BRATISLAVA. Štvrtá generácia malého auta Nissan Micra je k dispozícii výhradne s päťdverovou karosériou a s jedinou motorizáciou. Tú predstavuje zážihový trojvalec. Má objem 1,2 litra, je vybavený štvorventilovou technikou, viacbodovým vstrekovaním paliva a dosahuje výkon 59 kW (80 k).
Zákazník si môže vybrať medzi päťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo bezstupňovým ústrojenstvom CVT. Neskôr má ponuku rozšíriť prepĺňaný zážihový trojvalec s priamym vstrekovaním.
Medzigeneračne narástla
V kombinácii s „manuálom“, Micra zrýchli z 0 na 100 km/h za 13,7 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 170 km/h, v priemere spotrebuje päť litrov benzínu na 100 kilometrov a do ovzdušia vypustí 115 gramov emisií CO2 na kilometer. Prevodovka CVT mierne zhorší jazdnú dynamiku a zvýši spotrebu - zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 14,5 sekundy, maximálna rýchlosť: 161 km/h, priemerná spotreba: 5,4 l/100 km, emisie CO2: 125 g/km.
Novú Micru charakterizujú rozmery 3780 x 1675 x 1525 mm a rázvor osí kolies 2450 mm. Batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 265 litrov, po sklopení zadných sedadiel 605 litrov.
Šesť airbagov a ESP ako štandard
Na slovenskom trhu sú v ponuke štyri výbavové verzie. Nissan si dal záležať na bezpečnostnej stránke auta, preto už základná Visia obsahuje šesť airbagov i stabilizačný systém ESP. Na zadných sedadlách nechýbajú úchyty pre detskú sedačku Isofix. Najlacnejšia Micra má nárazníky vo farbe karosérie, výškovo nastaviteľný volant, elektrické ovládanie predných okien, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér a elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom.
Model Micra Visia AC/CD navyše ponúka aj manuálnu klimatizáciu a autorádio s CD prehrávačom.
Delené zadné operadlo až od tretieho stupňa výbavy
Stupeň výbavy Acenta je ako jediný možné kombinovať s bezstupňovou prevodovkou CVT. Navyše oproti Visia AC/CD obsahuje parkovacie senzory vzadu, systém, ktorý vie zmerať, či sa Micra zmestí na dané parkovacie miesto, vonkajšie spätné zrkadlá, lišty a kľučky vo farbe karosérie, zadné operadlo delené v pomere 60:40, automatickú klimatizáciu, lakťovú opierku vpredu, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča alebo tempomat s obmedzovačom rýchlosti.
Najlepšie vybavená Micra nesie označenie Tekna. Jazdí na zliatinových diskoch s priemerom 15 palcov, má predné hmlovky, audiosystém Nissan Connect s ovládaním na volante (obsahuje rádio CD/MP3, šesť reproduktorov, USB, Aux vstup, Bluetooth, navigáciu), svetelný a dažďový senzor i palubný počítač.
Priplatiť si treba napríklad za bezkľúčové odomykanie a štartovanie alebo za sklenenú strechu. Za metalízu v každom variante doplatíte 400 eur. V ponuke je deväť lakov karosérie, z toho dva nemetalické.
Nissan Micra | Visia | Visia AC/CD | Acenta | Tekna |
1,2 (59 kW/80 k) 5M | 8600 eur | 9500 eur | 10 400 eur | 12 500 eur |
1,2 (59 kW/80 k) CVT | - | - | 11 400 eur | - |
Autor: fg