SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

TEST: Malému-veľkému Suzuki automat pasuje

Automatická prevodovka má iba štyri stupne a napriek tomu vyhovuje potrebám mestského auta. Dokonca sa Splash s automatom nestratí ani na diaľnici.

Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste.Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Progresívny vývoj v oblasti automatických prevodoviek nás naučil, že ich neberieme iba ako z núdze cnosť a nutné zlo pre niekoho, kto nerád radí. Sú autá, ktoré majú s automatom dokonca nižšiu spotrebu a podstatne vyšší komfort ovládania. Hoci to nie je prípad Suzuki Splash AT a nad automatom, ktorý nemá aspoň šesť stupňov a pokrokové technológie by sme vopred lámali palicu, verzia GS AT presvedčila.

Splash s automatickou prevodovkou stojí o 1000 eur viac a má na papieri o 0,4 litra vyššiu spotrebu ako porovnateľná verzia. V meste aj mimo neho však prináša podstatne jednoduchšiu obsluhu ako verzia s manuálnou prevodovkou. Najmä v kolóne má automat čoraz väčší význam.

Je pravda, že podľa zrýchlenia na papieri má malý motor (1,2 - 63 kW) s autom viac starostí a stovku dosiahne neskôr, no v nižších rýchlostiach je Splash stopercentne čipernejší než by kto čakal. Najmä v rukách vodiča začiatočníka. Kým na semafore niekto zaradí jednotku, zvolí správne otáčky, automat je dávno preč.

52_male_big.jpg

Nikdy by sme si nemysleli, že štvorstupňová prevodovka dnes postačí. Splashu určite, pretože má dobre navrhnutý stály prevod a rýchlu reakciu na plynový pedál. V meste stačí jemný dotyk plynu na to, aby sa ťah motora prejavil na kolesách.

Prospieva bezpečnosti

Možno vďaka dobrému nastaveniu prevodovky a nízkej hmotnosti motor nezavíja, ale cez automat veľmi efektívne prenáša silu na kolesá. Splash je ten typ auta, v ktorom nechýba radenie na volante alebo športový režim radenia prevodovky.

Kto plánuje v meste používať Splash a vyslovene sa nevyžíva v manuálnej prevodovke, tomu automat doslova ulahodí. Možno bude ešte bezpečnejší, pretože namiesto nečakaného zhasnutia motora pri manuálnej prevodovke a zlom zaobchádzaní v strese Splash s automatom odfičí preč.

51_male_big.jpg

S kúskom humoru môžeme povedať, že do vyhrievaných spätných zrkadiel sa vmestí autobus. Ich veľkosť je pre život v meste dôležitá a robí jazdu ľahšou, lebo sa s nimi dobre cúva a preraďuje z jedného pruhu do druhého.

Pollitrový rozdiel v spotrebe oproti manuálnej prevodovke (udávaný výrobcom) sa potvrdil aj v praxi. Pri vytrvalej jazde na diaľnici rýchlosťou okolo135 km/h spotreba prekročí sedem litrov.

Prichádza do úvahy

Splash je dobre známe mini auto, ktoré svojim vnútorným priestorom atakuje malé autá segmentu B. Samozrejme nemá taký veľký batožinový priestor, ale kvalitou interiéru a výbavou mnohé malé autá prekoná.

Zaujmú tvary a mimoriadna kvalita spracovania prístrojovej dosky. Príkladná je tiež stredová konzola, ale žiaľ Splash má veľmi slabé odkladacie priestory. Mestské auto na každý deň by malo mať rozhodne viac a hlavne väčšie odkladacie priestory.

54_male_big.jpg53_male_big.jpg

Štvrtý stupeň obslúži základné rýchlosti pri veľmi dobrých otáčkach. V deväťdesiatke motor nereve a má dobrú spotrebu. Pri stotridsiatke je hlasnejší, ale 3500 otáčok za minútu je v tej rýchlosti pre malé benzínové motory úplne normálna vec.

Iný prístup k výbave

Sympatické je, že sú automobilky ako Suzuki, ktoré namiesto honby za holým autom ponúkajú Splash GS so stabilizačným systémom ESP a šiestimi airbagmi štandardne.

Verzia s automatom aktívnej bezpečnosti rádového motoristu iba nahráva. Verziu s automatom považujeme za bezpečné a komfortné riešenie v danej kategórii bez výrazne negatívneho dopadu na cenu alebo spotrebu. No a živosť auta doslova prekvapila.

SME spokojní

SME nespokojní

veľké spätné zrkadlá

hluk na diaľnici

priestor vzadu aj vpredu

malé hrdlo ostrekovača

sklopenie operadiel vzadu
do roviny s kufrom

nešikovné plató nad kufrom

vhodné prevody

slabšie odkladacie priestory

jazdné vlastnosti -
prítomnosť ESP vo výbave GS -

Kupujem - nekupujem

Medzi mini autami je to maxi, takže v tejto triede Splash určite kupujem, hoci odkladacie priestory okolo vodiča sú úbohé. Do mesta však pokojne aj s automatom, pretože od tohto auta žiadne výkony nečakám. Automat reaguje až prekvapujúco rýchlo a negatívne dopady sú malé. (Rasťo Chvála)
Technické údaje - porovnanie
Značka Suzuki Suzuki
Model Splash Splash
Verzia 1,2 GS AT 1,2 GS
Prevodovka automatická manuálna
Počet stupňov 4 5
Cena verzie od (eur) 10 999 9 999
Motor 1,2 1,2
Výkon (kW/k) 63/85 63,85
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,9 12,3
Spotreba (l/100 km) 5,9 5,5
Spotreba v teste (l/100km) 6,4 5,9*

*testované v roku 2008

Suzuki Splash rozmery

Dĺžka (mm) 3715
Šírka (mm) 1680
Výška (mm) 1590
Rázvor (mm) 2360
Svetlá výška (mm) 145
Objem kufra (l) 202-462
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  6. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  7. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 504
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 079
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 819
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 649
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 363
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 6 235
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 050
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 118
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 197
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič počas tlačovej konferencie.

Hoci sa to predpokladalo, vláda o zmenách v utorok nerokovala.


1 h
Kateřina Trávničková vystupuje verejne na instagrame @kate.travnicek, kde sa venuje najmä informovaniu o výchove detí. Má vyštudovanú lingvistiku a andragogiku. Momentálne je v psychoterapeutickom výcviku. Fascinujú ju neurovedy.

Trávničková chápe strach antivaxerov.


24. nov
Peter Schut.

Český prezident zaviedol rituál, na ktorý nemá oporu v ústave.


7 h
Ruské vojenské cvičenie v Nižnom Novgorode zo septembra.

Za pučom vidí Zelenskyj aj Moskvu.


29. nov

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


8 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Podozrivý z úniku dokumentu o Zurianovi a spol. je policajný funkcionár
  2. Peter Biščo: Netrpezlivo a s obavami čakám vo svojej imaginárnej čakárni ...
  3. Martina Paulenová: Na čo frflú rodičia na materskej dovolenke?
  4. Jozef Rybár: Dôchodca kontra politici
  5. Andy Nosko: Dysfunkcia mozgu Igora Matoviča ako časovaná bomba
  6. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  7. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  8. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 227
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 826
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 5 869
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 947
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 900
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 327
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 040
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 891
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu