V segmente SUV, postupne sa transformujúcom na kategóriu crossover, pribudlo tento rok niekoľko významných noviniek.
Najviac očakávaná bola nová, na Slovensku vyrábaná Kia Sportage. Veľký záujem vzbudil aj kompaktný crossover Mitsubishi ASX, ktorý so sebou prináša jednu významnú premiéru. Je to prvý model značky s úplne novým naftovým motorom 1.8 DI-D vlastnej konštrukcie.
Aké šance majú v silnej konkurencii kompaktných SUV, alebo ak chcete crossoverov sme zisťovali v konfrontácii s modelmi Škoda Yeti a Ford Kuga.
Hrušky s jablkami? Niektorí z vás budú zrejme namietať, prečo porovnávame rozmerovo rozdielne autá. Najprv si preto porovnajme vonkajšie parametre. Dobre si všímajte rozmery Mitsubishi ASX. Dôvod prezradím neskôr. Celkovou dĺžkou v tomto kvartete dominuje Ford Kuga (4443 mm). Je dlhší o tri milimetre než Kia, o 148 mm než Mitsubishi a o 220 mm než Škoda.
Najširšou a na pohľad aj najrobustnejšou karosériou sa môže pochváliť Kia (1855 mm), Ford za ňou zaostáva o 13 mm, Škoda o 62 mm a Mitsubishi dokonca až o 85 mm. Najvyšší je Ford (1710 mm), za ním nasledujú Škoda (1691 mm), Kia (1645 mm) a posledné je opäť Mitsubishi (1615 mm).
Vzdialenosťou osí kolies opäť kraľuje Ford (2690 mm), druhé je ale prekvapujúco Mitsubishi (2670 mm - má rovnaký rázvor ako väčší Outlander), tretia Kia (2640 mm) a posledná Škoda (2578 mm), ktorá prevzala podvozok konštrukčne aj rozmerovo z modelu Octavia Scout.
Karoséria verzus interiér Vonkajšie rozmery sú jedna vec a využitie vnútorného priestoru druhá. Teraz sa dostávam k tomu, prečo som upozorňoval na parametre Mitsubishi. Zatiaľ, čo jeho karoséria je opticky aj podľa údajov výrobcu suverénne najmenšia a najkompaktnejšia, vnútorným priestorom sa konkurentom plne vyrovná.
V prednej časti kabíny dominuje na šírku v oblasti lakťov aj ramien Kia pred Mitsubishi. Vzadu je najširšie Mitsubishi a o druhú priečku sa delia Kia a Ford. ASX má takmer kolmé boky karosérie, ktoré ho opticky zoštíhľujú a umožňujú premeniť každý milimeter šírky na priestor - majstrovský kúsok japonských dizajnérov a príkladná lekcia využitia vnútorného priestoru.
Kuga: Miesta na nohy vzadu je akurát. Komfort cestovania zvyšujú dlhé sedáky. Sportage: Nízko umiestnené sedáky dostatočne nepodopierajú stehná. Priestoru je nadostač.
Japonec drží krok s ostatnými aj priestorom pre nohy. Bodaj by aj nie, keď má po Kuge druhý najdlhší rázvor náprav. Na pohľad nemáte pocit, že vo Forde by zadní pasažieri mali mať najviac miesta pre nohy. Malá štrbina medzi zadným sedákom a operadlami vodiča a spolujazdca je však iba optický klam, pretože Ford použil najdlhšie sedáky s najväčším sklonom.
Pocitovo najpríjemnejšie sedenie aj najviac miesta na nohy ponúka Kia. Túto výhodu však čiastočne neguje nižší posed s kolenami vo vyššej polohe, čo môže urastenejším pasažierom prekážať.
Yeti: Sedačky ponúkajú zdravý kompromis medzi tuhosťou a pohodlím.
Väčší priestor pod nohami zadných cestujúcich preto najlepšie zúžitkujú deti, ktorým sa vďaka rovnej podlahe bude vzadu ľahšie pohybovať aj driapať do detských sedačiek.
Škoda už tradične klame zrak zákazníka krátkymi zadnými sedákmi (to je aj prípad Octavie a Superbu). Snaží sa vytvoriť dojem veľkorysého miesta pre nohy, ale na úkor pohodlia sedenia. Krátke sú tiež zadné operadlá. Dlháni si najlepšie upracú hlavu v Škode Yeti, ktorá disponuje najväčšou priestorovou rezervou nad hlavou.
ASX: Mitsubishi sa priestorovou ponukou vzadu vyrovná väčším konkurentom. Yeti: Zadné sedadlá majú malé rozmery. Pre dospelého nie sú práve najpohodlnejšie.
Škodu treba pochváliť za výduchy ventilácie pre zadných pasažierov vyvedené do stredovej konzoly medzi prednými sedadlami. Pri chladení prehriateho interiéru a cestovaní v letnej horúčave sa takéto detaily počítajú. Z testovanej štvorky ich mala ako jediná.
Do predných dverí si môžete uložiť 1,5 l nápojovú fľašu vo všetkých autách okrem Kugy. Dizajnéri Forda rozdelili výplne dverí na dve efektné schránky - jednu pre mobil a druhú na drobnosti, do ktorej ale ťažko odložiť nejaký nápoj. Miesto pre fľaše urobili v stredovej konzole.
Sportage: 1,5 l fľaša sa do dverí Kie zmestí bez problémov. Kuga: Vo dverách sú dve menšie priehradky - fľaša patrí do stredovej konzoly. Oceňujeme mäkkú lakťovú opierku.
12V zásuvky nájdete v každom aute. Najviac ich má Kia. Na výhľad smerom dopredu a do strán nie je dôvod sa sťažovať ani v jednom z testovaných vozidiel. Dokonca ani extrémne hrubé predné A stĺpiky Kie nám neprekážali vo výhľade o nič viac než v konkurenčných autách.
Horší výhľad sme si uvedomovali len cez zadné okno modelu Sportage. Už samotné okno je dosť nízke, no z pozície vodiča znižuje priezor cez neho ešte čalúnenie stropu.
Pracovisko vodiča Najpríjemnejšie sa nám sedelo v Kii, ktorá pôsobí aj pocitovo najpriestrannejším dojmom. Vyhovujúci je tiež nižší posed, porovnateľný s klasickým osobným autom. V Mitsubishi sme oveľa ťažšie hľadali optimálnu polohu. Sedí sa v ňom totiž vysoko a vzpriamene a jeho sedadlá v zákrutách veľmi nedržia.
V prvej jazde sme vysoký posed s podopretými stehnami chválili. Na rovných nemeckých cestách a diaľniciach je vzpriamené sedenie pripomínajúce van pohodlné, ale Slovensko je predsa kopcovitejšie a vadí nám, keď sa v zákrutách musíme držať volantu, aby sme zo sedadla nevypadli. Tento dojem znásobujú veľké náklony karosérie spôsobené mäkkými tlmičmi.
Yeti: Palubná doska sa po rokoch trochu opozerala. Ergonómiou a kvalitou patrí stále k špičke. Kokpit ASX potlačil niektoré nedostatky známe z Outlandera. Pôsobí až priveľmi konzervatívne.
Suverénne najlepšie bočné vedenie ponúkajú predné sedačky Kugy.V zákrutách sa v nich vodič aj spolujazdec cítia veľmi stabilne. Aj posed za volantom, presnosť a tuhosť riadenia sú skvelé, tak ako vo Focuse. V Kuge nám však vadí pocit stiesnenosti alebo skôr obstavania palubnou doskou a stredovým tunelom. Naopak výborná je mäkko čalúnená lakťová opierka na vodičových dverách, ktorú vodič ocení na dlhých trasách.
Pokiaľ by sme mali voliť sedačku s najlepším pomerom medzi veľkosťou, tvarom, tuhosťou čalúnenia a bočným vedením, vyhrala by Škoda, ktorá si už tradične dáva záležať na predných sedadlách. Z pozície vodiča môže v Yetim niekomu vadiť nízko ležiaca radiaca páka, ale inak je jeho kokpit ergonomicky v poriadku.
Kuga: Mohutná palubná doska v kokpite vytvára pocit stiesnenosti. Radiacu páku má vodič poruke.
Sportage: Pracovisko vodiča vyzerá sviežo. Kombinuje lesklý plast a mäkké materiály.
Vnútorný dizajn Mitsubishi pôsobí príjemne, ale keď sme do neho presadli z modelov Sportage a Kuga, zdal sa nám veľmi konzervatívny, až zastaralý. Poznať na ňom, že už má nejaký rok za sebou (až na niektoré detaily je štylisticky úplne rovnaký ako v Outlanderi).
Na druhej strane, časový odstup a skúsenosti umožnili konštruktérom odstrániť niektoré chybičky krásy, na ktoré sa majitelia Outlanderov sťažovali. ASX je napríklad po dlhšej dobe prvým modelom značky s pozdĺžne nastaviteľným volantom. Všetky výduchy ventilácie sa teraz dajú zatvárať a displej rádia je vďaka lepšiemu sklonu opäť čitateľný.
Yeti boduje výduchmi ventilácie pre zadných pasažierov. Nik iný v teste ich nemá.
ASX: Sklenená strecha spolu s diódovým osvetlením interiéru sa dodáva len k verzii Instyle+.
Keď sme sa trochu hrali s pripájaním iPodov a iných MP3, ASX bez problémov zapojil a načítal skladby zo všetkých médií, ktoré mali kolegovia pri sebe. Kia sa naopak nevedela spáriť ani s jedným. Predpokladám, že bola chyba v audiosystéme, nie v prípojkách, pretože médium registroval, ale nevedel spustiť skladby.
Kufor Veľkosť kufra je pre Slováka veľmi dôležitý údaj. Pohodlie nakladania batožiny závisí hlavne od toho do akej výšky ju pritom treba dvíhať. Pivové prepravky, zemiaky alebo detský kočík sa najľahšie nakladajú do Škody Yeti, ktorá má najnižšiu nakladaciu hranu. Rozmerné predmety zase najpohodlnejšie naložíte do Kugy a Sportage.
Kuga: Batožinový priestor Kugy nepatrí k najväčším. Body k dobru získava za dvojdielne veko. Mitsubishi má v päťmiestnom usporiadaní druhý najväčší batožinový priestor.
Objemovo to ale vyzerá inak. Najväčší priestor pri obsadení všetkých piatich miest ponúka Kia (465/ 1353 l), ktorej kufor vyzerá byť aj opticky najväčší. Druhý najlepší prepravca je Mitsubishi (442/1219 l), tretí Ford (410/1405 l) a posledná je Škoda (405/1760 l). Tá ale vďaka vysokej karosérii a vyberateľným sedadlám jasne boduje celkovým objemom pri dvojmiestnom usporiadaní interiéru.
Sportage má suverénne najväčší batožinový priestor v teste.
Veľké predmety sa najľahšie nakladajú do Škody Yeti, ktorá má najnižšiu nakladaciu hranu.
Motory Všetky testované vozidlá poháňali moderné dvojlitrové naftové agregáty s výkonom od 100 do 103 kW. Iba Mitsubishi mal turbodiesel menšieho objemu a vyššieho výkonu. Nový prepĺňaný naftový štvorvalec 1.8 D-ID sa spomedzi testovanej štvorky ukázal jednoznačne v najlepšom svetle.
Ako býva u Japoncov zvykom, mnohé veci im trvajú dlho, ale keď už s niečím prídu na trh, stojí to za to. Štvorvalec 1.8 D-ID vlastnej konštrukcie má najkultivovanejší chod, aj keď ostatné motory sú tiež veľmi vyspelé a nemožno ich nazvať hlučnými.
ASX: Objemom najmenší turbodiesel zažiaril pomerom výkon/spotreba.
Medzi prednosti motora Mitsubishi patrí rýchla reakcia na akcelerátor, malý turboefekt a nízka spotreba paliva. Najmenší apetít má síce Škoda (7,0 l/ 100 km), ale keď zoberiem do úvahy pomer dynamika a spotreba, Japonec je lepší. V spotrebe za Škodou nasledujú Mitsubishi (7,3), Ford (8,1) a Kia (9,2).
Na obranu modelu Sportage treba povedať, že išlo o úplne nové auto s 2.000 km na tachometri. Navyše ako jediný bol vybavený šesťstupňovou automatickou prevodovkou (všetky ostatné motory mali šesťstupňový manuál), ktorá motor citeľne dusí.
Jazda Najlepšie jazdia Ford a Škoda. Obe autá si to v ovládateľnosti, agilite a držaní stopy môžu kedykoľvek rozdať aj so zástupcami nižšej strednej triedy, trebárs aj z vlastných radov (Focus, Octavia, Golf).
Kuga má najcitlivejšie a najpresnejšie riadenie a v prudkom vyhýbacom manévri bravúrne drží stopu. Výborne kontroluje pohyby karosérie. Prudká zmena smeru si vyžaduje len malý pohyb volantom, pričom s vodičom ani s autom zďaleka tak nehádže ako napríklad v Mitsubishi.
Losí test najlepšie zvládli Ford Kuga a Škoda Yeti. Ku cti Forda slúži, že losí test absolvoval na SUV pneumatikách, zatiaľ čo Yeti mal obuté plášte pre osobné auto Dunlop SP Sport. Kia Sportage bola v losom teste ťarbavejšia než konkurenti, ale vďaka rýchlemu a ľahkému riadeniu sa dá bezpečne udržať vo zvolenej stope. Dosť jej škodili pneumatiky Honkook, do ktorých sa nedá veľmi opierať. Mitsubishi nás nemilo prekvapilo veľkými náklonmi karosérie. Predná časť sa ponorila najhlbšie zo štvorice a auto sa viditeľne postavilo na tri kolesá, čo spôsobilo pre vodiča za volantom dosť nepríjemný pocit. Aj v tejto situácii však udržalo stopu bez toho, aby dovolilo nedotáčavosti výraznejšie sa prejaviť.
Japonec nemilo prekvapil mäkkými tlmičmi pruženia, ktoré dovoľujú karosérii veľmi sa nakláňať. Pri prudkej zmene smeru sa predok ponorí a auto sa postaví na tri kolesá, čo je za volantom nepríjemný pocit. Aj v tejto situácii však dôkladne drží stopu bez toho aby sa nedotáčavosť dostala výraznejšie k slovu. Nerovnosti filtruje len priemerne. Do riadenia preniká dokonca viac vibrácií od prednej nápravy ako v Kii.
Podvozok kórejského modelu je kultivovanejší v porovnaní so sesterským modelom Hyundai ix35, hoci je paradoxne naladený športovejšie. Napriek tomu sa Kia jazdnými vlastnosťami na Forda ani Škodu nechytá. Je nedotáčavejšia, v losom teste ťarbavejšia, ale na bežné každodenné použitie dostatočne bezpečná a príjemne pohodlná.
Ktorý kupujem? Už dávno som netestoval takú vyrovnanú štvoricu. Ukázať prstom na horšie auto je veľmi ťažké, pretože každé niečím vyniká a v inom zaostáva. Nechcem robiť politiku a už vôbec sa nebojím, že by som niektorej značke uškodil a musel potom zdôvodňovať svoje hodnotenie.
Jednoducho prvýkrát po dlhom čase neviem určiť poradie. Rozhodoval by som sa iba podľa sympatií k značke. Preto určím iba víťaza - auto, ktoré by som z tejto štvorice kúpil pre rodinu. Je ním Kia Sportage. Nejazdí tak bravúrne ako Ford Kuga alebo Škoda Yeti. Na ceste patrí skôr medzi priemer triedy. V porovnaní s predchodcom je to však veľký pokrok. Asi ako medzi modelmi Kia Cerato a cee´d.
Ford Kuga SME spokojní SME nespokojní
- cena - priestor nezodpovedá vonkajším rozmerom
- výborný podvozok - stiesnený pocit v kokpite
- ovládanie najbližšie kompaktnému autu -
Dobre sa ovláda, má strmšie a presnejšie riadenie a podstatne lepšie drží stopu než predchodca. Podvozok novinky je istejší, kultivovanejší a minimálne o dve triedy zábavnejší než v predošlej generácii. Som presvedčený, že jazdnými vlastnosťami uspokojí aj náročného vodiča.
Ďalším argumentom je vnútorný priestor a celkovo veľmi vzdušná atmosféra v kabíne. Na Škode Yeti ako aute pre rodinu mi prekážajú malé zadné sedadlá. Stredné je veľmi úzke pre dospelého aj dieťa v detskej sedačke. Krajné majú zase krátke sedáky aj operadlá. Príkladná variabilita nie je v tomto prípade všetko.
Kia Sportage SME spokojní SME nespokojní
- dizajn - vysoká nakladacia hrana
- vzdušný a priestranný interiér - nízky posed vzadu
- pomer cena/výbava -
Na zamyslenie je tiež tuhosť karosérie. Z testovaných áut pracovala najviac v losom teste aj ľahkom teréne. Inak nemám voči Yetimu žiadne výhrady. V jazdných vlastnostiach a zážitkoch ostáva pre mňa jednotkou. Spolu s Kugou, ktorá je po šoférskej stránke ešte o niečo presnejšia a jazdecky príťažlivejšia.
Napriek tomu, že správanie auta na ceste je pre mňa dôležité, z dvojice Yeti a Kuga by som si vybral Škodu. Neviem presne vysvetliť prečo, ale Kuga mi jednoducho nesadla. Možno mi vadí stiesnený pocit v kokpite, možno mi viac sedia klasické osobné autá značky Ford.
Mitsubishi ASX SME spokojní SME nespokojní
- výborný naftový motor - posed na predných sedadlách
- veľa miesta na malom pôdoryse - náklony karosérie
- obratný do mesta
S modelom ASX urobil Mitsubishi dobrý a logický pokus o rozšírenie modelovej palety. Kompaktný vonkajší kabát ukrýva jeden z najpriestrannejších interiérov segmentu. Nevyhovuje mi však konzervatívny štýl kabíny a poloha sedenia za volantom. Vysoký posed mám rád, ale v ASX je pre mňa už privysoký.
Okrem toho v sedadlách so slabým bočným vedením som si nevedel nájsť optimálnu polohu. Aby som z nich v zákrutách nevypadol, musel som sa volantu držať. Je pre mňa sklamaním, že ASX prebral z Outlandera 70% dielcov, ale jeho vynikajúce predné sedadlá s vysokými a širokými operadlami vynechal. ASX ma nemilo prekvapil veľkými náklonmi karosérie v losom teste a v zákrutách. Od Mitsubishi som očakával športovejší podvozok.
Škoda Yeti SME spokojní SME nespokojní
- predné sedadlá - úzke a krátke zadné sedadlá
- jazdné vlastnosti - doplácanie za dojazdovú rezervu
- úsporný motor -
Silným argumentom v prospech ASX je však veľký vnútorný priestor na malom a krátkom pôdoryse, s ktorým sa výborne manévruje v meste a na stiesnenom priestore. Ozdobou novinky je turbodiesel 1.8 D-ID, ktorý sa prejavil ako jeden z najkultúrnejších a najúspornejších agregátov v triede do 2,0 l.
Namerané vnútorné rozmery Predná časť kabíny Vozidlo Ford Kuga Kia Sportage Mitsubishi ASX Škoda Yeti
Šírka - lakte [mm] 1430 1490 1455 1445
Šírka - ramená [mm] 1415 1445 1435 1385
Výška od sedáku po strop [mm] 1025 980 975 1050
Zadná časť kabíny Vozidlo Ford Kuga Kia Sportage Mitsubishi ASX Škoda Yeti
Šírka - lakte [mm] 1430 1450 1475 1435
Šírka - ramená [mm] 1385 1375 1415 1360
Výška od sedáku po strop [mm] 935 955 915 1000
Namerané vnútorné rozmery Vozidlo Ford Kuga Kia Sportage Mitsubishi ASX Škoda Yeti
Šírka úložnej plochy [mm] 1405 1005 995 1005
Dĺžka úložnej plochy [mm] 845 880 820 755
Šírka nakladacieho otvoru [mm] 1405 1100 1160 1030
Výška nakladacieho otvoru [mm] 820 1120 825 860
Technické údaje
Model Ford Kuga Kia Sportage Mitsubishi ASX Škoda Yeti
Motor 2.0 TDCi 2.0 CRDi 1.8 DI-D 2.0 TDI
Pohon 4x4 4x4 4x4 4x4
Zdvihový objem valcov [cm3] 1997 1995 1798 1968
Výkon [kW/k] 103/140 100/136 110/150 103/140
pri otáčkach [1/min] 3750 4000 4000 4200
Krútiaci moment [Nm] 320 375 300 320
pri otáčkach [1/min] 1750 1800-2500 2000-3000 1750-2500
Maximálna rýchlosť [km/h] 184 181 198 190
Zrýchlenie 0-100 km/h [s] 10,4 12,1 10,0 9,9
Nameraná spotreba [l/100 km] 8,1 9,2 7,3 7,0
Výrobcom udávaná spotreba [l/100 km] 6,0 6,9 5,7 6,0
Emisie CO2 [g/km] 159 179 150 neudané
Rozmery Dĺžka [mm] 4443 4440 4295 4223
Šírka [mm] 1842 1855 1770 1793
Výška [mm] 1710 1645 1615 1691
Rázvor náprav [mm] 2690 2640 2670 2578
Pohotovostná hmotnosť [kg] 1613 1676 1600 1530
Objem palivovej nádrže [l] 60 58 60 60
Objem batož. priestoru [l] 408/1570 465/1353 442/1219 405/1760
Ceny a výbavy - porovnanie
(Výbava v tabuľke sa nezhoduje s testovanými vozidlami.
Pre účel porovnania sme si nakonfigurovali vlastnú výbavu.) Model Ford Kuga Kia Sportage Mitsubishi ASX Škoda Yeti
Manuálna prevodovka 6 st. 6 st. 6 st. 6.st
Pohon 4x4 áno áno áno áno
Airbagy 5 6 7 7
Vypínateľný airbag spolujazdca áno áno áno áno
ABS áno áno áno áno
ESP áno áno áno áno
Isofix áno áno áno áno
Kontrola zle zatvorených dverí áno áno áno áno
Klimatizácia automatická automatická automatická poloautomatická
Xenóny Bi-Xenóny HID 750 € áno Bi-Xenóny
Hmlovky áno áno áno áno
Rádio s CD/MP3 a prípojkami pre iPod a AUX áno áno áno áno
Kožou potiahnutý volant/radiaca páka áno áno áno áno
Výškovo nastaviteľný volant/sedadlo vodiča áno áno áno áno
El. ovládanie predných a zadných okien áno áno áno áno
Plnohodnotná rezerva dojazdová áno dojazdová 61 €/dojazdová,
Hliníkové disky áno áno 17-palcové 17-palcové
Metalíza 465 € 465 € 550 € 377 €
Tempomat áno áno áno áno
Cenníková cena vozidla 25.890 € 25.740 € 26.500 € 26.100 €
Výsledná cena vozidla 26.355 € 26.955 € 27.050 € 26.477 €
Výslednú cenu modelov ovplyvnili xenónové reflektory, na ktorých som trval z bezpečnostného dôvodu pri jazde v tme. Predsa majú väčší svetelný výkon než halogénové svetlá. V prípade Škody Yeti sú v ponuke iba v najvyššej výbave Experience, u Mitsubishi ASX od tretieho stupňa výbavy Intense. Nebyť xenónov, Mitsubishi by sa so všetkými požadovanými prvkami vmestilo do verzie Invite za 23.500 €. Najviac mi sadla výbava Kugy, ktorá po započítaní všetkých prvkov vychádza aj najlacnejšie.
Prevádzkové údaje
Model Ford Kuga Kia Sportage Mitsubishi ASX Škoda Yeti
Pneu test. vozidla Continental 4x4 Contact 235/55 R17 Hankook Optimo K415 225/60 R17 Pirelli Pzero Rosso 225/50 R17 Dunlop SP Sport 270 215/60 R17
Interval výmeny mot. oleja 20.000 km/1 rok 30.000 km 15.000/rok 30.000 km/2 roky
Výmena rozvodov 200.000 km/10 rokov rozvodová reťaz rozvodová reťaz 180.000 km (1.gen. CR TDI)/210.000 (2.gen. CR TDI)
Základná záruka na vozidlo 2 roky 7 rokov/150.000 km 5 rokov/150.000 km 2 roky
Možnosť predĺženia záruky nie je dostupná nie je dostupná záruka je už automaticky predĺžená + 2 roky/60.000 km (242 €)/+ 2 roky/120.000 km (485 €)
Záruka na karosériu proti prehrdzaveniu 12 rokov 12 rokov 12 rokov 12 rokov
Záruka na lak 2 roky 5 rokov/150.000 km 3 roky 3 roky
Výbava navyše Ford Kuga: bezkľúčové štartovanie + dvojité zamykanie s diaľkovým ovládaním, alarm s priestorovým snímačom, el. ovládané, vyhrievané a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, Bluetooth sada s hlasovým ovládaním telefónu, el. vyhrievanie čelného skla, športové predné sedadlá, el. vyhrievané predné sedadlá, parkovacie senzory vpredu aj vzadu, tónované sklá, tmavé sklá zadných okien.
Kia Sportage: alarm, kontrola tlaku v pneumatikách, LED svetlá pre denné svietenie, el. ovládané, vyhrievané a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, tónované sklá, zadný parkovací senzor, vyhrievané predné a zadné sedadlá, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, dažďový senzor, palubný počítač, sieť v batožinovom priestore.
Mitsubishi ASX: asistent rozjazdu do kopca, systém stop&go, funkcia denného svietenia, senzor stretávacích svetiel, dažďový senzor, el. ovládateľné, vyhrievané a sklápateľné vonkajšie spätné zrkadlá, Bluetooth sada, zatmavené bočné okná od B stĺpika, parkovacie senzory vzadu.
Škoda Yeti: Doživotná záruka Mobility Prémium, Light Assistant, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, OFF ROAD systém, asistent pre rozjazd do kopca, hmlovky s Corner fukciou, sklá s vyšším stupňom tónovania od B stĺpika, sieťový program, lakťová opierka Jumbo Box, parkovacie senzory vpredu a vzadu, vyhrievané predné sedadlá.