BRATISLAVA. Prvý štvormiestny Smart - s názvom Forfour - využíval techniku Mitsubishi Colt. Zaujal odvážnym dizajnom i nápaditým interiérom, ale najmä vysoká cena otupila záujem potenciálnych zákazníkov. Jeho výroba skončila už po dvoch rokoch.
Druhý pokus značky Smart, vyrobiť väčšie ako dvojmiestne auto, sa opiera o spoluprácu spoločností Daimler AG a Nissan-Renault Group. Nový „veľký“ Smart bude len mierne prepracovaný Nissan Micra. Znie to zvláštne, zvlášť, keď je nová Micra prezentovaná ako lacné malé auto. Naopak, Smart má byť imidžovým vozidlom. Prvé počítačové skice novinky odhaľujú veľkú vzájomnú podobnosť oboch áut.
Nový Smart len pre Ameriku
Vysvetlenie je pomerne jednoduché. Nový päťdverový Smart budú predávať iba v Severnej Amerike. „Čelíme veľkému záujmu zákazníkov o väčší Smart,“ uviedol Roger Penske, importér vozidiel značky Smart do USA. Predaj auta, ktoré zatiaľ nemá názov, tam odštartuje v druhej polovici budúceho roka.
Nissan Micra za oceánom ponúkať nebudú. Je určený predovšetkým pre Indiu, Japonsko a Európu. V podstate jeden a ten istý model tak bude v rôznych kútoch sveta chápaný inak. Nissan ako bežné malé auto, Smart ako „imidžovka“.