SME
Nedeľa, 1. november, 2020 | Meniny má Denis, DenisaKrížovkyKrížovky

Prečo mešká otvorenie rýchlostnej cesty R4 pri Svidníku?

Otvorenie obchvatu Svidníka (R4) už rok mešká. Zosunuli sa tam vrstvy násypov. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) je to dôsledok chýbajúceho podrobného geologického prieskumu. Vymenili preto šéfa stavby.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Otvorenie obchvatu Svidníka už rok mešká. Zosunuli sa tam vrstvy násypov. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) je to dôsledok chýbajúceho podrobného geologického prieskumu. Vymenili preto šéfa stavby.

BRATISLAVA. Stavba "R4 Svidník-obchvat" mala byť daná do prevádzky koncom roka 2009, čo sa však neudialo. V máji toho istého roku sa na vozovke totiž objavili priečne a pozdĺžne trhliny a deformácie. Ako nás informoval hovorca NDS, Marcel Jánošík, bol konštatovaný zosuv vrstiev násypov. Preto je podľa neho stavba už rok v štádiu opravy.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Chýbajúci prieskum mohol upozorniť na nestabilné podložie stavby

V septembri 2010, ihneď po nástupe, sa nový manažment NDS zaoberal kritickou situáciou na stavbe a podľa Jánošíka bolo treba prijímať rozhodné a urgentné riešenia.

"Bolo zistené, že na stavbe nebol vykonaný podrobný geologický prieskum. Viaceré geofyzikálne a technicko-odborné posudky označili ako príčinu zosuvov nestabilné podložie a jeho nedostatočné odvodnenie. Manažment NDS navyše zistil, že neboli vykonané náležité opatrenia zo strany zhotoviteľa, aby sa tieto riziká eliminovali, a aby novootvorený úsek "R4 Svidník-obchvat" bol bezpečný pre motoristickú verejnosť," povedal Jánošík.

Vedenie NDS oslovilo viacerých odborníkov. "Na základe odborných posudkov, prezentácií a názorov univerzít a firiem zaoberajúcich sa geológiou a geofyzikálnymi posudzovaniami, je vedenie NDS presvedčené, že pochybenie na tejto stavbe nastalo na strane zhotoviteľa. Napriek tomu vedenie NDS, ako prevenciu pred zopakovaním sa hrozby tohto stavu, pristúpilo k personálnej výmene zodpovedných zamestnancov, dodal Jánošík.

Skryť Vypnúť reklamu

Výmena vedenia stavby

Manažmentu NDS predstavil možnosti riešenia vzniknutých problémov na stavbe Ing. Štefan Ungrady. Podľa hovorcu diaľničnej spoločnosti je to človek, ktorý pozná stavbu a jej úskalia. "Vedenie NDS presvedčil o svojej kompetentnosti, na základe čoho sa manažment NDS rozhodol zveriť Ing. Ungradymu manažing Investičného odboru v Prešove," doplnil Jánošík. Zároveň dodal:

"Ing. Ungrady súčasne upozornil manažment NDS, že je v príbuzenskom vzťahu so súčasným ministrom dopravy. Na základe tohto zistenia vedenie NDS zvažovalo dôsledky svojho rozhodnutia. Keďže NDS potrebuje vyriešiť danú situáciu urgentne a odborne, rozhodlo sa dať Ing. Ungradymu svoju dôveru a nediskriminovať ho kvôli príbuzenskému vzťahu s vysokým štátnym úradníkom. Dňa 11.10.2010 s ním uzavrelo pracovnú zmluvu na dobu určitú so skúšobnou dobou tri mesiace, s tým, že ide o dočasný stav do vypísania riadneho výberového konania. Dočasným stavom je chápané ukončenie stavby R4 Svidník-obchvat."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Nechajte zamestnancov vybrať si služobné auto, oplatí sa vám to
  2. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  3. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  4. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  5. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  9. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  10. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 38 687
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 26 724
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 19 602
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 858
  5. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 15 524
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 14 225
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 565
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 11 361
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 081
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci 10 989
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Naď očakáva, že počas víkendu otestujú aspoň tri milióny ľudí

Najväčšie problémy spôsobovali drive through odberové miesta.

celoplošné testovanie na Covid-19.
Autorská strana Beaty Balogovej

Ako neprísť o Dušičky počas korony

Covid zasahuje aj do nášho vzťahu s mŕtvymi.

Ilustračné foto.
Internista v nemeckom meste Chemnitz a člen skupiny Lovci šarlatáni, ktorá sa usiluje vyvracať mýty a bludy v medicíne, Roland Oravský.
Premiér Matovič hovorí o prvých výsledkoch testovania.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L