SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

TEST: Avensisu pre biznismenov slabší diesel pristane

Toyota spestrila Avensis novým stupňom vybavenia Business Navi aj v kombinácii so slabším a výrazne úspornejším motorom 2,0 D-4D. Pomohlo to cene a výbave, nie však dizajnu a fádnemu interiéru.

Avensis zaujal predovšetkým komfortom, tichým interiérom a spotrebou naftového dvojlitra. Patrí medzi dizajnovo strohé a nenápadné, veľké a zároveň cenovo prístupné autá strednej triedy.Avensis zaujal predovšetkým komfortom, tichým interiérom a spotrebou naftového dvojlitra. Patrí medzi dizajnovo strohé a nenápadné, veľké a zároveň cenovo prístupné autá strednej triedy. (Zdroj: autor)

BREZNO. Keď som dostal ponuku vyskúšať Avensis kombi, hlavou mi preletela otázka: Prečo ? Veď to auto je už nejaký rôčik na trhu, robili sme porovnávacie testy a tiež sólo test. Napokon ma zlomil motor pod kapotou. Doteraz sme vždy skúšali silnejší štvorvalec 2,2 D-4D, ktorý má slušný výkon, ale aj citeľne vyššiu spotrebu. Presvedčil až fakt, že ponúknutý Avensis Business Navi mal dvojliter 2,0 D-4D zameraný na stredný výkon a úsporu paliva.

Klasická Toyota

Po pestrých interiéroch súčasných automobilových noviniek spôsobí prvé posadenie do Avensisu mierny šok. Všetko je také šedé a fádne. Pri nasadaní sa však šofér neudrie o tvarové výstrelky dizajnu a všetky osobné veci z rúk má kde odložiť. Odkladací priestor pod lakťovou opierkou je obrovský a zhltne aj väčšiu tašku s dokladmi, telefón, kľúče, utierku na okná a všeličo iné.

maly_2.JPG
Informačný displej medzi prístrojmi možno prepínať aj na volante, ale niektoré úkony musíte robiť na prístrojovej doske. Lepšie by bolo jednotné ovládanie z volantu.

V interiéri na prvý pohľad vidieť, že ide o akciový model Business Navi, pretože namiesto štandardného autorádia zapracovaného do dizajnu stredovej konzoly je vsunutý multimediálny a navigačný systém s dotykovým displejom. Po stránke dizajnu vyzerá akoby bol kúpený osobitne v obchode s autopríslušenstvom a domontovaný. Jednoducho dizajnom tam nezapadá a človek by to v strednej triede nečakal. Napríklad namiesto tlačidiel ovládania hlasitosti by bol lepší otočný ovládač. To je asi posledná výhrada k systému.

Okrem navigácie má zápisník

Displej ostáva čitateľný aj na slnku, menu je logicky usporiadané, USB kľúč dokáže rýchlo prečítať a okrem základných funkcií ponúka kalendár, denník motoristu so záznamom o výmenách dielcov, bluetooth na spojenie s telefónom a obraz z parkovacej kamery. Ťažko však povedať, kto bude pri technickej vyspelosti dnešných telefónov využívať klasický kalendár a organizér zabudovaný v aute. V každom prípade môžete do auta importovať telefónny zoznam a tiež si zaznamenávať, kedy ste menili olej, kedy ísť na prehliadku, akú zmes máte v chladiči, kedy ste menili vzduchový filter, stierače alebo kedy ísť do servisu. Kto pozná výhody navigácie modelov Toyota a Lexus, ten si rýchlo zvykne aj na ovládanie systému v Avensise.

maly_1.JPG
Palubný a navigačný systém ponúka okrem kalendára a multimediálnych funkcií tiež organizér údržby auta. Dátum alebo kilometrový stav výmeny jednotlivých dielcov si môžete naplánovať, zapísať kedy boli vymenené a dať pripomienku. Je to v podstate akýsi denník auta.

Nakoľko je palubný systém s navigáciou za príplatok aj v najdrahšej verzii Premium, momentálne je najvýhodnejší spomedzi všetkých verzií balík Business Navi. To, že sa dnes Avensis s dvojzónovou klimatizáciou, navigáciou, dieselom a kompletným bezpečnostným balíkom predáva za 24 300 eur, môže súčasných majiteľov naštvať. Mne v tejto výbave chýbal dažďový senzor a bi-xenónové svetlá, pretože to sú doplnky potrebné na dlhé a časté pracovné cesty a na tie zrejme Avensis Business Navi slúži. Súčasťou vybavenia sú fólie na zadných oknách, ktoré chránia priestor na zadných sedadlách pred slnkom a pohľadmi zvedavcov. Akciová výbava batožinový priestor natiahnuť nevie avšak ponúka odkladací box pod dnom kufra. Zaťahovacej rolete chýbajú koľajničky po stranách, ináč je batožinový priestor z tých lepších v triede.

maly_5.JPG
Elektronický zápisník s pripomienkou slúži aj na osobné záznamy a poznámky.

Prvé kilometre a dni za volantom presvedčili, že toto nie je auto prvého dojmu. Z relatívneho pohŕdania prechádza človek k nadšeniu z každodenného jazdenia. Je to lepšie, ako keď auto interiérom na prvý pohľad očarí a časom to prchá a prchá. Avensis si ma získal dobrým hoci možno vyšším posedom, pohodlím sedadiel a tichou prevádzkou.

maly_4.JPG
Za alarm a jeho montáž sa pripláca 225 eur, čo sa pri cene auta stratí, ale namontovaná LED dióda vyzerá hrozne.

Dvojliter mimo mesta takmer nepočuť a pri troche pokojného jazdenia, ktoré Avensis automaticky navodzuje, dosiahol spotrebu 4,7 litra na sto kilometrov. Priemernú spotrebu 5,2 l/100 km udávanú výrobcom prekročil Avensis v teste iba o 0,5 litra. Indikátor správneho radenia so zelenými šípkami reaguje aj na momentálne tempo jazdy a tomu sa prispôsobuje. Na naše prekvapenie „Shift Control" niekedy avizoval zaradenie vyššieho stupňa už pri extrémne nízkych otáčkach 1500 za minútu.

maly_3.JPG
Cena „biznis " verzie láka, ale vzhľadom na podnikateľské zameranie a dlhé cesty chýbajú vo výbave bi-xenónové svetlomety. Klasické diaľkové svietia iba priemerne.

Kombinácia motora, tichej prevádzky a lahodnej jazdy dovoľuje zabudnúť na trochu fádny interiér a nevýrazný, skôr mäkší podvozok. Avensis si šofér obľúbi každodenným používaním, pretože je to výborné rodinné kombi.

SME spokojní SME nespokojní
spotreba motora 2,0 D-4D slabé bočné vedenie sedadiel
komfortný podvozok výbave chýbajú bi-xenónové svetlá
tichý interiér a motor chýba dažďový senzor
komfort sedadiel alarm za príplatok
miesto na sedenie vzadu -
ľahké nastupovanie -
praktický kufor -
odkladacie priestory -
možnosti palubného systému systému TNS 510 -

Kupujem – neukupujem

Avensis má veľmi striedmy dizajn a naozaj strohý interiér bez fantázie. Pri pohľade naň neprežívam emóciu, ani túžbu ho mať. Jazda s ním, spotreba, praktické vlastnosti a cena však menia pohľad. Patrí do kategórie racionálnej kúpy. Kupujem.
cena testovaného modelu (€) 24.300
motor 2.0 D-4D
zdvihový objem (cm3) 1998
výkon (kW/k) 93/126
pri otáčkach (1/min) 3600
krútiaci moment (Nm) 310
pri otáčkach (1/min) 1800-2400
najvyššia rýchlosť (km/h) 200
zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10
nameraná spotreba (l/100 km)

4,7/5,7

objem batožinového priestoru (l) 543/1609
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  5. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  2. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  3. Budúcnosť M&A v Európe
  4. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  5. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  6. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  7. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 922
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 587
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 998
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 022
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 814
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 533
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 480
  8. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 439
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 365
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 244
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.