SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Nové Audi A7 športovo nielen vyzerá, ale aj jazdí

V prípade nového päťdverového kupé Audi A7 sa dojmy z estetiky vyrovnajú zážitkom z jazdy. S naftovým trojlitrom je dokonca agilnejšie než Audi A5 Sportback.

(Zdroj: Audi)

SARDÍNIA. Za týmto suchým konštatovaním je oveľa väčšie posolstvo, ako sa na prvé počutie zdá. Väčšina súčasných modelov Audi totiž športovejšie vyzerá než jazdí. V prípade nového päťdverového kupé Audi A7 sa dojmy z estetiky vyrovnajú zážitkom z jazdy. S naftovým trojlitrom je dokonca agilnejšie než Audi A5 Sportback.

Keď prídete na legendárny nemecký okruh Nordschleife, ktorý musí navštíviť minimálne raz za život každý, komu koluje v krvi aspoň trochu benzínu, Audi stretnete len sporadicky. Počas dvoch dní, ktoré som tam naposledy strávil som videl presne tri kúsky, z toho dva boli modely RS5.

Pritom na Nordschleife si nechodia zajazdiť len majitelia superšportov, hot-hatchov a iných vybláznených verzií odvodených od štandardných modelov. Stretnete tu aj klasické limuzíny, dokonca autá kategórie SUV a rodinné vany.

Prečo tam Audi chýba? Odpoveď by mohla znieť, pretože majitelia ich nepovažujú za športové autá do takej miery, aby sa im chcelo vyvetrať ich na okruhu, ktorý ani nie je okruhom v pravom slova zmysle. Skôr rozšírenou okresnou cestou s kvalitným povrchom a úžasne rôznorodým charakterom.

Ďalšia odpoveď by mohla znieť, že zákazníkom Audi stačí, ak ich auto športovo vyzerá. Nemusia sa o jeho schopnostiach presviedčať na okruhu, zvlášť keď takmer každé jedno auto so štyrmi kruhmi v znaku bolo počas vývoja testované práve na tejto trati. A mám aj tretiu odpoveď - medzi zákazníkmi Audi je menej nadšených vodičov, ktorí si autá tejto značky kupujú skôr pre ich silný imidž a perfektný dizajn.

Dizajn predáva

Podobne ako model A5 Sportback aj A7 je dizajnérskou variáciou, ktorej cieľom je posilniť imidž modelového radu A6 a zároveň nádhernou karosériou pritiahnuť do stajne Audi klientov, ktorí by inak auto tejto kategórie u štyroch kruhov nehľadali.

Inak povedané, jeho existencia stojí a padá na dizajne. V tomto prípade určite stojí, a to dosť pevne. Z ktorejkoľvek strany na neho hľadím, neviem od neho oči odtrhnúť. Hoci mnoho štylistických prvkov je podobných so súrodencami, naživo pôsobí najviac originálne spomedzi štvorice A4, A5, A7 a A8.

53_a7_big.jpg

Pred vodičom ležia prvky a ovládače z modelov A8 a A6. Novinkou je exkluzívny jachtársky obklad z vrstveného dubového dreva. Jeho cena je 1371 €.

Čakal som, že predná časť bude len ľahkou variáciou modelu A8, ale nie je tomu tak. Naživo uchváti najmä šírka a dĺžka prednej kapoty, ktorú ešte zvýrazňujú ostré hrany tiahnuce sa pozdĺž celej karosérie a začínajúce oblúkom na predných blatníkoch. Výrobca túto hranu nazval Tornado-line. Celkovo je A7 tiež nižšia než A8 (1420 mm versus 1460 mm), čo spôsobuje, že v spätnom zrkadle pripomína skôr superšport R8 než vlajkovú loď.

Najviac sa mi ale páči zadná časť kopírujúca štýl Aston Martin, s integrovaným „krídelkom", ktoré sa automaticky vysúva po prekročení rýchlosti 130 km/h. Keď budete chcieť zamachrovať v meste, nemusíte to na obchvate rozbehnúť na 130 km/h. Kedykoľvek si ho môžete vysunúť tlačidlom na stredovom paneli.

51_a7_big.jpg

Efektný zadný spojler sa vysúva po prekročení rýchlosti 130 km/h.

Najpraktickejšie luxusné kupé

Audi tvrdí, že tento model nemá vlastne konkurenciu, ale väčšina odbornej motoristickej verejnosti v ňom napriek tomu vidí jasnú odpoveď na Mercedes-Benz CLS a BMW GT radu 5. V jednom bode sa však radikálne odlišujú.

Tým je vyklápateľná zadná stena, ktorá robí z Audi A7 štýlové päťdverové kupé s najlepším prístupom a najlepšie využiteľnou prepravnou kapacitou batožinového priestoru v luxusnom segmente. Luxus, imidž a prakticky riešená zadná časť - to v prémiovom segmente tejto veľkosti ešte nebolo a práve tu vzniká priestor pre Audi A7.

Výrobcom udávaný objem 535 l musí uspokojiť aj skalných fanúšikov Superbu kombi. Jedinou negatívnou stránkou kufra je dlhý a relatívne plytký tvar. Napriek tomu si ale myslím, že tento model má na to, aby bol úspešnejší než klasický sedan A6. Aspoň na Slovensku, kde je imidž platným argumentom.

52_a7_big.jpg

Volič automatickej prevodovky z A8, kritizovaný za nedostatočne presne vymedzené polohy tu nepoužili.

Interiér vybavený všetkými príplatkovými prvkami ako nočné videnie, touchpad, internet na palube a on-line prepojenie navigácie s Google Maps sa luxusom vyrovná Audi A8. Prvý spomedzi modelov Audi má konečne head-up displej. Všetky verzie sú štandardne vybavené bi-xenónovými reflektormi s integrovanou funkciou svetiel do každého počasia.

Za príplatok 737 € si môžete doobjednať adaptívne svetlá, ktoré automaticky regulujú intenzitu svetelného lúča a na výber sú aj LED svetlá s extrémne nízkou spotrebou energie (2007 €). Každé svetlo pozostáva z troch diódových modulov, umiestnených v samostatných komorách.

Okrem nich takýto reflektor obsahuje spodný pás diód pre denné svietenie (celkovo je ich tam 18) a smerové svetlo s 11 diódami. Nechcem vedieť čo takýto reflektor stojí ako náhradný diel v prípade poškodenia prednej časti vozidla...

Vpredu nie je dôvod sťažovať sa na nedostatok priestoru. Zadní pasažieri si klesajúcu líniu strechy a celkovo nízku karosériu vyžerú už pri nastupovaní, kedy sa budú musieť zohýbať oveľa viac než pri usádzaní do A8. Vnútri to s miestom na hlavu nie je o nič lepšie. Aj preto A7 ostane prioritne autom pre majiteľa - vodiča, ktorý si ho maximálne užije.

Internet v aute

Táto téma nie je žiadna novinka, ale Audi A7 je prvým sériovým vozidlom, kde som sa s internetom na palube stretol prvýkrát v praxi. 5-vderové kupé sa tak ľahko premení na pojazdnú kanceláriu. Spolujazdec a zadní pasažieri môžu mať súčasne cez wifi pripojených až 8 zariadení - od laptopu až po iPhone či iPad. Jediné čo na to potrebujete je mobilný telefón s predplatenými dátami, prepojený s autom cez Bluetooth modul.

Jazdili SME...
Prvou dobrou správou pre čakateľov na novú generáciu Audi A6, ktorej Audi A7 robí predskokana a zdieľa s ňou veľa spoločných komponentov, je ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 55:45 medzi prednú a zadnú nápravu. To znamená, že koncept s dlhým nosom a motorom ďaleko vpredu, vďaka ktorému si model A6 vyslúžil prezývku „nedotáčavý diaľničný tank" ide definitívne do dôchodku.

Ďalšou je odľahčená karoséria. Väčšina povrchových dielov je z hliníka - predná kapota, zadné veko batožinového priestoru aj bočné dvere. Konštruktéri si evidentne dali záležať, aby hliníkové sekcie boli rovnomerne rozložené po celej karosérii. Z rovnakého materiálu sú aj predné a zadné deformačné zóny i závesy kolies, ktoré znižujú podiel neodpružených hmôt a ich negatívny vplyv na riadenie.

V porovnaní s vozidlom vyrobeným tradičnými postupmi z ocele sa týmto spôsobom podarilo znížiť hmotnosť asi o 15%. Keď sa k tomu pripočítajú krátke previsy, široký rozchod kolies a celkovo prikrčený postoj karosérie, pripomínajúci pumu pripravenú na skok, už na pohľad musí byť každému jasné, že A7 jazdí podstatne lepšie než súčasný model A6.

Nové päťdverové kupé je agilnejšie a v kombinácii s novým pohonom quattro (60% výkonu dáva dozadu) aj výrazne menej nedotáčavé. Vďaka prekalibrovanému elektrickému posilňovaču riadenie už nie je také ľahké ako vo vlajkovej lodi A8 a má veľký podiel na tom, že A7 je pre mňa jazdecky najatraktívnejšia a najlepšie ovládateľná luxusná limuzína z dielne štyroch kruhov.

Vzduchové pruženie zabezpečuje uspokojivú kvalitu jazdy aj na 20-palcových kolesách. Mimochodom rozdiel medzi režimom Normal a Dynamic je tentoraz výrazný.

Audi A7 sa dodáva so štyrmi motormi, ale slovenský importér ponúka len dva z nich. Samozrejme tie najvýkonnejšie - 3.0 TFSI 220 kW/300 k a 3.0 TDI 180 kW/245 k, oba štandardne kombinované so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-Tronic.

Prvýkrát som si v Audi lepšie zajazdil s naftovým než benzínovým šesťvalcom. Určite to bude aj tým, že v ostrých a úzkych zákrutách testovacej trasy sa naftový motor zbieral o niečo skôr než benzínový. Oveľa viac ale stojí za zmienku, že hmotnosť motora ma pri športovej jazde rušila podstatne menej než napríklad v Audi A5 Sportback.

Nový odľahčený naftový trojliter navyše ostrejšie reaguje na stláčanie akcelerátora, no najviac pôsobivá je hladkosť s akou stúpa do otáčok a zrýchľuje. Aj zásluhou sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky S-tronic, ktorá je trpezlivejšia na zasahovanie do radenia v manuálnom móde a vodičovi dáva trochu viac priestoru než šesťstupňová prevodovka DSG.

Brzdy pracujú výborne. Ani hodinová svižná jazda s 1825 kg vážiacim päťdverovým kupé ich nepotrápila natoľko, aby vykazovali znaky únavy z nadmerného preťaženia.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 379
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 519
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 289
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 731
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 359
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 319
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 663
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 244
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 054
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L