrem slušného priestoru vzadu je prednosťou testovaného sedanu ľahké nastupovanie. V porovnaní s modelom Mégane, z ktorého Fluence po technickej stránke vychádza, je vzadu viac miesta a daň za nižšiu cenu s výnimkou sklápania sedadiel majiteľ nepocíti. Najmä vo výbave Exeption, kde je medzi prednými sedadlami odkladací box a ventilácia pre zadné sedadlá.

51_male_big.jpg

Displej navigácie slúži tiež autorádiu a okrem mapy zobrazuje údaje o vonkajšej teplote. Hoci ide o model lacnejšej navigácie, v aute zobrazuje polohu bankomatov, reštaurácií, čerpacích staníc a iných „bodov záujmu“.

Navigácia dostala ovládač

Vodič sedanu nie je v porovnaní s bežným kompaktným autom o nič ukrátený a cíti sa ako za volantom Méganu. Má k dispozícii rovnaký multifunkčný volant, také isté ovládacie prvky, prehľadné prístroje, ale iné ovládanie navigácie. Pre Renault bolo cenovo výhodnejšie zabudovať navigáciu, ale nie pevnú ovládaciu konzolu na stredovom tuneli.

53_male_big.jpg

Za príplatok 490 eur je v ponuke zabudovaná navigácia Tom-Tom s diaľkovým ovládačom. V cene sú iba mapy východnej Európy. S ovládačom sme sa naučili pracovať pomerne rýchlo.

Namiesto neho je v aute prenosný diaľkový ovládač k navigácii. Dá sa naň ľahko zvyknúť, lebo je lepší, ako keby sa mal šofér naťahovať prstom k obrazovke navigácie. Tá je navyše na vrchu prístrojovej dosky, teda na ideálnom mieste. Lacnejšie riešenie navigácie za príplatok 490 eur vodiča neobmedzuje. Medzi lacnejšie a neprehľadné detaily patrí vypínač vyhrievania sedadiel na ich boku. Ani podľa hmatu nerozoznáte polohu, v ktorej je vyhrievanie zapnuté.

Podráža nohy konkurentom

Testovaný Renault Fluence 1,5 dCi Exception s bi-xenónovými svetlometmi, navigáciou , metalízou a príplatkovou verziou autorádia stál 16 390 eur. Za podobnú sumu a dokonca aj o dve tisíc eur menej možno kúpiť konkurenčný sedan s naftovým motorom, ale nie so šiestimi airbagmi, ESP, cúvacím senzorom, tempomatom, ostrekovačmi svetiel, dvojzónovou klimatizáciou, autorádiom, hands-free kartou a hliníkovými diskmi kolies.

54_male_big.jpg

Zjednodušená verzia prístrojov je možno ešte krajšia ako v Mégane. Spotreba v meste prekročila údaje výrobcu o liter.

Model Fluence s dieselom začína na cene od 14090 eur a za istých podmienok financovania môže mať nižšiu cenu a päťročnú záruku. Až na pár vyslovene detailov v batožinovom priestore je Fluence medzi sedanmi najvýhodnejšia kúpa zabalená v peknej karosérii.

SME spokojní SME nespokojní
cena a výbava malý nakladací otvor
spotreba naftovej verzie chýba rúčka na zatvorenie veka kufra
miesto vzadu opticky malé kolesá
objem kufra -
pohodlné sedadlá -
ľahké nastupovanie -

Kupujem – nekupujem

Spomedzi konkurenčných sedanov určite. Fluence má bezkonkurenčnú cenu v pomere k výbave a ponúknutým vlastnostiam. Chýbalo mi iba pár praktických detailov v batožinovom priestore. (Rasťo Chvála)

Sedan potrebuje naftový motor

Súčasťou redukcie ceny auta je zúženie palety motorov na dva a aj to konštrukčne staršie motory. V ponuke je benzínový štvorvalec 1,6 16V a naftový motor 1,5 dCi v dvoch verziách s výkonom 66 a 81 kW.

Automobilka zúžením palety motorov približne rovnakého výkonu nemusí robiť veľké konštrukčné zásahy a zmeny vo výrobnom procese jednotlivých verzií, ani vyvíjať technické novinky. Motorista má tak vzhľadom na pestrú výbavu dosť úzky výber motorov. Navyše k benzínovému motoru a slabšiemu dieselu sa dodáva iba päťstupňová prevodovka.

Vyberte si diesel

Z tohto pohľadu je lepšie siahnuť po testovanom naftovom motore s výkonom 81 kW. Malý diesel sa pomerne rýchlo zohrieva okrem bežného jazdenia po meste a na krátke trasy má dosť výkonu na dlhšie presuny. Samozrejme, pri záťaži na diaľnici prekračuje s veľkým autom šesťlitrovú spotrebu.

RENAULT_KOLESO.JPG

Vysoký profil pneumatík zvyšuje komfort. Na lepší vzhľad a brilantnejší prejazd zákrut by boli lepšie disky s priemerom 17 palcov a nižší profil pneumatík.

V meste sme dosahovali priemer o vyše liter vyšší ako udáva výrobca. Mimo mesta tiež vychádzal litrový rozdiel. Spotrebu zrejme ovplyvnil nízky počet kilometrov, pretože auto malo najazdených sotva dvetisíc kilometrov.

Vyniká stabilizačným programom

Podvozok je konštrukčne nastavený na úžitkovú jazdu a pokiaľ možno čo najlepšie odfiltrovanie nerovnosti cesty. Samotnú aktívnu bezpečnosť auta zvyšuje štandardne montovaný stabilizačný systém, pretože pri prudšom manévri s naloženým autom sa môže karoséria výraznejšie rozkmitať.

Jazdné vlastnosti sú približne na tej istej úrovni ako ponuka Opel Astra Classic III, Citroen C4 sedan alebo Fiat Linea. Akurát konkurentom chýba v základnej výbave ESP. Na základe skúseností sú jazdné vlastnosti, výbava, komfort a vnútorný priestor podstatne lepšie ako v Octavii Tour.

Renault Fluence a konkurenti

Značka Renault Opel Fiat Toyota
Model Fluence Astra Classic III Linea Corolla
Verzia 1,5 dCi 1,7 CDTI 1,3 MTJ 1,4 D-4D
Cena verzie od (eur) 15390 16080 13770 18 600
Cena modelu (eur) 11990 13330 12270 13490
Výkon (kW/k) 81/110 81/110 66/90 66/90
Spotreba (l/100km) 4,6 5,1 4,9 4,7
Prevodovka (stupne) 6 6 5 6
Objem kufra (l) 496 490 500 450
Rázvor náprav (mm) 2702 2703 2603 2600
Dĺžka karosérie (mm) 4618 4587 4560 4545

Technické parametre
Motor 1,6 16V 110 1,5 dCi 90 1,5 dCi 110
Zdvihový objem (cm3) 1598 1461 1461
Výkon (kw/k) 81/110 66/90 81/110
Pri otáčkach (ot./min.) 6000 4000 4000
Krútiaci moment (Nm) 151 200 240
Pri otáčkach (ot./min) 4250 1750 1750
Emisie CO2 (g/km) 155 115 120
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,7 13,0 11,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 185 180 185
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8 5,3 5,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,4 4,0 4,0
Kombinovaná spotreba 6,7 4,4 4,6
Rozmery
Rázvor náprav (mm) 2702
Dĺžka (mm) 4618
Širka (mm) 1809/2037
Výška (mm) 1479
Objem palivovej nádrže (l) 60
Objem batož. priest. (l) 496
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 704
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 267
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 760
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 876
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 571
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 471
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Kumičák: Kolaborant
  2. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  3. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  4. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  5. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  6. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  7. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  8. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 623
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 496
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 367
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 704
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 360
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 344
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 017
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 419
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu