BRATISLAVA, BREZNO. Odlišovacie prvky najsilnejšieho modelu Golf od tých ostatných verzií sú rovnako decentné, ako tvary samotného auta. Už na prvý pohľad však vidieť, že tento Golf je kráľovský a rýchly. Dokonca rýchlejší než sa za volantom zdá.
Video zachytáva prvé pocity z auta, ktorému sa budeme venovať ešte na budúci týždeň a to v priamom porovnaní s Meganom R.S. a neúprosnými stopkami na Slovakiaringu.
Vodič má pri extrémne športovej jazde s Golfom R na okruhu alebo uzavretej ploche pocit zatiahnutej brzdy. Akékoľvek náznaky a dokonca aj celkom príjemného šmyknutia likviduje systém ESP. Na jednej strane zmysel pre bezpečnosť kazí zábavu, na druhej strane stráži efektívnu stopu a robí veci v prospech uhladenej rýchlosti.
Golf R na pomery svojej triedy brutálne zrýchľuje a je s Meganom najpríjemnejším hot-hatch na dlhé cesty. Má dokonca výraznejší zvuk dvojice výfukov ako Megane R.S. a lepšiu výkonovú špičku ako Mazda MPS. Napriek zvukovo nádherným preradeniam pod plným plynom vás výfuk ani na dlhej ceste neohluší dunením, lebo je také akurát.
Rovnako niet lepšej prevodovky na rýchle a dlhé presuny ako je DSG. Prevodovka nechá vodiča automaticky vstúpiť podradením aj do svojho automatického režimu. Za to ako vie krásne „odpaľovať" preradenia pri rozbiehaní jej odpustíme aj samočinné preradenie v manuálnom režime pri maximálnych otáčkach.
Na rozdiel od GTI ani náhodou nečakajte čarovne nízku spotrebu, pretože stály prevod v mene zrýchlenia spôsobil pomerne výrazný nárast otáčok pri diaľničnej rýchlosti. Inak povedané, aj na šiestom stupni sú otáčky pomerne vysoké a turbo chtiac-nechtiac poriadne „fúka". Svoj podiel na spotrebe môže mať aj pohon všetkých kolies, ktorý minimálne počas zrýchlenia rieši problém trakcie.
Niekto ladí prednú nápravu a samosvorný diferenciál a niekto použije medzinápravovú spojku Haldex. Cesty k hot-hatch sú rôzne a toto je tá civilnejšia.