SME

TEST: Avensisu pre biznismenov slabší diesel pristane

Toyota spestrila Avensis novým stupňom vybavenia Business Navi aj v kombinácii so slabším a výrazne úspornejším motorom 2,0 D-4D. Pomohlo to cene a výbave, nie však dizajnu a fádnemu interiéru.

Avensis zaujal predovšetkým komfortom, tichým interiérom a spotrebou naftového dvojlitra. Patrí medzi dizajnovo strohé a nenápadné, veľké a zároveň cenovo prístupné autá strednej triedy.Avensis zaujal predovšetkým komfortom, tichým interiérom a spotrebou naftového dvojlitra. Patrí medzi dizajnovo strohé a nenápadné, veľké a zároveň cenovo prístupné autá strednej triedy. (Zdroj: autor)

BREZNO. Keď som dostal ponuku vyskúšať Avensis kombi, hlavou mi preletela otázka: Prečo ? Veď to auto je už nejaký rôčik na trhu, robili sme porovnávacie testy a tiež sólo test. Napokon ma zlomil motor pod kapotou. Doteraz sme vždy skúšali silnejší štvorvalec 2,2 D-4D, ktorý má slušný výkon, ale aj citeľne vyššiu spotrebu. Presvedčil až fakt, že ponúknutý Avensis Business Navi mal dvojliter 2,0 D-4D zameraný na stredný výkon a úsporu paliva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Klasická Toyota

Po pestrých interiéroch súčasných automobilových noviniek spôsobí prvé posadenie do Avensisu mierny šok. Všetko je také šedé a fádne. Pri nasadaní sa však šofér neudrie o tvarové výstrelky dizajnu a všetky osobné veci z rúk má kde odložiť. Odkladací priestor pod lakťovou opierkou je obrovský a zhltne aj väčšiu tašku s dokladmi, telefón, kľúče, utierku na okná a všeličo iné.

SkryťVypnúť reklamu
maly_2.jpg
Informačný displej medzi prístrojmi možno prepínať aj na volante, ale niektoré úkony musíte robiť na prístrojovej doske. Lepšie by bolo jednotné ovládanie z volantu.

V interiéri na prvý pohľad vidieť, že ide o akciový model Business Navi, pretože namiesto štandardného autorádia zapracovaného do dizajnu stredovej konzoly je vsunutý multimediálny a navigačný systém s dotykovým displejom. Po stránke dizajnu vyzerá akoby bol kúpený osobitne v obchode s autopríslušenstvom a domontovaný. Jednoducho dizajnom tam nezapadá a človek by to v strednej triede nečakal. Napríklad namiesto tlačidiel ovládania hlasitosti by bol lepší otočný ovládač. To je asi posledná výhrada k systému.

Okrem navigácie má zápisník

Displej ostáva čitateľný aj na slnku, menu je logicky usporiadané, USB kľúč dokáže rýchlo prečítať a okrem základných funkcií ponúka kalendár, denník motoristu so záznamom o výmenách dielcov, bluetooth na spojenie s telefónom a obraz z parkovacej kamery. Ťažko však povedať, kto bude pri technickej vyspelosti dnešných telefónov využívať klasický kalendár a organizér zabudovaný v aute. V každom prípade môžete do auta importovať telefónny zoznam a tiež si zaznamenávať, kedy ste menili olej, kedy ísť na prehliadku, akú zmes máte v chladiči, kedy ste menili vzduchový filter, stierače alebo kedy ísť do servisu. Kto pozná výhody navigácie modelov Toyota a Lexus, ten si rýchlo zvykne aj na ovládanie systému v Avensise.

SkryťVypnúť reklamu
maly_1.jpg
Palubný a navigačný systém ponúka okrem kalendára a multimediálnych funkcií tiež organizér údržby auta. Dátum alebo kilometrový stav výmeny jednotlivých dielcov si môžete naplánovať, zapísať kedy boli vymenené a dať pripomienku. Je to v podstate akýsi denník auta.

Nakoľko je palubný systém s navigáciou za príplatok aj v najdrahšej verzii Premium, momentálne je najvýhodnejší spomedzi všetkých verzií balík Business Navi. To, že sa dnes Avensis s dvojzónovou klimatizáciou, navigáciou, dieselom a kompletným bezpečnostným balíkom predáva za 24 300 eur, môže súčasných majiteľov naštvať. Mne v tejto výbave chýbal dažďový senzor a bi-xenónové svetlá, pretože to sú doplnky potrebné na dlhé a časté pracovné cesty a na tie zrejme Avensis Business Navi slúži. Súčasťou vybavenia sú fólie na zadných oknách, ktoré chránia priestor na zadných sedadlách pred slnkom a pohľadmi zvedavcov. Akciová výbava batožinový priestor natiahnuť nevie avšak ponúka odkladací box pod dnom kufra. Zaťahovacej rolete chýbajú koľajničky po stranách, ináč je batožinový priestor z tých lepších v triede.

SkryťVypnúť reklamu
maly_5.jpg
Elektronický zápisník s pripomienkou slúži aj na osobné záznamy a poznámky.

Prvé kilometre a dni za volantom presvedčili, že toto nie je auto prvého dojmu. Z relatívneho pohŕdania prechádza človek k nadšeniu z každodenného jazdenia. Je to lepšie, ako keď auto interiérom na prvý pohľad očarí a časom to prchá a prchá. Avensis si ma získal dobrým hoci možno vyšším posedom, pohodlím sedadiel a tichou prevádzkou.

maly_4.jpg
Za alarm a jeho montáž sa pripláca 225 eur, čo sa pri cene auta stratí, ale namontovaná LED dióda vyzerá hrozne.

Dvojliter mimo mesta takmer nepočuť a pri troche pokojného jazdenia, ktoré Avensis automaticky navodzuje, dosiahol spotrebu 4,7 litra na sto kilometrov. Priemernú spotrebu 5,2 l/100 km udávanú výrobcom prekročil Avensis v teste iba o 0,5 litra. Indikátor správneho radenia so zelenými šípkami reaguje aj na momentálne tempo jazdy a tomu sa prispôsobuje. Na naše prekvapenie „Shift Control" niekedy avizoval zaradenie vyššieho stupňa už pri extrémne nízkych otáčkach 1500 za minútu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
maly_3.jpg
Cena „biznis " verzie láka, ale vzhľadom na podnikateľské zameranie a dlhé cesty chýbajú vo výbave bi-xenónové svetlomety. Klasické diaľkové svietia iba priemerne.

Kombinácia motora, tichej prevádzky a lahodnej jazdy dovoľuje zabudnúť na trochu fádny interiér a nevýrazný, skôr mäkší podvozok. Avensis si šofér obľúbi každodenným používaním, pretože je to výborné rodinné kombi.

SME spokojní SME nespokojní
spotreba motora 2,0 D-4D slabé bočné vedenie sedadiel
komfortný podvozok výbave chýbajú bi-xenónové svetlá
tichý interiér a motor chýba dažďový senzor
komfort sedadiel alarm za príplatok
miesto na sedenie vzadu -
ľahké nastupovanie -
praktický kufor -
odkladacie priestory -
možnosti palubného systému systému TNS 510 -

Kupujem – neukupujem

Avensis má veľmi striedmy dizajn a naozaj strohý interiér bez fantázie. Pri pohľade naň neprežívam emóciu, ani túžbu ho mať. Jazda s ním, spotreba, praktické vlastnosti a cena však menia pohľad. Patrí do kategórie racionálnej kúpy. Kupujem.
cena testovaného modelu (€) 24.300
motor 2.0 D-4D
zdvihový objem (cm3) 1998
výkon (kW/k) 93/126
pri otáčkach (1/min) 3600
krútiaci moment (Nm) 310
pri otáčkach (1/min) 1800-2400
najvyššia rýchlosť (km/h) 200
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10
nameraná spotreba (l/100 km)

4,7/5,7

objem batožinového priestoru (l) 543/1609
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 581
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 341
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 924
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 574
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 454
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 113
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  2. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  3. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  4. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  5. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  6. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  7. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  8. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 095
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 558
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 326
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 252
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 042
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 447
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 476
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu