SME
Nedeľa, 20. september, 2020 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky
NOVINKY

Mazda2 je po modernizácii pohodlnejšia

Malá Mazda sa ocitla v polovici svojho životného cyklu. Namieste je preto menšia omladzovacia kúra. Oživené tvary karosérie, interiér a vynovená technika majú rozšíriť počet majiteľov aktuálnej generácie „Dvojky“.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Svetové auto roka 2008 - Mazda2 - sa ocitlo v polovici svojho životného cyklu. Namieste je preto menšia omladzovacia kúra. Oživené tvary karosérie, interiér a vynovená technika majú rozšíriť počet majiteľov aktuálnej generácie „Dvojky“. V Európe ich Mazda momentálne registruje asi 207 000.

Krajšia a pohodlnejšia

Modernizácia sa po štylistickej stránke dotkla najmä prednej časti. Trojuholníková maska chladiča s horizontálnou lištou doteraz charakterizovala iba športovo ladené verzie, po facelifte ju majú všetky Mazdy2. Nový predný nárazník má organickejšie tvary v štýle „Trojky“ a Šestky“. Značnú časť na prvý pohľad veľkého otvoru pre prívod vzduchu do motorového priestoru kryje lišta z nelakovaného plastu.

Na palubnej doske pribudli okrem kvalitnejších materiálov aj prvky, ktoré ju majú opticky zušľachtiť - napríklad čierne lesklé lišty. Odkladací priestor pred spolujazdcom je teraz úplne zakrytý.

Väčšinu noviniek na prvý pohľad nevidno. Konštruktéri preladili podvozok „Dvojky“ s cieľom urobiť ju komfortnejšou. Zvýšená tuhosť karosérie im dovolila použiť mäkšie naladené pruženie. Poddajnejšie sú aj silentbloky a torzné tyče vzadu. Tieto úpravy vraj nemajú negatívny vplyv na ovládateľnosť auta.

V znamení prísnejšej emisnej normy

Blížiaci sa začiatok platnosti emisnej normy Euro 5 sa odrazil na modifikáciách poháňacích jednotiek. Zážihový štvorvalec 1,3 MZR je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 55 kW (75 k) a 62 kW (84 k).

Vďaka použitiu nového alternátora, oleja s nižšou viskozitou a „dlhšiemu“ druhému až piatemu stupňu päťstupňovej manuálnej prevodovky, klesli hodnoty priemernej spotreby paliva i emisie CO2. Oba varianty agregátu 1,3 MZR charakterizujú rovnaké cifry - 5,1 l/100 km, 119 g/km.

V ponuke naďalej zostáva agregát 1,5 MZR (75 kW/102 k). Okrem päťstupňovej manuálnej prevodovky ho je možné získať aj so štvorstupňovým automatom. Podľa typu prevodového ústrojenstva si v priemere vypýta 5,8 alebo 6,3 l/100 km a do ovzdušia vypustí 135 až 146 gramov CO2 na kilometer.

Dva namiesto štyroch ventilov

Najväčšími zmenami prešiel turbodiesel 1,6 MZ-CD. Nazaujímavejšie je upustenie od štvorventilovej techniky. Nahradili ju tradičné dva ventily na valec, turbodúchadlo má pevnú geometriu lopatiek a upravený systém priameho vstrekovania common-rail posiela palivo do valcov pod tlakom 1600 bar. Výsledkom je o 3,6 kW (5 k) vyšší výkon – 70 kW (95 k). Najvyšší krútiaci moment 205 Nm je dostupný v rozsahu 1750 - 3000 ot./min.

Turbodiesel spolupracuje výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba nafty má hodnotu 4,2 l/100 km, emisie CO2 - 110 g/km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  5. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  6. Home (ale aj) Office
  7. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  8. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  9. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu
  10. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov
  1. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  2. Poznanie
  3. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  5. Osud našich riek máme vo svojich rukách, nenechajme to plávať
  6. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  7. Pomohli sme tým, ktorí pomáhali
  8. Cenovo dostupná autokamera Mio a pritom sa skvelými funkciami
  9. Nová služba v Prešove – celoročný bezplatný zber elektroodpadu
  10. Prečo sa kanalizácia v našich mestách upcháva, keď prší?
  1. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 32 591
  2. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 28 585
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 21 549
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 12 311
  5. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 12 218
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 11 889
  7. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 10 283
  8. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 517
  9. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 9 400
  10. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 9 377
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Monika Jankovská v rukách polície.
Sam Bennett vyhral záverečnú etapu.
AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Moskva nasadzuje proti Covidu šalajky

Na svete je 50 týchto psov, všetky patria Aeroflotu na letisku Šeremetevo.

Kontrola pasažierov po pristání lietadla na moskovskom letisku Šeremetevo.
CYNICKÁ OBLUDA

Zrodenie Borisa Kollára

V septembri 2015 sme sa všetci najviac báli utečeneckej krízy. Dnes vieme, že sme sa báli oprávnene, ale z nesprávnych príčin.

Neprehliadnite tiež

Seat Leon Sportstourer je kombi bez zbytočných kompromisov (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR

Máte auto s AdBlue? Úlohu navyše sa neoplatí zanedbať (odpovede)

Doplnenie roztoku s močovinou často nevydrží až do servisného intervalu.

Desať áut, na ktoré sa predčasne zabudlo

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.

Hyundai zverejnil ceny novej generácie i20. Čo ponúkne konkurent Fabie?

Základná výbava sa pod 10-tisíc eur nezmestí.

Hyundai i20