BRATISLAVA. Takzvané šrotovné skončilo a predaj nových áut vo väčšine európskych krajín nerastie, práve naopak. Podľa automobilky Fiat by bolo zbytočné, uvádzať v súčasnej situácii nové modely.
Jej riaditeľ Sergio Marchionne uviedol, že nemá zmysel si teraz „vystrieľať muníciu“. Taliani volia vyčkávaciu taktiku a spoliehajú sa na to, že v roku 2012 bude ekonomická situácia zákazníkov lepšia a tí budú prahnúť po nových autách.
Do konca roku 2011 žiadny nový Fiat
Fiat sa rozhodol šetriť. Odložil dokonca aj štart výroby tretej generácie Pandy, jedného z kľúčových modelov talianskej značky. Pôvodne mala prísť na trh v prvej polovici budúceho roka. Podľa nového plánu ju uvedú až v januári 2012.
Podobný osud postihol aj súrodenca Pandy - Lanciu Ypsilon. Nové luxusné miniauto nezačnú predávať na budúci rok, ale zrejme o 12 mesiacov neskôr.
Podiel koncernu Fiat Group v Európe klesol
Nelichotivé predaje Fiatov a ich koncernových súrodencov sa postarali aj pod pozastavenie vývojových prác na novom kompaktnom MPV, ktoré v ponuke nahradí Ideu i Multiplu. K dispozícii má byť päť- a sedemmiestna verzia. Vozidlo s interným kódovým označením L0 nepríde na trh v decembri 2011, ale niekedy v druhej polovici roku 2012.
Podľa holandského serveru AutoInternationaal, v auguste klesol podiel koncernu Fiat Group na európskom trhu zo 7,5 a 6,5 percenta.
Autor: fg