SME
Pondelok, 14. jún, 2021 | Meniny má VasilKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Mazda2 je po modernizácii pohodlnejšia

Malá Mazda sa ocitla v polovici svojho životného cyklu. Namieste je preto menšia omladzovacia kúra. Oživené tvary karosérie, interiér a vynovená technika majú rozšíriť počet majiteľov aktuálnej generácie „Dvojky“.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Svetové auto roka 2008 - Mazda2 - sa ocitlo v polovici svojho životného cyklu. Namieste je preto menšia omladzovacia kúra. Oživené tvary karosérie, interiér a vynovená technika majú rozšíriť počet majiteľov aktuálnej generácie „Dvojky“. V Európe ich Mazda momentálne registruje asi 207 000.

Krajšia a pohodlnejšia

Modernizácia sa po štylistickej stránke dotkla najmä prednej časti. Trojuholníková maska chladiča s horizontálnou lištou doteraz charakterizovala iba športovo ladené verzie, po facelifte ju majú všetky Mazdy2. Nový predný nárazník má organickejšie tvary v štýle „Trojky“ a Šestky“. Značnú časť na prvý pohľad veľkého otvoru pre prívod vzduchu do motorového priestoru kryje lišta z nelakovaného plastu.

Na palubnej doske pribudli okrem kvalitnejších materiálov aj prvky, ktoré ju majú opticky zušľachtiť - napríklad čierne lesklé lišty. Odkladací priestor pred spolujazdcom je teraz úplne zakrytý.

Väčšinu noviniek na prvý pohľad nevidno. Konštruktéri preladili podvozok „Dvojky“ s cieľom urobiť ju komfortnejšou. Zvýšená tuhosť karosérie im dovolila použiť mäkšie naladené pruženie. Poddajnejšie sú aj silentbloky a torzné tyče vzadu. Tieto úpravy vraj nemajú negatívny vplyv na ovládateľnosť auta.

V znamení prísnejšej emisnej normy

Blížiaci sa začiatok platnosti emisnej normy Euro 5 sa odrazil na modifikáciách poháňacích jednotiek. Zážihový štvorvalec 1,3 MZR je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 55 kW (75 k) a 62 kW (84 k).

Vďaka použitiu nového alternátora, oleja s nižšou viskozitou a „dlhšiemu“ druhému až piatemu stupňu päťstupňovej manuálnej prevodovky, klesli hodnoty priemernej spotreby paliva i emisie CO2. Oba varianty agregátu 1,3 MZR charakterizujú rovnaké cifry - 5,1 l/100 km, 119 g/km.

V ponuke naďalej zostáva agregát 1,5 MZR (75 kW/102 k). Okrem päťstupňovej manuálnej prevodovky ho je možné získať aj so štvorstupňovým automatom. Podľa typu prevodového ústrojenstva si v priemere vypýta 5,8 alebo 6,3 l/100 km a do ovzdušia vypustí 135 až 146 gramov CO2 na kilometer.

Dva namiesto štyroch ventilov

Najväčšími zmenami prešiel turbodiesel 1,6 MZ-CD. Nazaujímavejšie je upustenie od štvorventilovej techniky. Nahradili ju tradičné dva ventily na valec, turbodúchadlo má pevnú geometriu lopatiek a upravený systém priameho vstrekovania common-rail posiela palivo do valcov pod tlakom 1600 bar. Výsledkom je o 3,6 kW (5 k) vyšší výkon – 70 kW (95 k). Najvyšší krútiaci moment 205 Nm je dostupný v rozsahu 1750 - 3000 ot./min.

Turbodiesel spolupracuje výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba nafty má hodnotu 4,2 l/100 km, emisie CO2 - 110 g/km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  4. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  5. Hudbou proti holorubom.
  6. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy
  7. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  10. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  1. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Hudbou proti holorubom.
  4. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  5. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  6. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 313
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 10 283
  3. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 994
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 8 723
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 619
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 954
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 278
  8. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 6 931
  9. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 6 859
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 113
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Advokát Roman Kvasnica.

Súd pôvodne uprednostnil úvahy pred riadnymi dôkazmi.


12 h
Aj v prípade hromadných podujatí sa treba preukazovať negatívnym testom. Nemusia tak však robiť očkovaní, pričom za zaočkovaného sa po novom považuje už človek po 21 dňoch od prvej dávky vakcíny.

Štát uzná status zaočkovaného skôr ako doteraz.


TASR 2 h

Neprehliadnite tiež

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


16 h
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún