SME

TEST: Golf R líže med cez sklo

Najsilnejší Golf brutálne zrýchľuje a ani jedného koňa zo svojho stáda nenechá svojvoľne prešmykovať kolesami. V priamke sa predvádza zrýchlením a radením, ale v zákrute sa necháva krotiť elektronikou.

Okrem bežných ciest sme Golf vyskúšali aj na Slovakiaringu. Ako obstál oproti najväčšiemu konkurentovi sa dočítate onedlho.Okrem bežných ciest sme Golf vyskúšali aj na Slovakiaringu. Ako obstál oproti najväčšiemu konkurentovi sa dočítate onedlho. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA, BREZNO. Odlišovacie prvky najsilnejšieho modelu Golf od tých ostatných verzií sú rovnako decentné, ako tvary samotného auta. Už na prvý pohľad však vidieť, že tento Golf je kráľovský a rýchly. Dokonca rýchlejší než sa za volantom zdá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Video zachytáva prvé pocity z auta, ktorému sa budeme venovať ešte na budúci týždeň a to v priamom porovnaní s Meganom R.S. a neúprosnými stopkami na Slovakiaringu.

Vodič má pri extrémne športovej jazde s Golfom R na okruhu alebo uzavretej ploche pocit zatiahnutej brzdy. Akékoľvek náznaky a dokonca aj celkom príjemného šmyknutia likviduje systém ESP. Na jednej strane zmysel pre bezpečnosť kazí zábavu, na druhej strane stráži efektívnu stopu a robí veci v prospech uhladenej rýchlosti.

SkryťVypnúť reklamu

Golf R na pomery svojej triedy brutálne zrýchľuje a je s Meganom najpríjemnejším hot-hatch na dlhé cesty. Má dokonca výraznejší zvuk dvojice výfukov ako Megane R.S. a lepšiu výkonovú špičku ako Mazda MPS. Napriek zvukovo nádherným preradeniam pod plným plynom vás výfuk ani na dlhej ceste neohluší dunením, lebo je také akurát.

Rovnako niet lepšej prevodovky na rýchle a dlhé presuny ako je DSG. Prevodovka nechá vodiča automaticky vstúpiť podradením aj do svojho automatického režimu. Za to ako vie krásne „odpaľovať" preradenia pri rozbiehaní jej odpustíme aj samočinné preradenie v manuálnom režime pri maximálnych otáčkach.

Na rozdiel od GTI ani náhodou nečakajte čarovne nízku spotrebu, pretože stály prevod v mene zrýchlenia spôsobil pomerne výrazný nárast otáčok pri diaľničnej rýchlosti. Inak povedané, aj na šiestom stupni sú otáčky pomerne vysoké a turbo chtiac-nechtiac poriadne „fúka". Svoj podiel na spotrebe môže mať aj pohon všetkých kolies, ktorý minimálne počas zrýchlenia rieši problém trakcie.

SkryťVypnúť reklamu

Niekto ladí prednú nápravu a samosvorný diferenciál a niekto použije medzinápravovú spojku Haldex. Cesty k hot-hatch sú rôzne a toto je tá civilnejšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 548
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 436
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 219
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 298
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 554
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 965
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 166
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 043
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 476
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 080
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 66 801
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 210
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 544
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 685
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 241
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 777
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu