BRATISLAVA. Nový Tour je Octavia II vo verzii pred faceliftom. Iba niektoré časti interiéru pochádzajú z modernizovaného modelu. Známy zovňajšok dnes už nikoho neprekvapí, ale ani neurazí. Hlavnou úlohou tohto auta je poskytnúť zákazníkovi dobrý pomer ceny a úžitkovej hodnoty. Na výber je karosársky variant liftback a kombi.
Staré, ale osvedčené motory
V krajinách Európskej únie sú pre Tour k dispozícii dve zážihové poháňacie jednotky MPI. Slabšia „jedna-štvorka“ dosahuje výkon 59 kW (80 k). Liftback s pohotovostnou hmotnosťou 1245 kg zrýchli z pokoja na 100 km/h za 14,3 sekundy, vyvinie najvyššiu rýchlosť 174 km/h a v priemere spotrebuje 6,4 litra benzínu na sto kilometrov. Verziu Combi, vybavenú základnou motorizáciou, charakterizujú o málo horšie dynamické parametre a rovnaká kombinovaná spotreba.
Agregát s objemom 1,6 litra produkuje výkon 75 kW (102 k). Octavia Tour 1,6 MPI zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy, jej maximálna rýchlosť má hodnotu 190 km/h a kombinovaná spotreba benzínu 7,1 l/100 km. Combi si vypýta o 0,1 l/100 km viac.
Oba motory spolupracujú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Za ESP si treba priplatiť
V ponuke je jediný výbavový stupeň, obsahujúci napríklad manuálnu klimatizáciu, prípravu pre montáž rádia (osem reproduktorov a anténa), tónované sklá, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, štyri airbagy, imobilizér, palubný počítač, elektrické ovládanie predných okien a vonkajších spätných zrkadiel,...
Priplatiť si treba - okrem iného - za ESP (515 eur), hlavové airbagy (446 eur), predné hmlovky (205 eur), lakťovú opierku (196 eur) alebo za metalický lak (392 eur).
Škoda Octavia Tour | liftback | kombi |
1,4 MPI (59 kW/80 k) | 10 990 eur | 12 490 eur |
1,6 MPI (75 kW/102 k) | 11 990 eur | 13 490 eur |
Autor: fg