SME
Utorok, 22. september, 2020 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky

Mercedes vyrába dodávkové Vito na elektrinu

Úžitkový transportér s pohonom bez priamych emisií budú skúšať vybraní zákazníci značky. Elektrický pohon neobmedzuje úžitkové vlastnosti a batérie sa dokážu nabiť za šesť hodín.

Akumulátory sa nabíjajú cez nabíjacie stanice. Tie boli poskytnuté pilotným zákazníkom k dispozícii zo strany oboch dodávateľov elektrickej energie EnBW a Vattenfall. Nabíjacia zásuvka Vita E-CELL sa spojí so stanicou sedempólovým štandardným nabíjacím káAkumulátory sa nabíjajú cez nabíjacie stanice. Tie boli poskytnuté pilotným zákazníkom k dispozícii zo strany oboch dodávateľov elektrickej energie EnBW a Vattenfall. Nabíjacia zásuvka Vita E-CELL sa spojí so stanicou sedempólovým štandardným nabíjacím ká (Zdroj: Mercerdes-Benz)

BRATISLVA. Mercedes-Benz Vito E-CELL s akumulátorovým elektrickým pohonom nie je ani zďaleka štúdiou, ale reálnym autom, z ktorého sa do konca tohto roka vyrobí 100 kusov. V budúcom roku má dokonca produkcia vzrásť na 2000 kusov.

Podľa Mercedesu bude záujem o tento typ vozidiel stále väčší, najmä v centrách miest, v zónach zaťažených výfukovými splodinami, ale aj v oblastiach so zvýšenými nárokmi na hluk alebo pri vnútropodnikovej doprave.

Navyše v mnohých krajinách už existujú zvýhodnenia pre vozidlá na elektrický pohon. Mercedes prvých 100 vozidiel nepredá, ale dá do nájmu zákazníkom až na 80 000 kilometrov. Tí budú platiť za prenájom a servis. Automobilka tak v podstate získa informácie pre ďalší vývoj.

Do mesta a okolia postačí

Podľa očakávania Vito E-CELL nebude určené na diaľkovú dopravu, ale hlavne na vnútromestský pohyb, kde si môže vystačiť s dojazdom 130 kilometrov na jedno nabitie batérií. V nabíjacej stanici s rozvodom na 380 voltov sa lítiovo - iónové batérie nabijú za šesť hodín. Ak má auto dostupnú iba klasickú sieť na 230V a zástrčku s ochranným kolíkom, nabije sa 16 modulov a 192 článkov za dvojnásobok času.

Pokiaľ ide o úžitkové vlastnosti, využitie nosnosti 900 kilogramov a objem úložného priestoru elektrický pohon neobmedzuje. Pri preprave treba brať do úvahy maximálnu rýchlosť 80 kilometrov za hodinu, ktorá obstojí na prímestských hlavných ťahoch.

Elektromotor, synchrónny motor s permanentným magnetom, dosahuje pracovný výkon 60 kW a maximálny výkon 70 kW. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 280 Nm. Vďaka vlastnostiam elektromotora nemusel Mercedes použiť klasickú prevodovku ale stačila jednostupňová, medzi motorom a prednými kolesami.

Odkiaľ príde teplo

Akumulátory, elektromotor, konvertor a ďalšie elektrické komponenty pohonu sú chladené vodou. Nakoľko elektromotor pracuje ideálne pri 30 stupňovej teplote, konštruktéri museli vyriešiť vykurovanie kabíny prídavným kúrením. Kolobeh kúrenia napojený na vysokonapäťový zdroj je zabudovaný priamo v prístrojovej doske.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  6. Home (ale aj) Office
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Týchto 5 nehôd v domácnosti presvedčí, že poistenie sa oplatí
  2. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  3. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  4. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  5. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  6. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  7. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  8. Poznanie
  9. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 38 230
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 36 365
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 19 169
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 180
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 271
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 067
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 972
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 517
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 421
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 8 007
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

O nevypočítateľnosti Trumpa a Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Čo určuje nevypočítateľnosť Igora Matoviča a ako môže táto hnacia sila ovplyvniť budúcnosť krajiny?

Premiér Igor Matovič (OĽaNO).
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako to bolo s Havranom

Na počiatku bolo klamstvo.

Peter Tkačenko

Cigániková: Obchodovať so Záborskou o interrupciách v podstatných veciach nebudem

Rozhovory ZKH s poslankyňou za SaS Jankou Bittó Cigánikovou.

Cigániková

Neprehliadnite tiež

Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR