SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

TEST: Malému-veľkému Suzuki automat pasuje

Automatická prevodovka má iba štyri stupne a napriek tomu vyhovuje potrebám mestského auta. Dokonca sa Splash s automatom nestratí ani na diaľnici.

Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste.Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Progresívny vývoj v oblasti automatických prevodoviek nás naučil, že ich neberieme iba ako z núdze cnosť a nutné zlo pre niekoho, kto nerád radí. Sú autá, ktoré majú s automatom dokonca nižšiu spotrebu a podstatne vyšší komfort ovládania. Hoci to nie je prípad Suzuki Splash AT a nad automatom, ktorý nemá aspoň šesť stupňov a pokrokové technológie by sme vopred lámali palicu, verzia GS AT presvedčila.

Splash s automatickou prevodovkou stojí o 1000 eur viac a má na papieri o 0,4 litra vyššiu spotrebu ako porovnateľná verzia. V meste aj mimo neho však prináša podstatne jednoduchšiu obsluhu ako verzia s manuálnou prevodovkou. Najmä v kolóne má automat čoraz väčší význam.

Je pravda, že podľa zrýchlenia na papieri má malý motor (1,2 - 63 kW) s autom viac starostí a stovku dosiahne neskôr, no v nižších rýchlostiach je Splash stopercentne čipernejší než by kto čakal. Najmä v rukách vodiča začiatočníka. Kým na semafore niekto zaradí jednotku, zvolí správne otáčky, automat je dávno preč.

52_male_big.jpg

Nikdy by sme si nemysleli, že štvorstupňová prevodovka dnes postačí. Splashu určite, pretože má dobre navrhnutý stály prevod a rýchlu reakciu na plynový pedál. V meste stačí jemný dotyk plynu na to, aby sa ťah motora prejavil na kolesách.

Prospieva bezpečnosti

Možno vďaka dobrému nastaveniu prevodovky a nízkej hmotnosti motor nezavíja, ale cez automat veľmi efektívne prenáša silu na kolesá. Splash je ten typ auta, v ktorom nechýba radenie na volante alebo športový režim radenia prevodovky.

Kto plánuje v meste používať Splash a vyslovene sa nevyžíva v manuálnej prevodovke, tomu automat doslova ulahodí. Možno bude ešte bezpečnejší, pretože namiesto nečakaného zhasnutia motora pri manuálnej prevodovke a zlom zaobchádzaní v strese Splash s automatom odfičí preč.

51_male_big.jpg

S kúskom humoru môžeme povedať, že do vyhrievaných spätných zrkadiel sa vmestí autobus. Ich veľkosť je pre život v meste dôležitá a robí jazdu ľahšou, lebo sa s nimi dobre cúva a preraďuje z jedného pruhu do druhého.

Pollitrový rozdiel v spotrebe oproti manuálnej prevodovke (udávaný výrobcom) sa potvrdil aj v praxi. Pri vytrvalej jazde na diaľnici rýchlosťou okolo135 km/h spotreba prekročí sedem litrov.

Prichádza do úvahy

Splash je dobre známe mini auto, ktoré svojim vnútorným priestorom atakuje malé autá segmentu B. Samozrejme nemá taký veľký batožinový priestor, ale kvalitou interiéru a výbavou mnohé malé autá prekoná.

Zaujmú tvary a mimoriadna kvalita spracovania prístrojovej dosky. Príkladná je tiež stredová konzola, ale žiaľ Splash má veľmi slabé odkladacie priestory. Mestské auto na každý deň by malo mať rozhodne viac a hlavne väčšie odkladacie priestory.

54_male_big.jpg53_male_big.jpg

Štvrtý stupeň obslúži základné rýchlosti pri veľmi dobrých otáčkach. V deväťdesiatke motor nereve a má dobrú spotrebu. Pri stotridsiatke je hlasnejší, ale 3500 otáčok za minútu je v tej rýchlosti pre malé benzínové motory úplne normálna vec.

Iný prístup k výbave

Sympatické je, že sú automobilky ako Suzuki, ktoré namiesto honby za holým autom ponúkajú Splash GS so stabilizačným systémom ESP a šiestimi airbagmi štandardne.

Verzia s automatom aktívnej bezpečnosti rádového motoristu iba nahráva. Verziu s automatom považujeme za bezpečné a komfortné riešenie v danej kategórii bez výrazne negatívneho dopadu na cenu alebo spotrebu. No a živosť auta doslova prekvapila.

SME spokojní

SME nespokojní

veľké spätné zrkadlá

hluk na diaľnici

priestor vzadu aj vpredu

malé hrdlo ostrekovača

sklopenie operadiel vzadu
do roviny s kufrom

nešikovné plató nad kufrom

vhodné prevody

slabšie odkladacie priestory

jazdné vlastnosti -
prítomnosť ESP vo výbave GS -

Kupujem - nekupujem

Medzi mini autami je to maxi, takže v tejto triede Splash určite kupujem, hoci odkladacie priestory okolo vodiča sú úbohé. Do mesta však pokojne aj s automatom, pretože od tohto auta žiadne výkony nečakám. Automat reaguje až prekvapujúco rýchlo a negatívne dopady sú malé. (Rasťo Chvála)
Technické údaje - porovnanie
Značka Suzuki Suzuki
Model Splash Splash
Verzia 1,2 GS AT 1,2 GS
Prevodovka automatická manuálna
Počet stupňov 4 5
Cena verzie od (eur) 10 999 9 999
Motor 1,2 1,2
Výkon (kW/k) 63/85 63,85
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,9 12,3
Spotreba (l/100 km) 5,9 5,5
Spotreba v teste (l/100km) 6,4 5,9*

*testované v roku 2008

Suzuki Splash rozmery

Dĺžka (mm) 3715
Šírka (mm) 1680
Výška (mm) 1590
Rázvor (mm) 2360
Svetlá výška (mm) 145
Objem kufra (l) 202-462
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  4. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  9. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 647
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 778
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 862
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 259
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 893
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 488
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 014
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 847
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 199
  10. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 9 012
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Na veľké testovanie chýbajú zdravotníci

Celoštátne testovať bez toho, aby štát prikázal pracovnú povinnosť, je risk

Ilustračné foto
Vládna limuzína, v ktorej sedel predseda parlamentu Boris Kollár, a ktorá havarovala za Slovnaftom na ulici Mramorova v Bratislave v sobotu 24. októbra 2020.

Koronavírus na Slovensku: Nitrianska nemocnica má už 115 nakazených zamestnancov (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Ilustračná fotografia.
Monika Jankovská v rukách polície.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.
Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.