SME

Jureňa už na Mitsubishi, po Šturci ho čaká Zóna strednej Európy

Bratislava 30. mája (TASR) - Slovenský automobilový reprezentant, trojnásobný majster Európy v pretekoch automobilov do vrchu v skupine N, Peter Jureňa ...

Bratislava 30. mája (TASR) - Slovenský automobilový reprezentant, trojnásobný majster Európy v pretekoch automobilov do vrchu v skupine N, Peter Jureňa (Matador Pneu Sport) sa po problémoch s dosluhujúcim Ford Escort Cosworth, s ktorým získal svoje najväčšie úspechy, už zžíva s novým vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VII. Počas uplynulého víkendu s ním absolvoval premiéru na pretekoch domáceho šampionátu na Šturci a prvú júnovú sobotu s ním zažije aj medzinárodnú na 4. podujatí 7-dielneho seriálu majstrovstiev Zóny strednej Európy v Ústí nad Orlicí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V tomto seriáli má na svojom konte zatiaľ iba jedny preteky, keď hneď tie úvodné v rakúskom Rechbergu vyhral. Na ďalších v Brezne mu však už jeho starý Ford odmietol poslušnosť, rovnako tak chýbal na 3. pretekoch v Maďarsku a to všetko len urýchlilo práce na dokončení nového Mitsubishi. "Premiéru s ním absolvoval na Šturci. Bola úspešná, nové auto v porovnaní s Fordom to je sto a jedna," povedal manažér slovenského jazdca Miloš Ozimý a dodal: "Samozrejme, že s novým autom sa potretbuje ešte plne zžiť, je to predsa len niečo iné. V prvom rade sa treba naučiť nastaviť podvozok, čo má veľa možností. Čakáme tiež na nový počítač riadenia, ktorý nám majú dodať z jednej belgickej firmy, malo by sa tak stať najneskôr do 10. júna. Zatiaľ jazdíme na náhradnom z Poľska, ten je ale na EVO VI."

SkryťVypnúť reklamu

V Ústí nad Orlicí sa podľa M. Ozimého bude Jureňa popri plnom dojazdení nového auta, snažiť aj o víťazstvo, pretože stále je možnosť Zónu vyhrať. "Bude to však veľmi náročné, nakoľko pre českých jazdcov je toto podujatie zároveň aj domácim šampionátom, takže tam bude široká konkurencia. Ak chceme byť na konci prví musí Jureňa už len víťaziť. V Ústí nad Orlicí je náročná kľukatá trať s 21 zákrutami, ktorá vyhovovala Fordom, no mala by aj Mitsubishi."

Po Ústí nad Orlicí sa Peter Jureňa po vynechaní dvoch pretekov ME, počas ďalšieho víkendu opäť predstaví aj v európskom šampionáte, keď ho čaká Šternberk (9. júna) a po ňom hneď nemecký Trier (16. júna). V Ústí nad Orlicí sa program začína raňajším tréningom (9.00), o 13.00 je ostrý štart pretekov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 12 080
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 219
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 146
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 470
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 355
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 681
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 436
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 191
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Eva Bachletová: Presídlenci ne/prijatí vlasťou
  2. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  3. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  4. Tomáš Hrubý: Papier, nie baliace hlášky
  5. Anton Kovalčík: Holokaust a islamské krajiny - prvá časť.
  6. Rado Surovka: Do psej matere, takto sa má šetriť !
  7. Jozef Stasík: Ak demokracia nedokáže zabezpečiť ľuďom dôstojný život, zákonite prehrá
  8. Pavol Burda: Neutralita, ako ekvivalent pozývacieho listu
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 149
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 272
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 253
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 12 989
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 713
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 562
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 691
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 172
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu