SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Mazda2 je po modernizácii pohodlnejšia

Malá Mazda sa ocitla v polovici svojho životného cyklu. Namieste je preto menšia omladzovacia kúra. Oživené tvary karosérie, interiér a vynovená technika majú rozšíriť počet majiteľov aktuálnej generácie „Dvojky“.

(Zdroj: Mazda)

BRATISLAVA. Svetové auto roka 2008 - Mazda2 - sa ocitlo v polovici svojho životného cyklu. Namieste je preto menšia omladzovacia kúra. Oživené tvary karosérie, interiér a vynovená technika majú rozšíriť počet majiteľov aktuálnej generácie „Dvojky“. V Európe ich Mazda momentálne registruje asi 207 000.

Krajšia a pohodlnejšia

Modernizácia sa po štylistickej stránke dotkla najmä prednej časti. Trojuholníková maska chladiča s horizontálnou lištou doteraz charakterizovala iba športovo ladené verzie, po facelifte ju majú všetky Mazdy2. Nový predný nárazník má organickejšie tvary v štýle „Trojky“ a Šestky“. Značnú časť na prvý pohľad veľkého otvoru pre prívod vzduchu do motorového priestoru kryje lišta z nelakovaného plastu.

Na palubnej doske pribudli okrem kvalitnejších materiálov aj prvky, ktoré ju majú opticky zušľachtiť - napríklad čierne lesklé lišty. Odkladací priestor pred spolujazdcom je teraz úplne zakrytý.

Väčšinu noviniek na prvý pohľad nevidno. Konštruktéri preladili podvozok „Dvojky“ s cieľom urobiť ju komfortnejšou. Zvýšená tuhosť karosérie im dovolila použiť mäkšie naladené pruženie. Poddajnejšie sú aj silentbloky a torzné tyče vzadu. Tieto úpravy vraj nemajú negatívny vplyv na ovládateľnosť auta.

V znamení prísnejšej emisnej normy

Blížiaci sa začiatok platnosti emisnej normy Euro 5 sa odrazil na modifikáciách poháňacích jednotiek. Zážihový štvorvalec 1,3 MZR je k dispozícii v dvoch výkonových verziách - 55 kW (75 k) a 62 kW (84 k).

Vďaka použitiu nového alternátora, oleja s nižšou viskozitou a „dlhšiemu“ druhému až piatemu stupňu päťstupňovej manuálnej prevodovky, klesli hodnoty priemernej spotreby paliva i emisie CO2. Oba varianty agregátu 1,3 MZR charakterizujú rovnaké cifry - 5,1 l/100 km, 119 g/km.

V ponuke naďalej zostáva agregát 1,5 MZR (75 kW/102 k). Okrem päťstupňovej manuálnej prevodovky ho je možné získať aj so štvorstupňovým automatom. Podľa typu prevodového ústrojenstva si v priemere vypýta 5,8 alebo 6,3 l/100 km a do ovzdušia vypustí 135 až 146 gramov CO2 na kilometer.

Dva namiesto štyroch ventilov

Najväčšími zmenami prešiel turbodiesel 1,6 MZ-CD. Nazaujímavejšie je upustenie od štvorventilovej techniky. Nahradili ju tradičné dva ventily na valec, turbodúchadlo má pevnú geometriu lopatiek a upravený systém priameho vstrekovania common-rail posiela palivo do valcov pod tlakom 1600 bar. Výsledkom je o 3,6 kW (5 k) vyšší výkon – 70 kW (95 k). Najvyšší krútiaci moment 205 Nm je dostupný v rozsahu 1750 - 3000 ot./min.

Turbodiesel spolupracuje výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobcom udávaná kombinovaná spotreba nafty má hodnotu 4,2 l/100 km, emisie CO2 - 110 g/km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Aj matematika sa dá skrotiť
  4. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  5. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 760
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 487
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 663
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 312
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 303
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 114
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 079
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 900
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 624
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 516
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG