SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky

Mercedes vyrába dodávkové Vito na elektrinu

Úžitkový transportér s pohonom bez priamych emisií budú skúšať vybraní zákazníci značky. Elektrický pohon neobmedzuje úžitkové vlastnosti a batérie sa dokážu nabiť za šesť hodín.

Akumulátory sa nabíjajú cez nabíjacie stanice. Tie boli poskytnuté pilotným zákazníkom k dispozícii zo strany oboch dodávateľov elektrickej energie EnBW a Vattenfall. Nabíjacia zásuvka Vita E-CELL sa spojí so stanicou sedempólovým štandardným nabíjacím káAkumulátory sa nabíjajú cez nabíjacie stanice. Tie boli poskytnuté pilotným zákazníkom k dispozícii zo strany oboch dodávateľov elektrickej energie EnBW a Vattenfall. Nabíjacia zásuvka Vita E-CELL sa spojí so stanicou sedempólovým štandardným nabíjacím ká (Zdroj: Mercerdes-Benz)

BRATISLVA. Mercedes-Benz Vito E-CELL s akumulátorovým elektrickým pohonom nie je ani zďaleka štúdiou, ale reálnym autom, z ktorého sa do konca tohto roka vyrobí 100 kusov. V budúcom roku má dokonca produkcia vzrásť na 2000 kusov.

Podľa Mercedesu bude záujem o tento typ vozidiel stále väčší, najmä v centrách miest, v zónach zaťažených výfukovými splodinami, ale aj v oblastiach so zvýšenými nárokmi na hluk alebo pri vnútropodnikovej doprave.

Navyše v mnohých krajinách už existujú zvýhodnenia pre vozidlá na elektrický pohon. Mercedes prvých 100 vozidiel nepredá, ale dá do nájmu zákazníkom až na 80 000 kilometrov. Tí budú platiť za prenájom a servis. Automobilka tak v podstate získa informácie pre ďalší vývoj.

Do mesta a okolia postačí

Podľa očakávania Vito E-CELL nebude určené na diaľkovú dopravu, ale hlavne na vnútromestský pohyb, kde si môže vystačiť s dojazdom 130 kilometrov na jedno nabitie batérií. V nabíjacej stanici s rozvodom na 380 voltov sa lítiovo - iónové batérie nabijú za šesť hodín. Ak má auto dostupnú iba klasickú sieť na 230V a zástrčku s ochranným kolíkom, nabije sa 16 modulov a 192 článkov za dvojnásobok času.

Pokiaľ ide o úžitkové vlastnosti, využitie nosnosti 900 kilogramov a objem úložného priestoru elektrický pohon neobmedzuje. Pri preprave treba brať do úvahy maximálnu rýchlosť 80 kilometrov za hodinu, ktorá obstojí na prímestských hlavných ťahoch.

Elektromotor, synchrónny motor s permanentným magnetom, dosahuje pracovný výkon 60 kW a maximálny výkon 70 kW. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 280 Nm. Vďaka vlastnostiam elektromotora nemusel Mercedes použiť klasickú prevodovku ale stačila jednostupňová, medzi motorom a prednými kolesami.

Odkiaľ príde teplo

Akumulátory, elektromotor, konvertor a ďalšie elektrické komponenty pohonu sú chladené vodou. Nakoľko elektromotor pracuje ideálne pri 30 stupňovej teplote, konštruktéri museli vyriešiť vykurovanie kabíny prídavným kúrením. Kolobeh kúrenia napojený na vysokonapäťový zdroj je zabudovaný priamo v prístrojovej doske.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  7. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  2. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  3. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  4. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  5. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  6. Stiahnite si stovky e-kníh
  7. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  8. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 424
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 605
  3. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 7 624
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 305
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 279
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 4 093
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 477
  8. Crème de la crème po slovensky 3 249
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 869
  10. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 112
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Branislav Harabin na zasadnutí Súdnej rady.

Súdna rada už dočasne odstavila zvolenského sudcu Miľana. Tiež nenosil rúško.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Opatrenia nedodržiavajú aj politici.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


18 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Mercedes-Benz Marco Polo

Zakotvili sme pri tatranskom mori - Liptovskej Mare.


22. jún
Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún