BRATISLAVA. Tretia generácia Audi A6 je na trhu už od roku 2004. Pred dvomi rokmi prešla omladzovacou kúrou a pomaly sa chystá do automobilového dôchodku. Ešte do Vianoc v Neckarsulme odštartuje sériová výroba jej nástupcu. V predaji sa objaví na budúci rok.
Po štylistickej stránke nedôjde k žiadnej revolúcii. Dizajnéri skôr skombinovali to, čo sa zákazníkom Audi páči - prvky z modelov A4, A7 a A8. Samozrejmosťou majú byť moderné a populárne diódy, použité v predných i koncových svetlách. K dispozícii budú dve karosárske verzie - sedan a kombi s označením Avant.
S6 a RS6 „iba“ s osemvalcom?
Paleta poháňacích jednotiek bude obsahovať štvor-, šesť- i osemvalce. V role základných motorizácií sa objavia zážihové a vznetové dvojlitre. Nasledovať bude šesťvalec 2,8 FSI, prepĺňaný 3,0 TFSI a turbodiesel 3,0 TDI.
Športové varianty S6 a RS6 nebudú podľa neoficiálnych informácií poháňať zážihové desaťvalcové agregáty. Konštruktéri údajne uprednostnili ľahší, úspornejší a ekologickejší osemvalec.
V závislosti od motora si bude možné vybrať medzi pohonom predných, alebo všetkých štyroch kolies. Okrem klasických manuálnych prevodoviek sa v ponuke objaví aj dvojspojkové sedemstupňové ústrojenstvo S-Tronic i osemstupňový automat.