SME

Subaru WRX STI: sedan prichádza na slovenský trh

Legenda prišla o časť svojho názvu. Namiesto Subaru Impreza WRX STI vzniklo Subaru WRX STI. Prepracovaný športový model japonskej značky bude v predaji ako hatchback a sedan.

(Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Subaru Impreza WRX STI končí. Japonská automobilka tvrdí, že sa špičkový športový variant od bežných verzií Imprezy líši tak výrazne, že by ani nemal niesť rovnaký názov. Marketingové oddelenie napokon rozhodlo, že vznikne nový model - Subaru WRX STI. Novinka aktuálne prichádza na náš trh, a to aj ako sedan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vylepšenia pre modelový rok 2011 Zmeny sa týkajú napríklad tvarov predného nárazníka. Po stránke aerodynamiky bol modifikovaný aj podvozok. Dominantným prvkom zadnej časti sedanu je veľký spoiler na veku batožinového priestoru. Ten ale nepatrí k štandardnej výbave a treba si zaň priplatiť 1290 eur. Spod zadného nárazníka trčia dve dvojité koncovky výfuku, medzi nimi sa nachádza difúzor.

SkryťVypnúť reklamu

Športové ambície auta cítiť aj vo vnútri. Najväčším ukazovateľom na prístrojovom paneli je otáčkomer, multifunkčný volant má hrubý veniec a anatomické predné sedadlá Recaro podržia telo aj pri rýchlejšom prejazde zákruty.

Norma Euro 5 mu neubrala z výkonu To najlepšie však nevidno. Konštruktéri prepracovali motor i podvozok. Prepĺňaný zážihový štvorvalec typu boxer má objem 2,5 litra a produkuje výkon 221 kW (300 k) pri 6000 ot./min a najvyšší krútiaci moment 407 Nm pri otáčkach 4000/min. Agregát spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou teraz plní emisnú normu Euro 5.

Subaru WRX STI sedan zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 255 km/h. Hatchback je nepatrne pomalší. Zvládne „len“ 250 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič si vďaka systému Subaru Intelligent Drive (SI-Drive) môže vybrať z troch jazdných módov: Intelligent (dbá na čo najnižšiu spotrebu paliva), Sport (je ideálny pre toho, kto si chce užiť športové vlastnosti auta) a Sport Sharp (takmer pretekársky mód - najrýchlejšia odozva na zmenu polohy akcelerátora).

Nastavovať je možné aj medzinápravový diferenciál Prenos krútiaceho momentu prebieha na všetky štyri kolesá. Elektronicky riadený (aktívny) medzinápravový diferenciál pracuje v troch režimoch:

- AUTO - elektronika automaticky prispôsobuje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi nápravy všetkým jazdným a cestným podmienkam. Základné rozdelenie sily je 41:59 (predná náprava : zadná náprava).

- AUTO+ - uzávierka diferenciálu sa aktivuje pre dosiahnutie najvyššej možnej trakcie, čo prináša výhody najmä na klzkom povrchu.

SkryťVypnúť reklamu

- AUTO- - uzávierka diferenciálu pôsobí minimálne, čo prospieva jazdnej dynamike na suchej ceste.

Okrem toho je možné manuálne nastaviť šesť stupňov medzinápravového diferenciálu.

Sedan s cenou od 45 990 eur Vďaka modifikácii podvozka svetlá výška auta klesla o 5 mm. Ten má aj vďaka vyššej tuhosti vodičovi sprostredkúvať maximálnu spätnú väzbu, údajne bez straty primeraného komfortu. Predná náprava využíva hliníkové priečne ramená a tlmiče Kayaba typu „upside down“. Zavesenie zadných kolies tvorí náprava s dvojitými priečnymi ramenami. Subaru WRX STI štandardne jazdí na kolesách s priemerom 18 palcov. Pneumatiky majú vpredu i vzadu rozmer 245/40.

Na palube sa nachádzajú aj elektronickí pomocníci, v podobe trakčnej kontroly a stabilizačného systému. Všetko s výnimkou ABS je možné úplne deaktivovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Subaru WRX STI sedan začnú na Slovensku oficiálne predávať v novembri tohto roku za 45 990 eur. Pripláca sa za už spomínaný veľký zadný spoiler (1290 eur) alebo za metalický lak (527 eur).

 

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  2. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 564
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 912
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 5 843
  4. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 094
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 013
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 653
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 364
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké 3 298
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Emil Sútor : Ako by vyzeralo Slovensko, keby ho riadili čokolatieri (satira na víkend)
  2. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil
  3. Milan Polician: Je na tom Kazachstan a Uzbekistan skutočne lepšie ako Slovensko 2025?
  4. Viktor Pamula: Život v pravde
  5. Michaela Smutná: Vnútorný KRitIK
  6. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro
  7. Emil Sútor : Ako som sa dostal do posilňovne (a prežil to ako introvert)
  8. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 110 981
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 153
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 103
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 164
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 785
  6. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 9 790
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 9 104
  8. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 8 670
  1. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  2. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  3. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  4. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  5. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  7. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  8. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
SkryťZatvoriť reklamu