SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Skúšame nový Citroen C4. Na severe Európy (doplnené foto)

Citroen nasadil svoju najnovšiu zbraň v nižšej strednej triede. Rasťo Chvála má výbušninu C4 v rukách a referuje prvé dojmy spoza volantu. Novinka je podstatne väčšia ako predchodca a s väčším batožinovým priestorom.

(Zdroj: autor)

MALMO. Nezostal kameň na kameni - aj tak by sa dala charakterizovať nová generácia Citroenu C4. S predchodcom má navonok spoločné iba logo.

Predok je menej zaoblený a podstatne vyšší. Na prvý pohľad vidieť natiahnutú zadnú časť auta, ktorá je už na pol ceste medzi kombi a hatchbackom. Samotný batožinový priestor s objemom 408 litrov prerástol ešte pred pár rokmi bežný objem. Navyše, kufor má praktický tvar a nakladaciu hranu v prijateľnej výške.

Po minuloročnej premiére menšieho modelu C3 už vonkajšie tvary C4 neprekvapujú, lebo sú o poznanie konzervatívnejšie ako v prípade C3. Interiér je však ešte krajší, na pomery dneška nápaditý, bez hlúpych experimentov s pevným stredom volantu a množstvom displejov. V podstate ide o modernú a vkusnú interpretáciu klasického kokpitu s okrúhlymi prístrojmi a vysokým stredovým tunelom.

Vpredu je veľa miesta na nohy a vzadu pribudlo miesto nad hlavou. Samozrejme, Citroen všetky modely určené na novinársku prezentáciu natlačil výbavou Exclusive a množstvom príplatkových prvkov. Všetky autá mali masážne predné sedadlá a okrem iných, aj systém strážiaci mŕtvy uhol.

Vodič môže meniť nielen intenzitu podsvietenia prístrojov, ale tiež farbu podsvietenia. Dokonca aj autorádio má úplne nový dizajn a nepodobá sa na to, ktoré mali všetky Citroeny jednotne. Čo je horšie, na vodiča vrieska päť rôznych polyfonických zvukov, v závislosti o aký druh výstrahy ide. Ak otvoríte dvere a nie je zaistená ručná brzda, spustí sa alarm hodný poplachu odistenia zbrane s jadrovou hlavicou.

Extrémne kvalitné cesty vo Švédsku umocňujú avizované úsilie konštruktérov o odhlučnenie kabíny. Zamerali sa najmä na odstránenie zvukov nízkych frekvencií a tiež aerodynamického šumu. Na švédskych cestách bol Citroen C4 mimoriadne tichý a samozrejme, ako každý francúz, komfortný.

Akurát pod prednou kapotou sa veľa nezmenilo, pretože na prvých jazdách bol k dispozícii benzínový a preplňovaný štvorvalec 1,6 THP s výkonom 155 koní. Jazdí výborne, ale nie v kombinácii s robotizovanou manuálnou prevodovkou BMP6. Tá je rovnako nemožná a komótna ako predtým.

Vyskúšali sme tiež vynovený a tichší diesel 2,0 HDi s výkonom 110 kW (150k). Manuálna prevodovka mu pristala. Medzi základnými motorizáciami bude od začiatku predaja aj verzia e-HDi, čo je v podstate verzia s vylepšeným systémom Stop a Štart, ktorý by mal zvládnuť väčší počet štartov v mestskej premávke pri plnom zaťažení klimatizáciou a ostatnými spotrebičmi elektrickej energie.

V uliciach Švédskeho Malmo ťažko výdrž väčšej batérie vyskúšať, pretože státie na semaforoch je krátke a zápchu, akú poznáme u nás, sme nezažili.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. U-Multirank: Trnavská univerzita prvá spomedzi slovenských VŠ
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 945
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 706
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 876
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 673
  5. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 511
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 338
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 727
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 971
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 205
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 135
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič pri predstavovaní návrhu na 500-eurové poukazy za očkovanie pre seniorov.

Návrh na vláde nepodporila SaS, smeruje do parlamentu.


4 h
Líder koalície SPOLU a predseda ODS Petr Fiala.

Vyhrať voľby nestačí, ukazuje po Igorovi Matovičovi aj nový český premiér.


30. nov
Násilie v domácnosti

Dve ženy sedeli za stolom a hovorili o násilí, alebo hrozivé omyly poslankyne Hatrákovej.


a 2 ďalší 30. nov
Lockdown v Amsterdame.

V Holandsku bol omikron skôr, než JAR zalarmovala svet.


4 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


11 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


14 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  2. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  3. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  4. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  5. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  6. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  7. Dmytro Retynskyi: Hrozba ruského útoku na Ukrajinu
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 9 941
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 801
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 958
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 984
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 606
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 512
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 404
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu