SME

TEST: Lexus RX450h FWD - mení pohľad na vec

Hybridný Lexus dostal novú lacnejšiu formu s pohonom prednej nápravy. Za novou verziou a cenou na úrovni základnej benzínovej verzie sa ukrýva výborná spotreba, pohodlie, schopnosť očariť, ale nie navigácia.

Osemlitrová spotreba dokázala zmeniť pohľad na hybridný corssover a celkovo túto kategóriu luxusných automobilov. Autu pohon zadnej nápravy nechýba, najmä ak verzia FWD s predným pohonom je v základnej výbave o 7800 eur lacnejšia ako AWD. Pre úplnosť trebOsemlitrová spotreba dokázala zmeniť pohľad na hybridný corssover a celkovo túto kategóriu luxusných automobilov. Autu pohon zadnej nápravy nechýba, najmä ak verzia FWD s predným pohonom je v základnej výbave o 7800 eur lacnejšia ako AWD. Pre úplnosť treb (Zdroj: autor)

BRATISLAVA, BREZNO. V sobotu ráno kráčam v pracovnom oblečení a s rozbrusovačkou v ruke k testovaciemu Lexusu RX 450h FWD. Nie, nepotrebujem ju pripojiť na zdroj v aute, hoci so zásobou energie v batériách pod zadnými sedadlami by som rozpílil aj starú sekačku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz potrebujem odniesť náradie kamarátovi o niekoľko ulíc ďalej a vôbec nemám výčitku, že idem autom, lebo masívne SUV, ktoré volajú aj crossover sa v tichosti pohne a na energiu nahromadenú z predošlej dlhej cesty, prejde tam kde potrebujem a dokonca aj späť. Necelé dva kilometre jazdy bez použitia motora urobili dobrý dojem.

SkryťVypnúť reklamu

Som presvedčený o tom, že hybridný pohon má zmysel iba pri veľkých a silných autách, kde sa cena za technológiu „stratí" v celkových nákladoch a úspora paliva je citeľná najmä v mestskej premávke. Teraz mám dokonca pocit, že istou skupinou ľudí zbožňované a inou zatracované SUV nemusia byť také opovrhnutia hodné.

Presvedčiť musela paradoxne najchudobnejšie vybavená verzia Lexusu RX 450 h s pohonom predných kolies, akási vstupná brána medzi hybridné SUV. Bodaj by nie, ak hybrid RX450h stojí toľko, čo čisto benzínová verzia RX 350. To znie celkom zaujímavo, ak je „hybrid za cenu benzínu". Stačí totiž oželieť pohon zadnej nápravy.

Jazdí za osem Výrobcom udávaná priemerná spotreba šesť litrov na sto kilometrov, dosiahnuteľná teoretickým masochizmom za volantom, mi nič nehovorí. Pre prax má oveľa väčšiu výpovednú hodnotu porovnanie spotreby mimo mesta a v meste, ktoré napovedá, že je úplne jedno, kde jazdíte, Lexus RX 450h FWD má spotrebu takmer rovnakú.

SkryťVypnúť reklamu

Lexus RX 450h FWD dokáže na čisto elektrický pohon jazdiť aj pri rýchlosti 40 kilometrov za hodinu. Dva kilometre v EV režime úplne bez problémov.

Áno 8,4 litra na sto kilometrov. Vysoký crossower s výkonom sústavy 220 kW (299 k) dokáže jazdiť bez problémov pod deväť litrov. Je v tom predbiehanie, mesto aj mimomesto. Na túto spotrebu nemusí vodič absolvovať kurz ekologickej jazdy. Potrebuje pritlačiť Na predbiehanie treba vedieť zobudiť sústavu poriadnym zošliapnutím plynu na podlahu. Stláčanie na trištvrte má stále vlažnú odozvu, najmä v Eco režime, kedy je auto presvedčené, že chcete šetriť.

Oups! Chvíľka nepozornosti a disk by bol odretý. Nie však pri pneumatikách s vyšším profilovým číslom. V zákrute nie sú tak presvedčivé ako 285/35 R19, ale niekto nemusí ísť v pravotočivej 200 km/h, lebo mu stačí 140 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Inak povedané, výkon sústavy cítiť iba „na podlahe" a keď sa obrovská hmota rozbehne, treba ju nechať ísť, nech premieňa nahromadenú energiu. Je pravda, že Lexus 450h oberie vodiča o pocit priameho kontaktu plynu a motora, ale odozva je ešte lepšia ako u mnohých nafťákov. Lexus v základnej výbave Už ani Lexus nevyznáva kult plne vybaveného auta a pridáva „základnú" verziu orientovanú na cenu. Z bezpečnostných prvkov to neubralo, ale navigácia by v tomto aute mohla byť v cene.

Ako motorový čln s kolesami. Jedinou výhodou toho strašného predka je tolerancia obrubníkov a betónových kvetináčov.

Najmä, ak vyšší stupeň s navigáciou stojí o 10 000 eur viac. Konečne si však môžeme vybrať Lexus RX bez kožených poťahov, ktoré sú vo verzii AWD aj tak štandardne. Blúdivé myšlienky prichádzajú Neviem či starnem, dostávam rozum alebo prechádzam zlomovým obdobím, ale baví ma okolie šokovať tichom bez spaľovacieho motora. Všade, kde sa s Lexusom RX pohýnam, stláčam plyn tak, aby som odišiel len na elektrický pohon.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jednoducho chcem, aby si ľudia všimli, že šetrím a moje auto je skutočný hybrid. Aká je realita? Na breznianskom boulevard je taký hluk, že každému je to tiché auto ukradnuté.

Na nákupy sa má chodiť potichu. Možno aj odchádzať, aby nikto nepočul, že ťaháte bankomat.

V hlavách chodcov burcuje rovnaké pohŕdanie, akoby som tam strieľal do výfuku s C63 AMG. V prípade RX 450h FWD netreba veriť všetkému, čo človek vidí, lebo to auto je praktické, vôbec nie je pre isté potreby prehnaným luxusom a naozaj nemá veľkú spotrebu. Sám neverím tomu čo píšem, ale práve tento Lexus mi dáva zmysel. Možno dovtedy kým nedostanem do rúk BMW X5M, ktoré ma však bude baviť iba do vyjazdenia prvej nádrže.

Kupujem-nekupujem

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predok vyzerá príšerne, ovládanie autorádia je ako z roku päť, v aute za 50 000 chýba navigácia a o infarktových výstražných zvukoch ani nehovorím. Za to pohodlie jazdy, komfortné sedenie, odolnosť voči rozbitým cestám, dynamiku a spotrebu okolo osem litrov by som ho však kúpil.

Technické údaje - Lexus RX450h FWD Motor -

Typ V6/24V, nepriame vstrekovanie

Zdvihový objem (cm3) 3456

Výkon (kw/k) 183/249

Pri otáčkach (ot./min.) 6000

Krútiaci moment (Nm) 317

Pri otáčkach (ot./min) 4800

Emisie CO2 (g/km) 140

Emisná norma Euro IV

Prevodovka hybridná E-CVT

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hybridný pohon -

Max. výkon systému (kW/k) 220/299

Typ elektromotora AC synchrónny, permanentný magnet

Menovité napätie el. gener. (V) 650

Max. výkon elektromotora (kW/k) 123/167

Max. krút. m. elektromotora (Nm) 335

Typ vysokonapäťového akumulátora nikl-metal hydrid (Ni-MH)

Menovité napätie vysokonap. akum. (V) 288

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,2

Maximálna rýchlosť (km/h) 180

Spotreba mesto(l/100 km) 6,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,9

Kombinovaná spotreba 6,0

Rozmery -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rázvor náprav (mm) 2740

Dĺžka (mm) 4770

Šírka (mm) 1885

Výška (mm) 1685

Pohotovostná hmot (kg) 2050-2110

Objem palivovej nádrže (l) 65

Objem batož. priestoru (l) 496/825/1570

Cena modelu od (eur) 49 900

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  3. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  5. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  3. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  7. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  8. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 11 976
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 440
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 931
  4. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 4 033
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 475
  6. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 332
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 083
  8. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 054
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Branislav Gröhling: Gröhling odpovedá Ficovi na list
  2. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho.
  3. Elena Antalová: T.č. majú nielen šancu prejaviť sa konzervatívni liberáli
  4. Tomas Hlavaty: Zastavme ich, bratia, ved sa ony stratia...
  5. Ján Škerko: Slovenský Cirkus Humberto
  6. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Martin Fronk: Ako sa kedysi mrazničky stavali z kameňov, alebo...
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 29 581
  2. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 15 911
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 678
  4. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 12 456
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 081
  6. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 7 964
  7. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 7 247
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy. 5 912
  1. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  2. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  3. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  4. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  5. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  6. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  7. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  8. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
SkryťZatvoriť reklamu