SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Skúšame nový Citroen C4. Na severe Európy (doplnené foto)

Citroen nasadil svoju najnovšiu zbraň v nižšej strednej triede. Rasťo Chvála má výbušninu C4 v rukách a referuje prvé dojmy spoza volantu. Novinka je podstatne väčšia ako predchodca a s väčším batožinovým priestorom.

(Zdroj: autor)

MALMO. Nezostal kameň na kameni - aj tak by sa dala charakterizovať nová generácia Citroenu C4. S predchodcom má navonok spoločné iba logo.

Predok je menej zaoblený a podstatne vyšší. Na prvý pohľad vidieť natiahnutú zadnú časť auta, ktorá je už na pol ceste medzi kombi a hatchbackom. Samotný batožinový priestor s objemom 408 litrov prerástol ešte pred pár rokmi bežný objem. Navyše, kufor má praktický tvar a nakladaciu hranu v prijateľnej výške.

Po minuloročnej premiére menšieho modelu C3 už vonkajšie tvary C4 neprekvapujú, lebo sú o poznanie konzervatívnejšie ako v prípade C3. Interiér je však ešte krajší, na pomery dneška nápaditý, bez hlúpych experimentov s pevným stredom volantu a množstvom displejov. V podstate ide o modernú a vkusnú interpretáciu klasického kokpitu s okrúhlymi prístrojmi a vysokým stredovým tunelom.

Vpredu je veľa miesta na nohy a vzadu pribudlo miesto nad hlavou. Samozrejme, Citroen všetky modely určené na novinársku prezentáciu natlačil výbavou Exclusive a množstvom príplatkových prvkov. Všetky autá mali masážne predné sedadlá a okrem iných, aj systém strážiaci mŕtvy uhol.

Vodič môže meniť nielen intenzitu podsvietenia prístrojov, ale tiež farbu podsvietenia. Dokonca aj autorádio má úplne nový dizajn a nepodobá sa na to, ktoré mali všetky Citroeny jednotne. Čo je horšie, na vodiča vrieska päť rôznych polyfonických zvukov, v závislosti o aký druh výstrahy ide. Ak otvoríte dvere a nie je zaistená ručná brzda, spustí sa alarm hodný poplachu odistenia zbrane s jadrovou hlavicou.

Extrémne kvalitné cesty vo Švédsku umocňujú avizované úsilie konštruktérov o odhlučnenie kabíny. Zamerali sa najmä na odstránenie zvukov nízkych frekvencií a tiež aerodynamického šumu. Na švédskych cestách bol Citroen C4 mimoriadne tichý a samozrejme, ako každý francúz, komfortný.

Akurát pod prednou kapotou sa veľa nezmenilo, pretože na prvých jazdách bol k dispozícii benzínový a preplňovaný štvorvalec 1,6 THP s výkonom 155 koní. Jazdí výborne, ale nie v kombinácii s robotizovanou manuálnou prevodovkou BMP6. Tá je rovnako nemožná a komótna ako predtým.

Vyskúšali sme tiež vynovený a tichší diesel 2,0 HDi s výkonom 110 kW (150k). Manuálna prevodovka mu pristala. Medzi základnými motorizáciami bude od začiatku predaja aj verzia e-HDi, čo je v podstate verzia s vylepšeným systémom Stop a Štart, ktorý by mal zvládnuť väčší počet štartov v mestskej premávke pri plnom zaťažení klimatizáciou a ostatnými spotrebičmi elektrickej energie.

V uliciach Švédskeho Malmo ťažko výdrž väčšej batérie vyskúšať, pretože státie na semaforoch je krátke a zápchu, akú poznáme u nás, sme nezažili.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 014
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 336
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 474
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 283
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 950
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 669
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 569
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 427
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 413
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 340
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Citroen C4, C3, Xsara, Picasso, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha
Nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.