SME
Pondelok, 28. september, 2020 | Meniny má VáclavKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Skúšame nový Citroen C4. Na severe Európy (doplnené foto)

Citroen nasadil svoju najnovšiu zbraň v nižšej strednej triede. Rasťo Chvála má výbušninu C4 v rukách a referuje prvé dojmy spoza volantu. Novinka je podstatne väčšia ako predchodca a s väčším batožinovým priestorom.

(Zdroj: autor)

MALMO. Nezostal kameň na kameni - aj tak by sa dala charakterizovať nová generácia Citroenu C4. S predchodcom má navonok spoločné iba logo.

Predok je menej zaoblený a podstatne vyšší. Na prvý pohľad vidieť natiahnutú zadnú časť auta, ktorá je už na pol ceste medzi kombi a hatchbackom. Samotný batožinový priestor s objemom 408 litrov prerástol ešte pred pár rokmi bežný objem. Navyše, kufor má praktický tvar a nakladaciu hranu v prijateľnej výške.

Po minuloročnej premiére menšieho modelu C3 už vonkajšie tvary C4 neprekvapujú, lebo sú o poznanie konzervatívnejšie ako v prípade C3. Interiér je však ešte krajší, na pomery dneška nápaditý, bez hlúpych experimentov s pevným stredom volantu a množstvom displejov. V podstate ide o modernú a vkusnú interpretáciu klasického kokpitu s okrúhlymi prístrojmi a vysokým stredovým tunelom.

Vpredu je veľa miesta na nohy a vzadu pribudlo miesto nad hlavou. Samozrejme, Citroen všetky modely určené na novinársku prezentáciu natlačil výbavou Exclusive a množstvom príplatkových prvkov. Všetky autá mali masážne predné sedadlá a okrem iných, aj systém strážiaci mŕtvy uhol.

Vodič môže meniť nielen intenzitu podsvietenia prístrojov, ale tiež farbu podsvietenia. Dokonca aj autorádio má úplne nový dizajn a nepodobá sa na to, ktoré mali všetky Citroeny jednotne. Čo je horšie, na vodiča vrieska päť rôznych polyfonických zvukov, v závislosti o aký druh výstrahy ide. Ak otvoríte dvere a nie je zaistená ručná brzda, spustí sa alarm hodný poplachu odistenia zbrane s jadrovou hlavicou.

Extrémne kvalitné cesty vo Švédsku umocňujú avizované úsilie konštruktérov o odhlučnenie kabíny. Zamerali sa najmä na odstránenie zvukov nízkych frekvencií a tiež aerodynamického šumu. Na švédskych cestách bol Citroen C4 mimoriadne tichý a samozrejme, ako každý francúz, komfortný.

Akurát pod prednou kapotou sa veľa nezmenilo, pretože na prvých jazdách bol k dispozícii benzínový a preplňovaný štvorvalec 1,6 THP s výkonom 155 koní. Jazdí výborne, ale nie v kombinácii s robotizovanou manuálnou prevodovkou BMP6. Tá je rovnako nemožná a komótna ako predtým.

Vyskúšali sme tiež vynovený a tichší diesel 2,0 HDi s výkonom 110 kW (150k). Manuálna prevodovka mu pristala. Medzi základnými motorizáciami bude od začiatku predaja aj verzia e-HDi, čo je v podstate verzia s vylepšeným systémom Stop a Štart, ktorý by mal zvládnuť väčší počet štartov v mestskej premávke pri plnom zaťažení klimatizáciou a ostatnými spotrebičmi elektrickej energie.

V uliciach Švédskeho Malmo ťažko výdrž väčšej batérie vyskúšať, pretože státie na semaforoch je krátke a zápchu, akú poznáme u nás, sme nezažili.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  2. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  3. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  4. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  5. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  6. Päť najlepších doplnkov výživy na naberanie svalovej hmoty.
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  9. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  10. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  1. Silnú imunitu bez týchto troch látok nedosiahnete
  2. Každý komín potrebuje svoj domov!
  3. To treba vidieť. Blíži sa Deň otvorených dverí v Kolískach
  4. Jeseň je ideálny čas pre začatie diéty
  5. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)
  6. Mobilný zdvihák pre pacienta
  7. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  8. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  9. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  10. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 21 821
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 16 685
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 480
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 408
  5. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 10 767
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 776
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 347
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 199
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 178
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 049
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Cynická obluda

Absolútny etalón zodpovednosti

Premiér mal rušný víkend. Na Facebooku. V jednom z množstva výtryskov emócií nás vyzval k zodpovednosti.

Podcast Dobré Ráno.

Neprehliadnite tiež

Audi A3 Sportback je len také dobré, ako si ho spravíte (test)

Auto vodiča nenúti ovládať všetko cez obrazovky.

Audi A3 Sportback
Peugeot 508 PSE
DS3 Crossback E-Tense

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4