SME
Utorok, 22. september, 2020 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Subaru WRX STI: sedan prichádza na slovenský trh

Legenda prišla o časť svojho názvu. Namiesto Subaru Impreza WRX STI vzniklo Subaru WRX STI. Prepracovaný športový model japonskej značky bude v predaji ako hatchback a sedan.

(Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Subaru Impreza WRX STI končí. Japonská automobilka tvrdí, že sa špičkový športový variant od bežných verzií Imprezy líši tak výrazne, že by ani nemal niesť rovnaký názov. Marketingové oddelenie napokon rozhodlo, že vznikne nový model - Subaru WRX STI. Novinka aktuálne prichádza na náš trh, a to aj ako sedan.

Vylepšenia pre modelový rok 2011

Zmeny sa týkajú napríklad tvarov predného nárazníka. Po stránke aerodynamiky bol modifikovaný aj podvozok. Dominantným prvkom zadnej časti sedanu je veľký spoiler na veku batožinového priestoru. Ten ale nepatrí k štandardnej výbave a treba si zaň priplatiť 1290 eur. Spod zadného nárazníka trčia dve dvojité koncovky výfuku, medzi nimi sa nachádza difúzor.

Športové ambície auta cítiť aj vo vnútri. Najväčším ukazovateľom na prístrojovom paneli je otáčkomer, multifunkčný volant má hrubý veniec a anatomické predné sedadlá Recaro podržia telo aj pri rýchlejšom prejazde zákruty.

Norma Euro 5 mu neubrala z výkonu

To najlepšie však nevidno. Konštruktéri prepracovali motor i podvozok. Prepĺňaný zážihový štvorvalec typu boxer má objem 2,5 litra a produkuje výkon 221 kW (300 k) pri 6000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 407 Nm pri otáčkach 4000/min. Agregát spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou teraz plní emisnú normu Euro 5.

Subaru WRX STI sedan zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 255 km/h. Hatchback je nepatrne pomalší. Zvládne „len“ 250 km/h.

Vodič si vďaka systému Subaru Intelligent Drive (SI-Drive) môže vybrať z troch jazdných módov: Intelligent (dbá na čo najnižšiu spotrebu paliva), Sport (je ideálny pre toho, kto si chce užiť športové vlastnosti auta) a Sport Sharp (takmer pretekársky mód - najrýchlejšia odozva na zmenu polohy akcelerátora).

Nastavovať je možné aj medzinápravový diferenciál

Prenos krútiaceho momentu prebieha na všetky štyri kolesá. Elektronicky riadený (aktívny) medzinápravový diferenciál pracuje v troch režimoch:

- AUTO - elektronika automaticky prispôsobuje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy všetkým jazdným a cestným podmienkam. Základné rozdelenie sily je 41:59 (predná náprava : zadná náprava).
- AUTO+ - uzávierka diferenciálu sa aktivuje pre dosiahnutie najvyššej možnej trakcie, čo prináša výhody najmä na klzkom povrchu.
- AUTO- - uzávierka diferenciálu pôsobí minimálne, čo prospieva jazdnej dynamike na suchej ceste.

Okrem toho je možné manuálne nastaviť šesť stupňov medzinápravového diferenciálu.

Sedan s cenou od 45 990 eur

Vďaka modifikácii podvozka svetlá výška auta klesla o 5 mm. Ten má aj vďaka vyššej tuhosti vodičovi sprostredkúvať maximálnu spätnú väzbu, údajne bez straty primeraného komfortu. Predná náprava využíva hliníkové priečne ramená a tlmiče Kayaba typu „upside down“. Zavesenie zadných kolies tvorí náprava s dvojitými priečnymi ramenami. Subaru WRX STI štandardne jazdí na kolesách s priemerom 18 palcov. Pneumatiky majú vpredu i vzadu rozmer 245/40.

Na palube sa nachádzajú aj elektronickí pomocníci, v podobe trakčnej kontroly a stabilizačného systému. Všetko s výnimkou ABS je možné úplne deaktivovať.

Subaru WRX STI sedan začnú na Slovensku oficiálne predávať v novembri tohto roku za 45 990 eur. Pripláca sa za už spomínaný veľký zadný spoiler (1290 eur) alebo za metalický lak (527 eur).

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  6. Home (ale aj) Office
  7. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  8. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  9. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Týchto 5 nehôd v domácnosti presvedčí, že poistenie sa oplatí
  2. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  3. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  4. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  5. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  6. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  7. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  8. Poznanie
  9. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 38 414
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 36 455
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 19 015
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 261
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 340
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 057
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 962
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 532
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 435
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 8 020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

O nevypočítateľnosti Trumpa a Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Čo určuje nevypočítateľnosť Igora Matoviča a ako môže táto hnacia sila ovplyvniť budúcnosť krajiny?

Premiér Igor Matovič (OĽaNO).
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako to bolo s Havranom

Na počiatku bolo klamstvo.

Peter Tkačenko

Cigániková: Obchodovať so Záborskou o interrupciách v podstatných veciach nebudem

Rozhovory ZKH s poslankyňou za SaS Jankou Bittó Cigánikovou.

Cigániková

Neprehliadnite tiež

Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR