SME
Utorok, 22. september, 2020 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

TEST: Avensisu pre biznismenov slabší diesel pristane

Toyota spestrila Avensis novým stupňom vybavenia Business Navi aj v kombinácii so slabším a výrazne úspornejším motorom 2,0 D-4D. Pomohlo to cene a výbave, nie však dizajnu a fádnemu interiéru.

Avensis zaujal predovšetkým komfortom, tichým interiérom a spotrebou naftového dvojlitra. Patrí medzi dizajnovo strohé a nenápadné, veľké a zároveň cenovo prístupné autá strednej triedy.Avensis zaujal predovšetkým komfortom, tichým interiérom a spotrebou naftového dvojlitra. Patrí medzi dizajnovo strohé a nenápadné, veľké a zároveň cenovo prístupné autá strednej triedy. (Zdroj: autor)

BREZNO. Keď som dostal ponuku vyskúšať Avensis kombi, hlavou mi preletela otázka: Prečo ? Veď to auto je už nejaký rôčik na trhu, robili sme porovnávacie testy a tiež sólo test. Napokon ma zlomil motor pod kapotou. Doteraz sme vždy skúšali silnejší štvorvalec 2,2 D-4D, ktorý má slušný výkon, ale aj citeľne vyššiu spotrebu. Presvedčil až fakt, že ponúknutý Avensis Business Navi mal dvojliter 2,0 D-4D zameraný na stredný výkon a úsporu paliva.

Klasická Toyota

Po pestrých interiéroch súčasných automobilových noviniek spôsobí prvé posadenie do Avensisu mierny šok. Všetko je také šedé a fádne. Pri nasadaní sa však šofér neudrie o tvarové výstrelky dizajnu a všetky osobné veci z rúk má kde odložiť. Odkladací priestor pod lakťovou opierkou je obrovský a zhltne aj väčšiu tašku s dokladmi, telefón, kľúče, utierku na okná a všeličo iné.

maly_2.JPG
Informačný displej medzi prístrojmi možno prepínať aj na volante, ale niektoré úkony musíte robiť na prístrojovej doske. Lepšie by bolo jednotné ovládanie z volantu.

V interiéri na prvý pohľad vidieť, že ide o akciový model Business Navi, pretože namiesto štandardného autorádia zapracovaného do dizajnu stredovej konzoly je vsunutý multimediálny a navigačný systém s dotykovým displejom. Po stránke dizajnu vyzerá akoby bol kúpený osobitne v obchode s autopríslušenstvom a domontovaný. Jednoducho dizajnom tam nezapadá a človek by to v strednej triede nečakal. Napríklad namiesto tlačidiel ovládania hlasitosti by bol lepší otočný ovládač. To je asi posledná výhrada k systému.

Okrem navigácie má zápisník

Displej ostáva čitateľný aj na slnku, menu je logicky usporiadané, USB kľúč dokáže rýchlo prečítať a okrem základných funkcií ponúka kalendár, denník motoristu so záznamom o výmenách dielcov, bluetooth na spojenie s telefónom a obraz z parkovacej kamery. Ťažko však povedať, kto bude pri technickej vyspelosti dnešných telefónov využívať klasický kalendár a organizér zabudovaný v aute. V každom prípade môžete do auta importovať telefónny zoznam a tiež si zaznamenávať, kedy ste menili olej, kedy ísť na prehliadku, akú zmes máte v chladiči, kedy ste menili vzduchový filter, stierače alebo kedy ísť do servisu. Kto pozná výhody navigácie modelov Toyota a Lexus, ten si rýchlo zvykne aj na ovládanie systému v Avensise.

maly_1.JPG
Palubný a navigačný systém ponúka okrem kalendára a multimediálnych funkcií tiež organizér údržby auta. Dátum alebo kilometrový stav výmeny jednotlivých dielcov si môžete naplánovať, zapísať kedy boli vymenené a dať pripomienku. Je to v podstate akýsi denník auta.

Nakoľko je palubný systém s navigáciou za príplatok aj v najdrahšej verzii Premium, momentálne je najvýhodnejší spomedzi všetkých verzií balík Business Navi. To, že sa dnes Avensis s dvojzónovou klimatizáciou, navigáciou, dieselom a kompletným bezpečnostným balíkom predáva za 24 300 eur, môže súčasných majiteľov naštvať. Mne v tejto výbave chýbal dažďový senzor a bi-xenónové svetlá, pretože to sú doplnky potrebné na dlhé a časté pracovné cesty a na tie zrejme Avensis Business Navi slúži. Súčasťou vybavenia sú fólie na zadných oknách, ktoré chránia priestor na zadných sedadlách pred slnkom a pohľadmi zvedavcov. Akciová výbava batožinový priestor natiahnuť nevie avšak ponúka odkladací box pod dnom kufra. Zaťahovacej rolete chýbajú koľajničky po stranách, ináč je batožinový priestor z tých lepších v triede.

maly_5.JPG
Elektronický zápisník s pripomienkou slúži aj na osobné záznamy a poznámky.

Prvé kilometre a dni za volantom presvedčili, že toto nie je auto prvého dojmu. Z relatívneho pohŕdania prechádza človek k nadšeniu z každodenného jazdenia. Je to lepšie, ako keď auto interiérom na prvý pohľad očarí a časom to prchá a prchá. Avensis si ma získal dobrým hoci možno vyšším posedom, pohodlím sedadiel a tichou prevádzkou.

maly_4.JPG
Za alarm a jeho montáž sa pripláca 225 eur, čo sa pri cene auta stratí, ale namontovaná LED dióda vyzerá hrozne.

Dvojliter mimo mesta takmer nepočuť a pri troche pokojného jazdenia, ktoré Avensis automaticky navodzuje, dosiahol spotrebu 4,7 litra na sto kilometrov. Priemernú spotrebu 5,2 l/100 km udávanú výrobcom prekročil Avensis v teste iba o 0,5 litra. Indikátor správneho radenia so zelenými šípkami reaguje aj na momentálne tempo jazdy a tomu sa prispôsobuje. Na naše prekvapenie „Shift Control" niekedy avizoval zaradenie vyššieho stupňa už pri extrémne nízkych otáčkach 1500 za minútu.

maly_3.JPG
Cena „biznis " verzie láka, ale vzhľadom na podnikateľské zameranie a dlhé cesty chýbajú vo výbave bi-xenónové svetlomety. Klasické diaľkové svietia iba priemerne.

Kombinácia motora, tichej prevádzky a lahodnej jazdy dovoľuje zabudnúť na trochu fádny interiér a nevýrazný, skôr mäkší podvozok. Avensis si šofér obľúbi každodenným používaním, pretože je to výborné rodinné kombi.

SME spokojní SME nespokojní
spotreba motora 2,0 D-4D slabé bočné vedenie sedadiel
komfortný podvozok výbave chýbajú bi-xenónové svetlá
tichý interiér a motor chýba dažďový senzor
komfort sedadiel alarm za príplatok
miesto na sedenie vzadu -
ľahké nastupovanie -
praktický kufor -
odkladacie priestory -
možnosti palubného systému systému TNS 510 -

Kupujem – neukupujem

Avensis má veľmi striedmy dizajn a naozaj strohý interiér bez fantázie. Pri pohľade naň neprežívam emóciu, ani túžbu ho mať. Jazda s ním, spotreba, praktické vlastnosti a cena však menia pohľad. Patrí do kategórie racionálnej kúpy. Kupujem.
cena testovaného modelu (€) 24.300
motor 2.0 D-4D
zdvihový objem (cm3) 1998
výkon (kW/k) 93/126
pri otáčkach (1/min) 3600
krútiaci moment (Nm) 310
pri otáčkach (1/min) 1800-2400
najvyššia rýchlosť (km/h) 200
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10
nameraná spotreba (l/100 km)

4,7/5,7

objem batožinového priestoru (l) 543/1609
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  6. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  8. Home (ale aj) Office
  9. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Týchto 5 nehôd v domácnosti presvedčí, že poistenie sa oplatí
  2. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  3. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  4. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  5. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  6. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  7. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  8. Poznanie
  9. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 38 414
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 36 455
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 19 015
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 261
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 340
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 057
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 962
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 532
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 435
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 8 020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

O nevypočítateľnosti Trumpa a Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Čo určuje nevypočítateľnosť Igora Matoviča a ako môže táto hnacia sila ovplyvniť budúcnosť krajiny?

Premiér Igor Matovič (OĽaNO).
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako to bolo s Havranom

Na počiatku bolo klamstvo.

Peter Tkačenko

Cigániková: Obchodovať so Záborskou o interrupciách v podstatných veciach nebudem

Rozhovory ZKH s poslankyňou za SaS Jankou Bittó Cigánikovou.

Cigániková

Neprehliadnite tiež

Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR