SME

Nemecký autoklub zorganizoval crash-test dvoch päťhviezdičkových áut

Následky čelnej zrážky Fordu Fiesta a Peugeotu 308 boli podstatne horšie, než keď sa obe autá rozbehli proti deformovateľnej prekážke v laboratóriách EuroNCAP.

(Zdroj: ADAC)

BRATISLAVA. Nemecký autoklub pravidelne budí pozornosť, keď pripravuje rôzne skúšky. Azda najviac šokoval crash-test, pri ktorom sa čelne zrazili Audi Q7 a Fiat 500. Talian získal v bariérových testoch päť hviezdičiek od nezávislého inštitútu EuroNCAP, Nemec len štyri. Pri ich vzájomnej čelnej zrážke sa ale prejavil veľký hmotnostný rozdiel a posádka Fiatu by obstála podstatne horšie, než pasažieri v Audi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malé auto verzus kompakt Tentoraz Nemci, v spolupráci so švajčiarskym autoklubom, proti sebe postavili dvoch vyrovnanejších súperov - malé auto Ford Fiesta a kompaktný Peugeot 308. Hmotnostný rozdiel medzi nimi predstavuje asi 200 kilogramov.

SkryťVypnúť reklamu

Zástupcovia dvoch najrozšírenejších segmentov na európskych cestách absolvovali čelnú zrážku. Podmienky boli podobné ako v laboratóriách EuroNCAP, ale namiesto do deformovateľnej prekážky autá kolidovali navzájom. Vozidlá dosiahli rýchlosť 56 km/h (v testoch EuroNCAP jazdia rýchlosťou 64 km/h) a pri strete zasiahli 40 percent svojich predných častí.

Deformačné zóny na naplno neuplatnili Následky sú podstatne horšie, než aké zistili technici EuroNCAP. Ani v jednom z vozidiel sa v plnom rozsahu neuplatnili deformačné zóny. Veľká časť energie z nárazu prešla do pozdĺžnych nosníkov. Predné dvere šli otvoriť iba ťažko. Pri strete došlo k väčšej pravdepodobnosti poranení, než v prípade bariérových skúšok EuroNCAP.

ADAC chcel týmto testom zákazníkom opäť pripomenúť, že päť hviezdičiek nie je všetko. Zároveň uvádza, že by výrobcovia mali pri vývoji vozidiel viac zohľadniť scenáre kolízií, aké sa stávajú v bežnej premávke. Súčasne majú pristúpiť k akejsi kompatibilite bezpečnostných štruktúr svojich áut. Tá by mohla znížiť riziko poranení posádky až o sedem percent.

SkryťVypnúť reklamu

Opäť kritika Krátko po zverejnení výsledkov crash-testu sa objavili hlasy, ktoré ADAC ostro kritizujú. Ten si do skúšok s nie práve najlepšími výsledkami opäť nevybral žiadny model niektorej domácej - nemeckej - automobilky, ale zahraničných konkurentov. Údajne chce aj takýmto spôsobom vplývať na potenciálnych zákazníkov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 101
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 873
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 564
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 350
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 193
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 725
  8. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 6 652
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu