SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

TEST: Malému-veľkému Suzuki automat pasuje

Automatická prevodovka má iba štyri stupne a napriek tomu vyhovuje potrebám mestského auta. Dokonca sa Splash s automatom nestratí ani na diaľnici.

Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste.Splash GS má napriek najlepším jazdným vlastnostiam v triede štandardne montovaný stabilizačný systém. Celkom dobre filtruje nerovnosti a obstojí aj na dlhšej ceste. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. Progresívny vývoj v oblasti automatických prevodoviek nás naučil, že ich neberieme iba ako z núdze cnosť a nutné zlo pre niekoho, kto nerád radí. Sú autá, ktoré majú s automatom dokonca nižšiu spotrebu a podstatne vyšší komfort ovládania. Hoci to nie je prípad Suzuki Splash AT a nad automatom, ktorý nemá aspoň šesť stupňov a pokrokové technológie by sme vopred lámali palicu, verzia GS AT presvedčila.

Splash s automatickou prevodovkou stojí o 1000 eur viac a má na papieri o 0,4 litra vyššiu spotrebu ako porovnateľná verzia. V meste aj mimo neho však prináša podstatne jednoduchšiu obsluhu ako verzia s manuálnou prevodovkou. Najmä v kolóne má automat čoraz väčší význam.

Je pravda, že podľa zrýchlenia na papieri má malý motor (1,2 - 63 kW) s autom viac starostí a stovku dosiahne neskôr, no v nižších rýchlostiach je Splash stopercentne čipernejší než by kto čakal. Najmä v rukách vodiča začiatočníka. Kým na semafore niekto zaradí jednotku, zvolí správne otáčky, automat je dávno preč.

52_male_big.jpg

Nikdy by sme si nemysleli, že štvorstupňová prevodovka dnes postačí. Splashu určite, pretože má dobre navrhnutý stály prevod a rýchlu reakciu na plynový pedál. V meste stačí jemný dotyk plynu na to, aby sa ťah motora prejavil na kolesách.

Prospieva bezpečnosti

Možno vďaka dobrému nastaveniu prevodovky a nízkej hmotnosti motor nezavíja, ale cez automat veľmi efektívne prenáša silu na kolesá. Splash je ten typ auta, v ktorom nechýba radenie na volante alebo športový režim radenia prevodovky.

Kto plánuje v meste používať Splash a vyslovene sa nevyžíva v manuálnej prevodovke, tomu automat doslova ulahodí. Možno bude ešte bezpečnejší, pretože namiesto nečakaného zhasnutia motora pri manuálnej prevodovke a zlom zaobchádzaní v strese Splash s automatom odfičí preč.

51_male_big.jpg

S kúskom humoru môžeme povedať, že do vyhrievaných spätných zrkadiel sa vmestí autobus. Ich veľkosť je pre život v meste dôležitá a robí jazdu ľahšou, lebo sa s nimi dobre cúva a preraďuje z jedného pruhu do druhého.

Pollitrový rozdiel v spotrebe oproti manuálnej prevodovke (udávaný výrobcom) sa potvrdil aj v praxi. Pri vytrvalej jazde na diaľnici rýchlosťou okolo135 km/h spotreba prekročí sedem litrov.

Prichádza do úvahy

Splash je dobre známe mini auto, ktoré svojim vnútorným priestorom atakuje malé autá segmentu B. Samozrejme nemá taký veľký batožinový priestor, ale kvalitou interiéru a výbavou mnohé malé autá prekoná.

Zaujmú tvary a mimoriadna kvalita spracovania prístrojovej dosky. Príkladná je tiež stredová konzola, ale žiaľ Splash má veľmi slabé odkladacie priestory. Mestské auto na každý deň by malo mať rozhodne viac a hlavne väčšie odkladacie priestory.

54_male_big.jpg53_male_big.jpg

Štvrtý stupeň obslúži základné rýchlosti pri veľmi dobrých otáčkach. V deväťdesiatke motor nereve a má dobrú spotrebu. Pri stotridsiatke je hlasnejší, ale 3500 otáčok za minútu je v tej rýchlosti pre malé benzínové motory úplne normálna vec.

Iný prístup k výbave

Sympatické je, že sú automobilky ako Suzuki, ktoré namiesto honby za holým autom ponúkajú Splash GS so stabilizačným systémom ESP a šiestimi airbagmi štandardne.

Verzia s automatom aktívnej bezpečnosti rádového motoristu iba nahráva. Verziu s automatom považujeme za bezpečné a komfortné riešenie v danej kategórii bez výrazne negatívneho dopadu na cenu alebo spotrebu. No a živosť auta doslova prekvapila.

SME spokojní

SME nespokojní

veľké spätné zrkadlá

hluk na diaľnici

priestor vzadu aj vpredu

malé hrdlo ostrekovača

sklopenie operadiel vzadu
do roviny s kufrom

nešikovné plató nad kufrom

vhodné prevody

slabšie odkladacie priestory

jazdné vlastnosti -
prítomnosť ESP vo výbave GS -

Kupujem - nekupujem

Medzi mini autami je to maxi, takže v tejto triede Splash určite kupujem, hoci odkladacie priestory okolo vodiča sú úbohé. Do mesta však pokojne aj s automatom, pretože od tohto auta žiadne výkony nečakám. Automat reaguje až prekvapujúco rýchlo a negatívne dopady sú malé. (Rasťo Chvála)
Technické údaje - porovnanie
Značka Suzuki Suzuki
Model Splash Splash
Verzia 1,2 GS AT 1,2 GS
Prevodovka automatická manuálna
Počet stupňov 4 5
Cena verzie od (eur) 10 999 9 999
Motor 1,2 1,2
Výkon (kW/k) 63/85 63,85
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 14,9 12,3
Spotreba (l/100 km) 5,9 5,5
Spotreba v teste (l/100km) 6,4 5,9*

*testované v roku 2008

Suzuki Splash rozmery

Dĺžka (mm) 3715
Šírka (mm) 1680
Výška (mm) 1590
Rázvor (mm) 2360
Svetlá výška (mm) 145
Objem kufra (l) 202-462
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 392
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 349
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 075
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 269
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 837
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 773
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 387
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 377
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 261
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 114
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Suzuki

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády SR Igor Matovič, vľavo minister obrany SR Jaroslav Naď a minister zdravotníctva SR Marek Krajčí (všetci OĽaNO).

Vôbec ste si nevšimli, ako sa to zmenilo.

24. jan
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 237-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala viac ako štyritisíc obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

10 h
Dočasný šéf polície Peter Kovařík počas vypočúvania pred výborom.

Vo výbere sú už len Kovařík a Hamran.

7 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan