SME
Štvrtok, 25. apríl , 2019
TECHNOLÓGIE

Mazda chystá revolúciu: nové motory, prevodovky i karosérie

Konštruktéri japonskej automobilky majú za cieľ ponúknuť viac radosti z jazdy pri nižšej spotrebe paliva a emisiách.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Mazda vyvíja nové poháňacie jednotky, prevodovky, karosérie a platformy s cieľom ponúknuť viac radosti z jazdy a šetriť palivo i životné prostredie. Novinky budú na trh uvádzané postupne od roku 2011 v rôznych modeloch japonskej automobilky.

Konštruktéri sa spočiatku zameriavajú na ľahkú konštrukciu ako základnú hodnotu značky, spolu s optimalizáciou konvenčných motorov. V ďalších fázach budú postupne zavedené nové technológie, ako sú regeneratívne brzdné systémy a hybridné systémy. Mazda si kladie za cieľ znížiť spotrebu paliva celej flotily o 30 percent do roku 2015 (v porovnaní s rokom 2008).

Tajomstvo je v kompresnom pomere?

Zážihový agregát Mazda SkyActiv-G dosiahne úroveň spotreby paliva bez použitia elektrických komponentov, ktoré boli až doteraz vyhradené pre hybridné poháňacie jednotky. Agregát je vybavený priamym vstrekovaním paliva a má kompresný pomer 14,0:1, čo je údajne najvyššia hodnota, aká bola vôbec dosiahnutá pri sériovom zážihovom motore kdekoľvek na svete.

Aj vďaka nemu dosahuje o 15 percent nižšiu spotrebu paliva a zároveň o 15 percent vyšší krútiaci moment. Vyšší krútiaci moment pri nízkych a stredných otáčkach motora znamená lepšie jazdné vlastnosti a nižšiu spotrebou paliva pri každodennom jazdení.

Turbodiesel SkyActiv-D pracuje s kompresným pomerom 14,0:1, čo je vraj vôbec najnižšia hodnota pre vznetový motor. Mazda uvádza, že vďaka nemu dosiahol pokles spotreby paliva o 20 percent a predovšetkým čisté spaľovanie. Aj bez nákladného následného spracovania kvôli zníženiu emisií NOx splní nový motor Mazda SkyActiv-D budúce emisné normy Euro 6.

Dvojfázové turbodúchadlo vytvára hladkú a lineárnu odozvu od nízkych až po vysoké otáčky motora a zvyšuje krútiaci moment pri nízkych aj vysokých otáčkach až do zásahu obmedzovača pri 5200 ot./min.

Nové prevodovky

Spoločnosť Mazda vyvinula novú automatickú prevodovku SkyActiv-Drive, ktorá kombinuje výhody konvenčnej automatickej prevodovky, plynule meniteľný prevodový pomer a dvojitú spojku. Dramaticky rozšírený rozsah uzávierky zvyšuje účinnosť meniča momentu, zvyšuje účinnosť prenosu krútiaceho momentu a poskytuje pocit priamej jazdy, ktorý je porovnateľný s manuálnou prevodovkou. Nová prevodovka SkyActiv-Drive znižuje spotrebu paliva o sedem percent v porovnaní so súčasnou automatickou prevodovkou.

Manuálna prevodovka SkyActiv-MT je predovšetkým ľahká a kompaktná, so zníženým vnútorným trením, ktorá rovnako prispieva k nižšej spotrebe paliva. Jej kompaktné rozmery umožňujú vytvoriť efektívne rozmery vozidla.

Nižšia hmotnosť, vyššia tuhosť

Mazda je presvedčená, že zníženie hmotnosti vozidla je kľúčom k zníženiu spotreby paliva a emisií CO2. Ústrednú úlohu bude hrať nová karoséria SkyActiv-Body a platforma vozidiel SkyActiv-Chassis. Novovyvinutá, vysokopevná karoséria je o osem percent ľahšia a o 30 percent tuhšia, než doteraz používané karosérie Mazda.

Nižšia hmotnosť bola dosiahnutá z veľkej časti zvýšeným použitím vysokopevnostnej ocele a optimalizovaným spájaním materiálov. Koncept podvozka SkyActiv-Chassis prichádza s novými závesmi, ktoré sú o 14 percent ľahšie než súčasné závesy a poskytujú presné ovládanie a vysoký jazdný komfort.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  2. Spready a poplatky pri obchodovaní
  3. Od mája sa mení definícia kilogramu
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  7. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  2. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  3. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  5. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  6. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  7. Od mája sa mení definícia kilogramu
  8. Spready a poplatky pri obchodovaní
  9. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  10. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 24 734
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 884
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 518
  4. Od mája sa mení definícia kilogramu 5 870
  5. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 5 718
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 337
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 397
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 071
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 393
  10. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 1 891

Hlavné správy zo Sme.sk

Kmotrík už vyberá nájomcu pre štadión. Predkupné právo stále ostáva štátu

Národný futbalový štadión sa môže predražiť o milióny eur.

Národný futbalový štadión v Bratislave vlastní Ivan Kmotrík.
Dnes píše Matúš Ritomský

A fašiangy nie sú cez čiaru?

Čo ukázala kauza „Gender swap“.

Publicista Matúš Ritomský.
Prezident Československej socialistickej republiky Gustáv Husák.

Penta ohrdla ponuku štátu, že kúpi jej nemocnicu

Vyberá si len hrozienka z koláča, vraví o finančnej skupine premiér Pellegrini.

Vizualizácia priestorov novej nemocnice Penty na bratislavských Boroch.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský autosalón prinesie lietajúce auto aj unikátny koncept

Stredoeurópsku premiéru bude mať Mazda 3 Sedan.

Ilustračné foto

Suzuki Swift Sport je víťaz hot hatchov v mušej váhe

Nízka hmotnosť a vyšší výkon sú zaručeným receptom na zábavu.

Toyota Proace City

Volkswagen T-Cross je viac ako len zdvihnuté Polo (test)

Okrem dizajnu boduje konečne aj cenou.

Volkswagen T-Cross

Elektrické dodávky Renault EZ-FLEX vyrazia skúšobne do ulíc

Koncept využíva diely zo starších modelov.